mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Vad Windows Reparation göra?

Reply

Thread Tools
Old 25 december 2008, 10:24
Givargruppen

Default Vad Windows Reparation göra?

LOL Jag vet, det reparationer fönster, men jag letar efter lite mer ingående svar.

Jag har haft Vid kortet problem så jag tog ett ut. Det enda kvar i spelade för ett tag sedan kraschade (det konstiga ncontinuous buller och sedan frezzing). Så jag stängas av och startas om. Det fungerade ett tag men sedan min mus började dra, så jag startas om och gick till sängs. Jag fick tillbaka den och musen var ändå dra så jag startats (startas om, inte kall omstart). Allt gick OBERÄKNELIG sedan. För det första skulle inte ladda BIOS, så det gick startat bios och inte skulle starta upp felsäkert läge, då det gick i felsäkert läge och musen inte svara alls. Så jag stänga av, och eftersom jag stängdes, sket ut en GFX kortet och sätta den andra en tum Starta: kommer inte att komma förbi BIOS, och sedan säger, videoingången inte kan läsa. Jag bytte kort igen, samma budskap. Många misslyckades startar senare, jag popped i min Vista-skivan och klicka på reparation. Det verkar ha reparerats som jag nu här, butr repareras hur länge och vad som startade hela den här röran lol?

Hur som helst, går att reparera funktion installera alla drivrutiner tillbaka till fabriken eller nåt? Min Razer mus visar Microsoft förare från 2006 som är min Logitech tangentbord. Min vid kortet dock inte bara visar NVIDIA drivrutiner bör det, men det visar jag två vid kort installeras som jag inte längre. (all denna info är från Enhetshanteraren).

Jag är så förlorade och frustrerade ...........
Old 25 december 2008, 10:45
Administrator Group

Så vitt jag vet det åter installerar alla drivrutiner och grundläggande Windows-filer, uppstart, registret osv

Anpassning av tycks förbli som det var. Filer, installerade program, val av olika inställningar etc.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 25 december 2008, 11:14
Givargruppen

Ok, tack. Det bara störtade igen BTW lol. Jag ska försöka en annan mus, kanske av någon anledning att Razer har gått dåligt. Jag kollade och drivrutinerna och firmware är aktuell. Skulle en mus orsaka hela datorn för att låsa upp det? Jag kunde inte ens få till uppgift manager genom CTL ALT DEL ..............
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Windows XP fungerar inte för installation / Repair solosdk Windows-operativsystem 4 3 oktober 2009 14:54
Doing reparation använder Windows XP-skiva Irfan Windows-operativsystem 1 31 maj 2009 02:55
Problem med att försöka reparera Windows Använda CD - Olika fel rondragon Windows-operativsystem 10 26 februari 2009 11:32
Windows XP går inte att reparera - Hjälp! Arjay Windows-operativsystem 1 25 januari 2008 05:04
Försöker reparera Windows XP på en SATA hard-drive. Please help! oxygengiver200 Windows-operativsystem 1 2 januari 2008 17:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.