mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

VPN-anslutning Issues - Det hänger på att kontrollera användarnamn och lösenord.

Reply

Thread Tools
Old 7 juni 2009, 00:03
New Member Group

Jag har cirka 50 klienter med VPN och currenlty endast omkring 50% arbete. Det hänger på att kontrollera användarnamn och lösenord.
Problemet började för ungefär en månad sedan när vi gick från DSL till T1. Från vad jag läser med hjälp av en Cisco-router kan blockera VPN du behöver lägga till "fixup protokollet PPTP 1723". ATT förvaltar våra Cisco router och de sa att det bör fungera bra och de körde en krets test för att se vilka kom tillbaka normal. VPN-routern har IP 12.200.xx/29 anledningen jag fortfarande tror att routern är att om du ansluter till VPN-servern från en annan 12.200.xx/29 adress det fungerar bra eller om du ansluter till VPN-server i vårt nätverk det fungerar bra också. Detta förklarar inte varför ibland fungerar det och ibland inte.
Nästa sak jag försökte var på kundens brandvägg i renabled brandväggen så att brandväggstjänsten fungerar bra eftersom brandväggen tjänst används för att förankra VPN-protokollet. Detta fortfarande ingen diffrence jag också kontrollerat de kunder routern att det låter IPSEC paththrough och PPTP passthrough. Allt detta gjorde ingenting.
De kunder som använder VZW passerkort måste klicka återuppringning om 5x att ansluta till VPN.
Så jag förlorade kan någon ge några råd. Tack
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.