mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vista särskild mapp Standard Locations

Reply

Thread Tools
Old 4 juli 2009, 03:10
Ledamot Gruppen

Default Vista särskild mapp Standard Locations

Kan någon hjälpa ....?

Jag har försökt att flytta standard platser i Vista speciella mappar nu ett par gånger med hjälp av flytta plats rutten. Allt verkar gå bra tills någon gång, något går fel eller om jag gör något fel och jag hitta en mängd filer kopieras över när jag vet att det finns ingenting i standardmapp plats ännu. Dessa filer verkar ha något att göra med mappen jag flyttar.

Vad händer? Försöker att arbeta ut det och sätta allt tillbaka där man inte ser mycket enkelt. På denna jag mycket hellre XP. Högerklicka myDocuments, Flytta, bläddra, OK. Gjord. Hela partiet. Detta sätt att göra det i Vista är en komplett ont i röven i jämförelse.

För nu har jag gett upp och jag är bara lämnar dem där de är, efter en ominstallation (ingen reparation alternativ eftersom det är en återhämtning disk). Men jag vill inte bli slagen av detta. Så kan man föreslå där jag kan gå fel, om jag ...?
Old 4 juli 2009, 03:17
Givargruppen

Varför skulle du vilja?

Du kör in på massor av problem senare om användaren mappar inte är där de är tänkt att vara.

Skapa en ny mapp där du vill ha den, ändra ikon till Min Documens en om du att fussed och hålla du saker där.

Men vissa program kommer att få en hjärtattack när de försöker installera om vissa Windows mappar inte är den angivna rutten.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 4 juli 2009, 03:41
Ledamot Gruppen

Precis vad jag alltid gjorde med XP, två partitioner på disken 0, ett för systemet och andra data, då spegel av dessa uppgifter till en partition på en annan hårddisk.

Anledningar ....?
Vid köra fel har fram till minut kopia av min data på disk 1 (men kan göra att lämna uppgifter mappar i standardplats enades).

Snabbare inläsning av systemet köra utan att behöva söka av alla data (men nu jag tänker på det, kan också uppnå samma sak med tidsplaner virusskydd etc).

Snabbare defrag av systemenheten utan att defrag alla uppgifter, verkar inte behöva så mycket defrag som själva systemet.

Så nu jag tänker på det, kanske inte så många fasta skäl .....
Old 4 juli 2009, 06:32
Givargruppen

Ok, vad jag föreslår är att du skapar en ny mapp för del 2 Disk 0 (eller vilken du datalagring är på) kallar det Mina Dokument eller vad fan du lust, och förvara dina saker i det.

Detta slags scanning och defrag, även om det kommer att göra mycket liten skillnad för defrag Temne att vara ärlig.

Nästa göra en av två saker.

Antingen:
1) Kopiera den till disk 1 på regelbunden basis manuellt, eller planera att den ska göra det åt dig.
Eller
2) Synka med ett identiskt namngivna mapp på den andra enheten så att den uppdateras i realtid.

Gå inte flytta standardmappar, som jag sa innan, säg att du har installerat ett program och man vill skapa en katalog Users \ [namn] \ Mina dokument \ och lagra viktiga filer där.

Om det inte finns där kan det inte, ibland är det inte ett problem, det kommer bara att fråga dig och be om att rädda dem, men det beror på installer, så lämna originalfilerna finns för detta ändamål, och bara skapa nya annorstädes .
Old 4 juli 2009, 09:01
Ledamot Gruppen

Okej, tack för det svaret. Am med ett nytänkande och consioder det ni säger. Måste säga att min erfarenhet av installatörer men är noll problem och jag har varit igång XP så här för ett antal år.

Är speciell mapp i Vista och 7 mer viktigt att installatörer?
Old 4 juli 2009, 12:23
Givargruppen

Borde inte ha trott det, de grundläggande mapp layout har inte förändrats mycket, annat än rutten för användaren mappar som har bytt namn och jiggled om lite, och fungerar lite annorlunda.

Jag tycker det är mest spel, men vissa program installeras eller sparar filer till Users \ [Användare] \ AppData \ [Prog mapp] \

Så det är där problemen kan dyka upp.

Inget fel med schemaläggning en boot-tid eller log-off säkerhetskopiera dessa filer till en annan skiva fastän eller synkronisera dem med bara den inbyggda i Windows "Dokumentmapp".
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.