![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| vad tycker ni killar om Windows-xp är bättre eller Windows Vista är bättre i min personliga erfarenhet båda är bra på sitt sätt. Det innebär windows-xp är bättre i Business och Windows Vista är bättre i hemmet. så jag använder både operativsystem just nu. vad tycker ni killar? |
|
| |||
| |||
| Jag hade mindre problem med xp på allt, men id ändå sticka med Vista nu. |
|
| |||
| |||
| Personligen föredrar jag den klassiska Windows XP:) Jag hade Vista på min laptop förinstallerade och I didnt like it. Så jag sålde den och ersätta den med XP Home Edition. Anledningen till att jag inte gillar Vista är COS den använder alltför mycket RAM! Jag brukade använda Photoshop mycket och Vista använde mer än 60% av CPU. XP använder mindre. Det jag gillar med Vista är gränssnittet. :) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ive got XP Pro på datorn och Vista Home Premium på min laptop, och jag gillar båda, ledsen att sitta på staketet, men mina skäl till detta är, XP Pro i love, cos im så använder för att använda den, kör den smidig på min pc, kan jag fortfarande spela de senaste spelen på det egna bolaget och stabil efter en dålig start har nu ett förbaskat bra o / s Vista, hatade det från början, men ju mer jag använde det mer jag gillade men insåg dess mer en Windows XP mk2 än en regelrätt olika system, lite som uppgraderar från ett MK1 till en mk2 Cortina bara en annan kaross i alla fall under men hey det en snygg o / s och jag gillar det så får både tummen upp från mig
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Hade Vista när den först kom ut jag använt det i två veckor och gick tillbaka till XP. På den tiden när Vista var nytt sak många skrivare inte skulle fungera och vissa ISP inte vet hur man får det installerat på datorerna så att du var mer eller mindre på egen hand. Så jag gick tillbaka till XP där jag fortfarande kan läsa några av de gamla spelen att Vista inte kommer att köras. Kanske efter fem år alla problem kommer att utarbetas av Vista kommer jag att försöka igen. |
|
| |||
| |||
| Citat:
. |
|
| |||
| |||
| Jag föredrar fortfarande i Windows XP speciellt SP2 version.I egentligen inte gillar Windows Vista, eftersom det har en hel del buggar och äter en massa minne. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| xp pro väl vad ett OS! Vi bin dras med det i flera år nu .. VISTA jag personligen älskar! ok st specs måste vara upp till dagen, men kom igen fönstren har alltid behövde lite öga candy.as med några nya operativsystemet blir det fel men jag minns xp hade dem days.i tror att Vista nu är inte en dålig start och är så ser fram till Windows 7. Jag har alltid sagt det behövs fler anpassade alternativ för mer avancerade användare som cant live utan att det finns dator och internet .. gillar mig ;-) mer regedits? mer tredje part Softwear .. ja tack Jag körde Vista Ultimate på en 2GHz 1GB RAM 128 MB grafikkort utan problem hastighet var mer än acceptabelt
|
| |||
| |||
| de senaste spelen behöver mer och mer kraftfulla datorer, så har den senaste OS, varför tror du XP är så snabb ..... eftersom det var utformat för en dator släpptes 2001, dont forget XP kändes som ett minne gris under 2001, och nu Vista beror på att den senaste sak och att vara ärlig, du kör Vista med 1GB böter om du använder SATA-enheter, det skillnaden mellan SATA och IDE gör stor skillnad, tryed jag använder Vista med 2GB minne, och jag lyckades ändå att använda det utan växlingsfilen, fick ive 4GB nu, och inte på något sätt men tillväxten har avtagit, dont glömma detta OS anpassar sig till systemet. Om du defrag regually det gör en enorm skillnad, dont glömma ditt Service Pack 1, och alla uppdateringar av drivrutiner och du kommer att bli bra. |
|
| |||
| |||
| XP är en klassiker. Jag gillar Vistas Aero-funktionen och alla gagdets sidan u kan ha upp. Inte säker på vilken jag gillar bäst men för tillfället är jag använder Vista. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Vista till Mac? | lglg77 | Linux & Alternativa OS | 4 | 27 November 2009 16:47 |
| Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista | Bubba | Windows-operativsystem | 4 | 27 maj 2009 08:22 |
| Kan inte installera Windows Vista eller Windows 7 | jimbeis462 | Windows-operativsystem | 22 | 15 maj 2009 01:56 |
| Windows Vista 64 och XP 32 | Razer | Windows-operativsystem | 2 | 13 januari 2009 06:56 |
| Windows Vista | Miss | Windows-operativsystem | 26 | 7 juni 2007 03:42 |
| Thread Tools | |
| |