![]() |
|
| |||
| |||
| Upplever ett problem med Dual uppstart. Jag har Vista installerat på C: och jag har en annan enhet D:. Vista var förinstallerat på min laptop och jag har min kopia av XP Pro redo och väntar. ive har några instruktioner från http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp och har följt dessa, undvika partitionen bit sedan jag dont behöver. Jag kastar XP i CD-facket och starta om jag trycker på en knapp och starta från XP, XP loader laster och allt går ok, jag få alternativ till installation, reparation och sluta, men om jag trycker på setup eller reparera XP kan inte identifiera alla hårddiskar är installerade och aktiva. D: är lätt stora nog att rymma XP men jag skränande verkar komma förbi detta. Det är en NTFS-filsystemet. Någon hjälp skulle vara mycket uppskattat. Razer. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| XP CD Setup "kan inte hitta några hårddiskar är installerade och aktiva"? Jag är inte säker på om "aktiv" är en vessla ord eller inte här. Kan setup se hårddisk partitioner alls? Kan man se hårddisken (jag tar det du har två partitioner på en fysisk enhet). Om man inte kan se hårddisken alls, vad är det för laptop? Har "Det är en NTFS-filsystemet." hänvisa till C:, D:, eller båda? Vad sa du?
| |||
| |||
| Jag starta upp från XP-skivan för att installera XP det står "Det går inte att hitta någon hård-diskar, se till det finns en hårddisk ansluten och har makt" då det enda alternativet jag får är att avsluta och starta om. Im inte säker på om hårddisken är partitionerad eller 2 enheter i didnt partition det var sådär när jag köpte min laptop. Båda partitons / enheter NTFS bärbar dator är en Fujitsu Siemens Amilo LI1818 Den XP boot konfiguration (med blå skärm och mus) säger att den inte kan hitta några hårddiskar. |
|
| |||
| |||
| Det är vettigt då. Den bärbara hårddisken är SATA (Serial ATA) och i så fall måste du trycka på F6 medan CD sondstekniken (den frågar dig) och installera drivrutiner medföljer maskinen, den standard IDE drivrutiner på CD: n inte ser din maskinvara. Chaufförerna är också på Fujitsu supportwebbplatsen. Du måste överföra dem till en diskett om den bärbara datorn har en diskettenhet eller ett USB-minne. |
|
| |||
| |||
| tacksam mate, tack |
|
| |||
| |||
| Mer trubbel im rädd. Jag kan inte hitta drivrutiner för mitt moderkort, och inte har en diskettenhet installera drivrutinerna om jag werent att hitta dem. Någon hjälp komma runt detta skulle vara massivt uppskattat. tack, Razer |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Alla drivrutiner för LI 1818 finns här.
| |||
| |||
| Jag har en SATA-drivrutiner från webbplatsen, som är äldre än de på min maskin. Jag har packat upp. Zip-filer på min dator och har ÖGONBRYN till dem i nlite men det finns bara INX och ini-filer, inget INF-filer för att installera drivrutiner parallellt XP. Det kan vara jag gör något fel men jag kunde göra med en steg för steg guide om någon vill bry sig att skriva en för mig. igen all information uppskattas. Razer |
|
| |||
| |||
| Hmmmmm. det låter som föraren på webbplatsen kan vara förpackade i en självuppackande exe-fil, vilket är förvirrande saker kanske. Jag har föraren du behöver så I'll pop upp här för dig. Min son har samma laptop och vi använde nlite för att lösa problemet. En annan punkt, om du har problem att få XP trådlösa nätverksdrivrutinen (jag kunde inte hitta en någonstans sista september), använda Enhetshanteraren och låt den söka på nätet för föraren. Detta var det enda sättet jag kunde hitta den. Lycka till |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat: