mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

Vista een XP dual boot moeilijkheden

Reply

Thread Tools
Old 3 maart 2008, 11:43
Lid Fractie

Default Vista een XP dual boot moeilijkheden

Een probleem met dual booting.

Ik heb Vista geïnstalleerd op de C:-schijf en ik heb een ander station D:. Vista is geïnstalleerd op mijn laptop en ik heb mijn exemplaar van XP pro klaar. ive got enkele instructie van http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp en zijn na deze te vermijden dat de partitie beetje sinds i dont nodig is.

Ik gooi XP in het cd-lade en start opnieuw op, ik druk op een knop en het opstarten van XP, de XP loader laadt en alles is ok ga, krijg ik de opties voor installatie, reparatie en stoppen maar als ik druk op een installatie of reparatie XP niet kunt identificeren alle harde schijven zijn geïnstalleerd en actief. De D: is gemakkelijk groot genoeg voor huis XP but i cant lijken om voorbij dit punt. Het is een NTFS-bestandssysteem.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Razer.
Old 3 maart 2008, 14:51
Donor Groep

De XP-cd Setup "kan geen enkele harde schijven zijn geïnstalleerd en actief"? Ik ben niet zeker of "actief" is een woord of weasel niet hier. Kan setup zie de harde schijf partities op alle? Kan hij zien de harde schijf (Ik neem aan dat u twee partities op een fysieke schijf). Als het niet kan zien de harde schijf op alle, wat is de laptop? Is "Het is een NTFS-bestandssysteem." verwijzen naar C:, D: of beide? Wat zei je?

Mijn Systeem: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moederbord:
Asus A8N-VM CSM
RAM Geheugen:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
nVidia Geforce 6600 512MB
Sound Card:
Cherry RS 6000 m toetsenbord
Hard Drive (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s te houden
Optische Drive (s):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA flat panel
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (fluxbox)
Old 3 maart 2008, 14:57
Lid Fractie

Ik boot van de XP-cd te installeren XP

hij zegt: "Windows kan geen enkele harde-schijven, kunt u ervoor zorgen dat er een harde schijf aangesloten en zij heeft de macht"

dan is de enige optie krijg ik te stoppen en herstarten.

Im niet zeker of de harde schijf is gepartitioneerd of 2 drives, i didnt partitie hij het was dat toen ik mijn laptop gekocht.

Beide partitons / drives zijn NTFS

laptop is een Fujitsu Siemens Amilo LI1818

De XP boot setup (met het blauwe scherm en geen muis) vertelt me dat het niet kan vinden alle harde schijven.
Old 3 maart 2008, 15:13
Donor Groep

Dat is zinvol, dan. De laptop harde schijf is SATA (Serial ATA) en zo ja, heeft u op F6 te drukken terwijl de cd-sondes (hij vraagt u) en het installeren van de drivers die bij de machine, de standaard IDE drivers op de cd niet ziet uw hardware. De stuurprogramma's zijn ook op de Fujitsu support website. U moet overdragen aan een floppy als de laptop heeft een floppy drive, of op een USB memory stick.
Old 3 maart 2008, 15:13
Lid Fractie

dank stuurman, dankzij
Old 4 maart 2008, 14:32
Lid Fractie

Meer moeite im bang.

Ik kan het niet vinden van de drivers voor mijn moederbord, en dont hebben een floppy drive om de drivers te installeren als ik werent om ze te vinden.

Alle hulp gettin rond dit zou enorm gewaardeerd.

bedankt,
Razer
Old 4 maart 2008, 15:19
Donor Groep

Alle drivers voor de LI 1818 beschikbaar zijn hier.

Als je geen floppy drive, gebruik nlite, Het creëren van een nieuwe XP-schijf en slipstream de SATA driver.

Mijn Systeem: Home Bouw

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moederbord:
Asus M2V REV 1.
RAM Geheugen:
4gb (3.25gb zichtbaar)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Sound Card:
5.1 Reatek On-Board
Hard Drive (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optische Drive (s):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Voorraad / 550W Silent
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 maart 2008, 15:39
Lid Fractie

Ik heb de SATA drivers van de website, die ouder zijn dan degene die op mijn computer.

Ik heb gewonnen van het. Zip-bestanden naar mijn pc en hebben overhangend hen in nlite maar er zijn slechts inx en ini-bestanden, geen INF-bestanden om de drivers te installeren naast XP.

kan het me iets mis, maar ik kon doen met een stap-voor-stap handleiding als iemand de moeite wil typen een voor mij.

opnieuw alle informatie is welkom.

Razer
Old 5 maart 2008, 03:41
Donor Groep

Hmmmmm. het klinkt als de bestuurder op de website kan worden verpakt in een zelf uitpakkende EXE-bestand, dat is verwarrend dingen misschien.

Ik heb de driver die u nodig heeft, zodat ik het pop-up hier voor jou.
Mijn zoon heeft dezelfde laptop en we gebruikten nlite het probleem aan te pakken.
Een ander punt, als je problemen hebt met het ophalen van de XP draadloze netwerk driver (ik kon het niet vinden van een overal afgelopen september), het gebruik van Apparaatbeheer en laat het zoeken op het net voor de bestuurder. Dit was het enige wat ik kon vinden.

Succes
Old 5 maart 2008, 11:59
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door philthomas View Post
Hmmmmm. het klinkt als de bestuurder op de website kan worden verpakt in een zelf uitpakkende EXE-bestand, dat is verwarrend dingen misschien.

Ik heb de driver die u nodig heeft, zodat ik het pop-up hier voor jou.
Mijn zoon heeft dezelfde laptop en we gebruikten nlite het probleem aan te pakken.
Een ander punt, als je problemen hebt met het ophalen van de XP draadloze netwerk driver (ik kon het niet vinden van een overal afgelopen september), het gebruik van Apparaatbeheer en laat het zoeken op het net voor de bestuurder. Dit was het enige wat ik kon vinden.

Succes
Het merendeel van de SATA / RAID-stuurprogramma's die ik heb gedownload meestal self-extracting. Exe's

Mijn Systeem: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moederbord:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Geheugen:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Graphics Card (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optische Drive (s):
CDRW + DVD-RW [dubbellagige]
Case / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Koeling:
Zalman CNPS9700NT
Netwerk / Internet:
dual Gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32Bit
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Dual Boot Ubuntu Linux en Vista Nu Elke OS wordt niet geladen! Blade110L Linux & Alternative OS 0 14 jun 2009 08:44
Dual boot help - ubuntu geïnstalleerd, nu de toevoeging van vergezicht d0od Windows besturingssystemen 1 7 nov 2008 08:47
Vraag over een Vista / Ubuntu dual boot MJM Linux & Alternative OS 11 18 okt 2008 02:29
Hoe: Dual Boot Vista / XP the easy way SocialWarfare Windows besturingssystemen 0 30 apr 2008 19:04
Vista + RAID (en mijn dual boot) ... lol Gazmondo Windows besturingssystemen 3 5 Dec 2007 04:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.