mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Vista en XP dual boot vanskeligheder

Reply

Thread Tools
Old 3 marts 2008, 11:43
Medlem Gruppen

Default Vista en XP dual boot vanskeligheder

Oplever et problem med Dual opstart.

Jeg har Vista installeret på C: drevet, og jeg har et andet drev D:. Vista kom forudinstalleret på min bærbare og jeg har min kopi af XP Pro klar og venter. ive fik nogle instrukser fra http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp og har fulgt disse, så man undgår den partition bit siden jeg dont nødvendigt.

Jeg smider XP i cd-skuffen og genstarte, jeg trykker på en knap og starte op fra XP, XP loader belastninger og alle går ok, jeg får de muligheder for opsætning, reparation og slutte men hvis jeg trykker på en opsætning eller reparation XP ikke kan identificere alle harddiske er installeret og aktiveret. D: er let stor nok til at huse XP men jeg cant ser ud til at komme forbi dette punkt. Det er en NTFS-filsystemet.

Enhver hjælp ville være meget værdsat.

Razer.
Old 3 marts 2008, 14:51
Donor-Gruppen

XP CD Setup "kan ikke pege på harddiske er installeret og aktiv"? Jeg er ikke sikker på, om "aktive" er et væsel ord eller ikke her. Kan setup se harddisken partitioner på alle? Kan det se harddisk (Jeg går ud fra du har to partitioner på en fysisk drev). Hvis det ikke kan se harddisken ved alle, hvad er den bærbare computer? Betyder "Det er en NTFS-filsystemet." henvise til C:, D: eller begge dele? Hvad sagde du?

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 3 marts 2008, 14:57
Medlem Gruppen

Jeg boot fra XP-cd for at installere XP

der står "Windows kan ikke finde nogen Hard-diske, skal du sikre, at der er en harddisk tilsluttet, og den har magt"

så den eneste mulighed, jeg får er at afslutte og genstarte.

Im ikke sikker på, om harddisken er partitioneret eller 2 drev, jeg gjorde ikke partition det var det samme, at når jeg købte min bærbare computer.

Begge partitons / drev er NTFS

bærbare computer er en Fujitsu Siemens Amilo LI1818

XP boot setup (med blå skærm og ingen mus) fortæller mig, det kan ikke finde nogen harddiske.
Old 3 marts 2008, 15:13
Donor-Gruppen

, Der giver mening, da. Den Laptop harddisk er SATA (Serial ATA) og i så fald er du nødt til at trykke på F6, mens CD-sonder (den beder dig) og installere de drivere, der fulgte med maskinen, den standard IDE-drivere på cd ikke kan se dit hardware. Førerne er også på Fujitsu support-webstedet. Du bliver nødt til at overføre dem til en diskette, hvis den bærbare computer har et diskettedrev, eller til en USB-memory stick.
Old 3 marts 2008, 15:13
Medlem Gruppen

meget taknemmelig makker, tak
Old 4 marts 2008, 14:32
Medlem Gruppen

Flere problemer med im bange.

Jeg kan ikke finde drivere til mit bundkort, og dont have et diskettedrev til at installere driverne, hvis jeg werent at finde dem.

Enhver hjælp gettin omkring dette ville være massivt værdsat.

tak,
Razer
Old 4 marts 2008, 15:19
Donor-Gruppen

Alle driverne til LI 1818 er tilgængelige her.

Hvis du ikke har noget diskettedrev, skal du bruge nlite, At oprette en ny XP disk og slipstream den SATA driver.

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 marts 2008, 15:39
Medlem Gruppen

Jeg har den SATA drivere fra hjemmesiden, som er ældre end dem på min maskine.

Jeg har udvundet den. Zip-filer på min pc og har browed til dem i nlite men der er kun inx og ini-filer, der ikke inf-filer til at installere driverne sammen XP.

kan det være mig at gøre noget forkert, men jeg kunne gøre med en trinvis vejledning, hvis nogen ønsker at tid på at skrive en for mig.

igen enhver information is appreciated.

Razer
Old 5 Marts 2008, 03:41
Donor-Gruppen

Hmmmmm. Det lyder som føreren på hjemmesiden kan være pakket i en selvudpakkende udvinder exe-fil, som er forvirrende ting måske.

Jeg har den driver du har brug for så jeg pop den op her for dig.
Min søn har samme Laptop og vi brugte nlite til at løse problemet.
Et andet punkt, hvis du har problemer med at få XP trådløse netværk driver (jeg kunne ikke finde en overalt sidste september), bruge Enhedshåndtering og lad den søge på nettet for føreren. Dette var den eneste måde jeg kunne finde den.

Held og lykke
Old 5 Marts 2008, 11:59
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af philthomas View Post
Hmmmmm. Det lyder som føreren på hjemmesiden kan være pakket i en selvudpakkende udvinder exe-fil, som er forvirrende ting måske.

Jeg har den driver du har brug for så jeg pop den op her for dig.
Min søn har samme Laptop og vi brugte nlite til at løse problemet.
Et andet punkt, hvis du har problemer med at få XP trådløse netværk driver (jeg kunne ikke finde en overalt sidste september), bruge Enhedshåndtering og lad den søge på nettet for føreren. Dette var den eneste måde jeg kunne finde den.

Held og lykke
De fleste af de SATA / RAID drivere jeg har downloadet normalt er selvudpakkende. Exe's

Mit system: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Bundkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Hukommelse:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (r):
BfG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optisk drev (r):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Sag / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Køling:
Zalman CNPS9700NT
Network / Internet:
dobbelt gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Dual Boot Ubuntu Linux og Vista Nu Enhver OS indlæses ikke! Blade110L Linux & Alternative OS 0 14 juni 2009 08:44
Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista d0od Windows-operativsystemer 1 7 november 2008 08:47
Spørgsmål om en Vista / Ubuntu dual boot MJM Linux & Alternative OS 11 18 oktober 2008 02:29
Sådan: Dual Boot Vista / XP den nemme måde SocialWarfare Windows-operativsystemer 0 30 april 2008 19:04
Vista + Raid (og min dual boot) ... lol Gazmondo Windows-operativsystemer 3 5 december 2007 04:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.