mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

White statuslinje på Boot Up tager aldre?

Reply

Thread Tools
Old 6 november 2007, 14:20
Ny Medlem Gruppen

Hi Guys

Problem: På Boot op lige før Windows XP loading skærmen Jeg får en White fremskridt bar beliggende i bunden af en helt sort skærm, som tager 2-3 minutter at udfylde.

I 2 år har jeg haft min pc har jeg aldrig haft dette fremskridt bar, eller at skulle vente lang tid at komme ind i XP

Hvad jeg har gjort .....

En fuldstændig nedbryde af systemet og remontering

En komplet HDD omformaterer med en frisk kopi af XP medier (prøvet dette to gange og stadig ingen held)

Jeg har været til kontrol pannel og har gjort sikker på, at alle drivere er indlæst, som de er.

Jeg har ryddet kosmos

Jeg kan bare ikke regne det ud, jeg har gjort mange reformats i fortiden, og aldrig haft dette problem,

Nogen idéer?
Old 8 november 2007, 08:14
Donor-Gruppen

Betyder det forsvinde, hvis du trykker på Esc? Lyder som muligvis du laver en fuld hukommelse tjekke ved hver opstart. Aktiver lynstart i BIOS skærmen?
Old 8 november 2007, 09:19
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Mike0001 View Post
Betyder det forsvinde, hvis du trykker på Esc? Lyder som muligvis du laver en fuld hukommelse tjekke ved hver opstart. Aktiver lynstart i BIOS skærmen?
Hej Mike

Jeg har været i BIOS "Quick Power On Self Test" Det var på "Aktiver" så jeg slået det, men alligevel får det hvide fremskridt bar. Hvis jeg trykker ESC intet happends det bare holder lastning.

Jeg bruger en Maxtor 40 g ATA 133 HDD, men har netop afprøve systemet med en 300g / 7200 Seagate at se, om det gør nogen forskel, som den dosis?

På Maxtor de fremskridt bar tager lang tid at indlæse, men når du bruger Seagate sine meget hurtigere? Det stadig isnt ret, men indlæser meget hurtigere.

Hvorfor skulle det være?

Mange tak

Mark
Old 8 november 2007, 10:08
Ny Medlem Gruppen

Også glemte at sige, at jeg har gjort en boot-log, vil jeg ikke skrive hele log, da det vil tage for meget plads, men jeg få et par "ikke indlæse driveren", im på learing kurven, så det betyder ? til mig, kan nogen fortælle mig, om det giver nogen idication på problemet im have?

Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ NDProxy.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ lbrtfdc.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ sfloppy.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ i2omgmt.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ changer.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Cdaudio.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ PCIDump.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ rdbss.sys
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Mrxsmb.sys
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Parport.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Serial.SYS
Har ikke indlæse driver \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ ipnat.sys

Tak

Mark
Old 9 november 2007, 04:31
Donor-Gruppen

Er du kører noget ved start? Har du for nylig har installeret en defragger det betyder boot-tid defragging? Eller boot-tid virusscanning? Har du aktiveret nogen sikkerhedsindstillinger til at tørre swap-fil på hvert shutdown?

Blot nogle muligheder.

Hvad sker der, hvis du starter i fejlsikret tilstand? (Hold F8 nede under post.) Hvor er det tøve?
Old 9 november 2007, 05:52
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Mike0001 View Post
Er du kører noget ved start? Har du for nylig har installeret en defragger det betyder boot-tid defragging? Eller boot-tid virusscanning? Har du aktiveret nogen sikkerhedsindstillinger til at tørre swap-fil på hvert shutdown?

Blot nogle muligheder.

Hvad sker der, hvis du starter i fejlsikret tilstand? (Hold F8 nede under post.) Hvor er det tøve?
Hej Mike

Er du kører noget ved start? Nope
Har du for nylig har installeret en defragger det betyder boot-tid defragging? Nope
Eller boot-tid virusscanning? Nope
Har du aktiveret nogen sikkerhedsindstillinger til at tørre swap-fil på hvert shutdown? Nope

Belastninger i fejlsikret tilstand "uden den hvide bar", men en masse tekst vises, før den går ind i Windows Fejlsikret tilstand password-skærmen, får jeg en side med meget lignende kommandoer til dette, dette er blot én af mange "multi (0) disk ( 0) rdisk (0) partition (1) \ WINDOWS \ syste m32 \ ntoskrnal.exe. De er alle starter samme "multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \ WINDOWS \ system 32 \" ECT .....

Mark
Old 9 november 2007, 09:17
Donor-Gruppen

Ja, men gjorde det stall overalt lastning fejlsikret tilstand? Hvad du beskrive er normal BTW.
Forventer fejlsikret tilstand for at være en smule langsommere loading.

Prøv også at slette c: \ hiberfil.sys hvis du har en. (Aktiver se skjulte filer i Tools Valg View)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.