mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista + Raid (och min dual boot) ... lol

Reply

Thread Tools
Old 4 December 2007, 18:17
Givargruppen

Default Vista + Raid (och min dual boot) ... lol

Hur kan jag få Vista att lägga märke till min raid array??

I princip har jag följande:

2x36gb RAID0 med XP Pro

250GB Sata backup för min XP Pro OS

500GB Sata för min Vista installation.

Jag slår på datorn laddas Vista dual boot urval skärm, om jag väljer Vista det stövlar i Vista, om jag väljer XP Pro det ger mig en svart skärm. Sen när jag startar om den inte laddar Vista dual boot urval skärmen, utan last rakt in i XP Pro. För att åtgärda detta fel har jag för att reparera startsektorn använder Vista-DVD: n, sedan när jag äntligen ladda upp Vista det upptäcker 250GB Sata men inte mitt RAID-0 array. Jag har försökt att installera gamla drivrutiner, men installationen hänger sig. Vista sedan säger mig att uppgradera dessa förare, så jag gör ... Det låser sig igen!

Så det verkar som jag kan antingen starta upp XP bara och kunna se alla mina enheter, eller starta upp i Vista och inte se min raid array. Jag är inte alltför mycket om att kunna se min raid array i Vista eftersom det inte har något om det av betydelse för vista, men det är mer det dubbla boot som har mig förvirrad, det bara verkar inte vilja ge mig alternativet med XP eller Vista, det stövlar i ett av dem sedan f * cks upp min andra ...

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 5 december, 2007, 01:12
Givargruppen

ja en hel del människor, däribland jag, har haft en hel del problem med dubbel uppstart XP och Vista. Visste du följa guider på internet om dubbel uppstart? om inte Heres bra http://apcmag.com/5023/dual_booting_xp_with_vista bara ignorera de delar om partitionering av dina diskar!
Old 5 december, 2007, 03:56
Givargruppen

Försökte online tutorials oändligt till ingen nytta! Jag har sett EasyBCD tidigare provat det men det hålls att jag fel när jag försökte köra det. Det verkar som om det kan vara något för att få det fungera, så jag ska försöka att avinstallera och installera det igen.

Jag är fortfarande berörs dock att Vista kan inte identifiera min raid array, men jag tror jag lämnar den i händerna på nvidia, och när de beslutar sig för att släppa drivrutiner som fungerar.
Old 5 december, 2007, 04:03
Givargruppen

Jag har precis installerat EasyBCD och det verkar ha installerat ok denna gång, men i förteckningen över poster står mitt XP Pro RAID-boot är inställd att starta från D:, vilket är min 200 GB Sata XP och eftersom vista inte erkänna min raid array, kan jag inte ställa in den så att den startar upp från raid array i stället för 200 GB SATA, om du förstår vad jag menar.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Två operativsystem på en dator - Windows Vista och XP Dual Boot TenQ Windows-operativsystem 1 11 februari 2009 12:05
Dual boot hjälp - ubuntu installerat nu lägger vista d0od Windows-operativsystem 1 7 november 2008 08:47
Fråga om en Vista / Ubuntu dual boot MJM Linux & Alternativa OS 11 18 oktober 2008 02:29
Hur: Dual Boot Vista / XP det enkla sättet SocialWarfare Windows-operativsystem 0 30 april 2008 19:04
Vista ett XP dual boot svårigheter Razer Windows-operativsystem 12 5 mars 2008 12:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.