![]() |
|
| |||
| |||
| hej alla Jag har en gammal thinkpad 570 med Win98 och jag måste uppgradera till nyare version på Windows Jag har en UltraBase med bara en diskett, så svårt att överföra stora filer eller installera nytt OS så jag fick en idé om att jag skulle flytta hårddisken till en annan bärbar dator, installerar OS, sedan föra tillbaka (har jag gjort det här innan jag har lagt en Dell-hd till Sony och det startat upp korrekt) första jag lägga Windows 2000 på separata parititon och fick blå felmeddelande stopp och vägrade att starta, Jag lade sedan win98 SE använder hela disken nu är det bara står ogiltig systemdisken, pls bort sedan slå på valfri knapp, så jag ställde tillbaka till Sony för att kontrollera Jag had'nt bryts, och det fungerar bra kommer tillbaka i thinkpad samma misstag IM bara undrar varför detta händer?, jag har beställt cd-enheten nu, men jag är bara nyfiken Tack inn förhand |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du borde inte detta det mest likley brukar fungera olika hårdvara sedan chnageing hårdvaran det just doesnt like att det är den speciell för den bärbara datorn?
| |||
| |||
| yeah jag inte jag souldnt göra detta, men överföra ett operativsystem att boota från en virtuell enhet skulle ta vägen lång specs både 64 MB RAM både pentium bygger även diff hastigheter Sony 600MHz ibm 366mhz 6 och 10 GB hårddisk Jag har fått känslan av att tänka på bios completly diff IBM BIOS och Phonix detta faktiskt skulle kunna leda till prob Jag lade dell till Sony och startat och Dell är mycket äldre än ibm, vilket gav mig idén några fler tankar skulle uppskattas cheers |
|
| |||
| |||
| du bara berly möta min requirments för 2000 bara vänta tills CD-enheten kommer dit |
|
| |||
| |||
| min requirments för 2000 Professional är easliy uppfyllda min är (från Micorsoft site) 133 MHz 32 MB RAM 2 GB VGA-kort Jag har minst dubbelt så inte skulle försöka installera annars |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, är bara en extern hårddisk rekommenderas, får andras arbete, men är sannolikt
| |||
| |||
| överens med thingie använda en extern hårddisk och jag ville inte springa något högre sedan 2000 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Boot-up-problem - Windows XP Home eller XP Media Edition inte startar upp | elanorbreton | Windows-operativsystem | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Gateway starta upp problemet - Nej TPM eller TPM har problem | rajank | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 17 juni 2009 22:35 |
| Problem i Den här datorn fönster | masterhaseeb | Windows-operativsystem | 4 | 17 december 2008 10:47 |
| Boot problem | canyonnehastings | General Hardware Chat | 22 | 6 december 2007 02:18 |
| Boot problem | jemes | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 1 oktober 2007 05:46 |
| Thread Tools | |
| |