![]() |
|
| |||
| |||
| För två dagar sedan jag köpte en ny dator använder du följande specifikationer Dell Inspiron 530 2.4GHz Q6600 Quad Core Viiv processor 2GB 667MHz RAM Nvidia Geforce 8600GT 256MB Windows Vista Home Premium Jag har också en SpeedTouch 330 ADSL USB-modem som jag använder för att ansluta till Internet 2.0mbps med. Håll specs i åtanke här är problemet: Mitt internet är långsam I ett nötskal. Jag har tryed samma internetuppkoppling på min gamla dator med XP Home och hastigheten är mycket bra (strömmar video mm)Min nya vista dator genomsöker tillsammans på webben i Ex6 och Firefox, ive tryed allt jag kan tänka på, jag har inte Mc Affe eller Norton, jag avstängd automatiska uppdateringar, och datorn är ren från spionprogram och virus etc. Alla lösningar eller tankar skulle vara till stor hjälp! |
|
| |||
| |||
| Linux?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du laddat ner och installerat den senaste drivrutinen för SpeedTouch 330?:
| |||
| |||
| ja alla gjort, jag lyckades att snabba upp det lite genom att göra sig av Windows Defender men fortfarande döda långsamt |
|
| |||
| |||
| Förslag på att påskynda en dator i det här inlägget |
|
| |||
| |||
| försöka vrida ur automatiska uppdateringar igen och vrida nätfiskefiltret off, |
|
| |||
| |||
| yeah dess alla gjort ive gjort hastighet testa sina 30kb / s |
|
| |||
| |||
| Aj! Nästan lika illa som den 2KB / s Jag fick ibland med Plusnet! Det "finns så många faktorer som kan påverka hastigheten. Kan du låna ett annat modem? En annan dator? Anslut din dator till någon annans bredband? Jag blir på att avgränsa problemet.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag skulle förlora USB-modem och prova en ny, som Mike sa, eller en trådlös router / modem som ansluts till Ethernet-porten. Det är ganska troligt att SpeedTouch stöds inte alltför väl i Vista och / eller spänning som krävs från USB-porten är för mycket för det nya systemet. USB-modem är dåliga nyheter på den bästa av tider IMO. |