![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallå där. Jag har Windows Vista Business 32-bitars Os kör på min nuvarande systemet. Det lagras i en enda partition lika stor hårddisk 1TB. Jag planerar att installera 64bit versionen av Vista än 32bit och jag vet att jag måste göra en ren installation så min fråga är hur ska jag gå åt det? Hur tar jag bort den nuvarande versionen av Vista? Måste jag partitionera mina diskar? Eller bara infoga att 64bit disk vid uppstart? Skål |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Boot från 64 CD och göra om partitionerna, sedan installera.
| |||
| |||
| Genom att göra om partitionerna menar du partitionera den i 2 eller 3 partitioner? Och finns det ett behov av att formatera disken? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan förmodligen formatera och partitionera enheten i Vista setup manager är vad Dave's säger, tror jag. Det eller så kan du bara starta upp och kärnvapen och sedan använda cd, men de andra är snabbare.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|