mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Vista en XP dobbeltoppstart problemer

Reply

Thread Tools
Old 3 mars 2008, 11:43
Medlem Group

Opplever et problem med dobbel oppstart.

Jeg har Vista installert på C: stasjonen og jeg har en annen stasjon D:. Vista var forhåndsinstallert på min laptop, og jeg har min kopi av XP Pro klar og venter. Ive fikk noen instruksjoner fra http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp og har vært å følge disse, unngår partisjonen litt siden jeg ikke må.

Jeg kaster XP i CD-skuffen og starte på nytt, jeg trykker på en knapp og starte fra XP, XP loader last og alt går greit, jeg får alternativene til oppsett, reparasjon og avslutte, men hvis jeg trykker enten oppsett eller reparere XP ikke kan identifisere noen harddisker er installert og aktivert. D: er lett stor nok til å huse XP men jeg skrånende ser ut til å komme forbi dette punkt. Det er en NTFS-filsystemet.

Eventuelle hjelpe ville være verdsatt.

Razer.
Old 3 mars 2008, 14:51
Donor Group

XP CD-oppsett "kan ikke identifisere noen harddisker er installert og aktiv"? Jeg er ikke sikker på om "aktiv" er en beltebil ord eller ikke her. Kan oppsett se harddisk partisjoner på alle? Kan det se harddisk (jeg tar det du har to partisjoner på en fysisk stasjon). Hvis det ikke kan se harddisken i det hele tatt, hva er den bærbare datamaskinen? Betyr "Det er en NTFS-filsystemet." referere til C:, D:, eller begge deler? Hva sa du?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 3 mars 2008, 14:57
Medlem Group

Jeg starte opp fra XP-CDen til å installere XP

det står "Windows kan ikke finne noen Hard-disker, kan du sikre at det er en harddisk tilkoblet og den har makt"

så den eneste muligheten jeg får, er å avslutte og starte.

Im ikke sikker på om HDD er partisjonert eller 2 stasjoner, i didnt partisjon det var sånn da jeg kjøpte min bærbare.

Både partitons / stasjoner er NTFS

laptop er en Fujitsu Siemens Amilo LI1818

XP boot oppsett (med blå skjerm og ingen mus) forteller meg at den ikke finner noen harddisker.
Old 3 mars 2008, 15:13
Donor Group

Det er fornuftig da. Den bærbare harddisken er SATA (Serial ATA) og hvis så du må trykke F6 mens CD sonder (den ber deg) og installere driverne som fulgte med maskinen, standard IDE drivere på CD ikke ser maskinvaren. Driverne er også på Fujitsu kundestøtteområdet. Må du overføre dem til en diskett hvis laptop har en diskettstasjon, eller til en USB minnepinne.
Old 3 mars 2008, 15:13
Medlem Group

mye plikt kompis, takk
Old 4de Mar 2008, 14:32
Medlem Group

Flere problemer im redd.

Jeg finner ikke driverne for hovedkortet, og ikke har en diskettstasjon for å installere drivere hvis jeg werent å finne dem.

Hjelp blir rundt dette vil være massivt verdsatt.

takk,
Razer
Old 4de Mar 2008, 15:19
Donor Group

Alle driverne for LI 1818 er tilgjengelig her.

Hvis du ikke har diskettstasjon, kan du bruke nliteÅ opprette en ny XP disken og slipstream av SATA-driveren.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4de Mar 2008, 15:39
Medlem Group

Jeg har SATA drivere fra nettsiden, som er eldre enn de som er på min maskin.

Jeg har pakket ut. Zip-filer til PC-en og har browed til dem nlite men det er bare inx og INI-filer, ingen inf filer for å installere driverne sammen XP.

kan det være jeg gjør noe galt, men jeg kunne gjøre med en step by step guide hvis noen ønsker å bry skrive en for meg.

igjen noe informasjon er verdsatt.

Razer
Old 5te Mar 2008, 03:41
Donor Group

Hmmmmm. Det høres ut som de driver på nettstedet kan være pakket i en selvutpakkende pakker ut EXE-filen, som er forvirrende ting kanskje.

Jeg har driveren du trenger, så jeg vil pop it up her for deg.
Min sønn har samme Laptop og vi brukt nlite å takle problemet.
Et annet punkt, hvis du har problemer med å få XP trådløst nettverk driveren (jeg kunne ikke finne en overalt sist september), bruke Enhetsbehandling og la den søke på nettet for sjåføren. Dette var den eneste måten jeg kunne finne det.

Lykke til
Old 5te Mar 2008, 11:59
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by philthomas View Post
Hmmmmm. Det høres ut som de driver på nettstedet kan være pakket i en selvutpakkende pakker ut EXE-filen, som er forvirrende ting kanskje.

Jeg har driveren du trenger, så jeg vil pop it up her for deg.
Min sønn har samme Laptop og vi brukt nlite å takle problemet.
Et annet punkt, hvis du har problemer med å få XP trådløst nettverk driveren (jeg kunne ikke finne en overalt sist september), bruke Enhetsbehandling og la den søke på nettet for sjåføren. Dette var den eneste måten jeg kunne finne det.

Lykke til
Mesteparten av SATA / RAID drivere jeg har lastet ned vanligvis er selvutpakkende,. Exe's

Min System: = /

Prosessor (er):
AMD 64x2 6000 +
Hovedkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM-minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Graphics Card (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500GB
Optisk stasjon (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Case / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Cooling:
Zalman CNPS9700NT
Nettverk / Internett:
dual gigabit / 20MB Kabel
Skjerm (er):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.