![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Killar Problem: På Stöveln upp strax innan Windows XP lastande skärm jag få en vit förloppsindikator längst ner på en helt svart skärm som tar 2-3 minuter att slutföra. Under de 2 åren har jag haft min dator har jag aldrig haft dessa framsteg bar, inte heller behöva vänta evigheter att komma in i XP Vad jag har gjort ..... En komplett riva av systemet och åter En komplett HDD formatera om med en ny kopia av XP Media (provat detta två gånger och fortfarande ingen lycka) Jag har varit i kontrollen Pannel och har gjort att alla drivrutiner läses som de är. Jag har rensat COSMOS Jag kan inte lösa det, har jag gjort många formaterar tidigare och aldrig haft detta problem, Några idéer? |
|
| |||
| |||
| Är det försvinner om du trycker på Esc? Låter som det händer att man gör ett fullt kontrollera efter varje start. Möjliggöra snabb start i BIOS-skärmen? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har varit in i BIOS "Quick Power On Self Test" Det var på "Aktivera" så jag inaktiverat det, men ändå får det vita förloppsindikatorn. Om jag trycker ESC ingenting som händer det blir bara lastning. Jag använder en Maxtor 40G ATA 133 HDD men har bara testa systemet med en 300G / 7200 Seagate att se om det gör någon skillnad vilken det dos? På Maxtor statusvisaren tar evigheter att ladda men när du använder Seagate sin mycket snabbare? It still isnt rätt men laddar mycket snabbare. Varför skulle det vara? Ett stort tack Mark |
|
| |||
| |||
| Glömde också säga att jag har gjort en sko logg, kommer jag inte lägga hela stock som det kommer att ta för mycket plats men jag fick ju ett par "Visste inte att läsa in drivrutinen", IM på en learing kurva så det betyder ? mig, kan någon säga mig om detta ger någon idication problemet im har? Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ NDProxy.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ lbrtfdc.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ sfloppy.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ i2omgmt.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ changer.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Cdaudio.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ PCIDump.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Rdbss.sys Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Mrxsmb.sys Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Parport.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Serial.SYS Visste inte att läsa in drivrutinen \ SystemRoot \ System32 \ Drivers \ Ipnat.sys Tack Mark |
|
| |||
| |||
| Kör du något vid uppstart? Har du nyligen installerat ett defragger som gör uppstart defragging? Eller boot-time virussökning? Har du aktiverat några säkerhetsalternativ för att torka växlingsfilen på varje avstängning? Bara några möjligheter. Vad händer om du startar i felsäkert läge? (Håll ner F8 under POST.) Var det tveka? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Kör du något vid uppstart? Nope Har du nyligen installerat ett defragger som gör uppstart defragging? Nope Eller boot-time virussökning? Nope Har du aktiverat några säkerhetsalternativ för att torka växlingsfilen på varje avstängning? Nope Belastningar i felsäkert läge "utan vita baren" men en hel del text visas innan den går in i felsäkert display lösenord, får jag en sida med mycket liknande kommandon för detta, är detta bara en av många "multi (0) disk ( 0) rdisk (0) partition (1) \ WINDOWS \ systema M32 \ ntoskrnal.exe. Alla starta samma "multi (0) disk (0) rdisk (0) partition (1) \ WINDOWS \ system 32 \" ect ..... Mark |
|
| |||
| |||
| Ja, det gjorde men det stall någonstans lastning felsäkert läge? Vad du beskriver är normalt BTW. Förvänta felsäkert läge för att vara något långsammare lastning. Prova också bort c: \ hiberfil.sys om du har ett. (Aktivera visa dolda filer på Verktyg Alternativ View) |