![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag står inför ett problem med min windows 2008 DC DNS. Händelse-ID: 4007 DNS-servern kunde inte öppna zon _msdcs.mace.ae i Active Directory från programkatalogen partition ForestDnsZones.mace.ae. Den här DNS-servern är konfigurerad för att skaffa och använda information från katalogen för detta område och kan inte ladda zon utan den. Kontrollera att Active Directory fungerar korrekt och ladda zonen. Evenemanget är felkoden. Vänligen se under ipconfig / all för min dc: Microsoft Windows [Version 6.0.6001] Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alla rättigheter förbehålles. C: \ Users \ Administrator.MACE-BNP-server> ipconfig / all Windows IP Configuration Värdnamn. . . . . . . . . . . . : MACEGDPSRVR Primär DNS-suffix. . . . . . . : Mace.local Node Type. . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : Nej WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Nej DNS Suffix Search List. . . . . . : Mace.local Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : HP NC7781 Gigabit Server Adapter Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-11-85-E8-C8-BE DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej Autokonfiguration Enabled. . . . : Ja IPv4-adress. . . . . . . . . . . : 192.168.1.5 (Preferred) Nätmask. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servrar. . . . . . . . . . . : 192.168.1.5 Primary WINS Server. . . . . . . : 192.168.1.5 NetBIOS över Tcpip. . . . . . . . : Enabled Tunnel adapter Local Area Connection * 8: Media staten. . . . . . . . . . . : Media frånkopplad Connection-specific DNS Suffix. : Beskrivning. . . . . . . . . . . : Isatap. (BCC4BD54-43A7-4E6A-BAE7-EF01AF641 190) Fysisk adress. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Nej Autokonfiguration Enabled. . . . : Ja Jag sprang de DCDIAG verktyg & du hitta resultaten nedan: Microsoft Windows [Version 6.0.6001] Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alla rättigheter förbehålles. C: \ Users \ Administrator.MACE-BNP-server> dcdiag / e / test: DNS Directory Server Diagnos Performing initial setup: Försöker hitta hem servern ... Home Server = MACEGDPSRVR * Identifierat AD Skog. Utfärdad insamling första info. Doing första krävs tester Testing server: Default-First-Site-Name \ MACEGDPSRVR Starting test: Connectivity ......................... MACEGDPSRVR klarat testet Anslutbarhet Doing primära tester Testing server: Default-First-Site-Name \ MACEGDPSRVR Starting test: DNS DNS Tester kör och inte låst sig. Vänta några minuter ... ......................... MACEGDPSRVR klarat testet DNS Running partition tester på: ForestDnsZones Running partition tester på: DomainDnsZones Running partition tester på: Schema Running partition tester på: Konfiguration Running partition tester på: Mace Running företag tester på: mace.local Starting test: DNS Testresultat för domänkontrollanter: DC: MACEGDPSRVR.mace.local Domain: mace.local TEST: Grundläggande (Basc) Varning: AAAA rekord för denna DC kunde inte hittas TEST: Records registrering (RReg) Nätverkskort [00000006] HP NC7781 Gigabit Server Adapter: Varning! Saknade AAAA post på DNS-server 192.168.1.5: MACEGDPSRVR.mace.local Varning! Saknade AAAA post på DNS-server 192.168.1.5: gc._msdcs.mace.local Varning: Titelinformation Registreringar som inte finns i vissa nätverkskort MACEGDPSRVR PASS VARNA PASS PASS PASS VARNA n / a ......................... mace.local klarat testet DNS Jag körde nslookup: Microsoft Windows [Version 6.0.6001] Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alla rättigheter förbehålles. C: \ Users \ Administrator.MACE-BNP-server> nslookup Standard Server: Okänd Adress: 192.168.1.5 Tänk på att mace.ae ursprungligen setup som domännamn, vilket vi cahnged att mace.local. mace.ae finns inte längre och vi behöver inte detta längre i AD. Vi behöver all post som leder till mace.local. Tala om för mig: 1. Hur kan jag bli av med detta fel? 2. Är min DNS friska 3. Snälla ge mig råd om vad jag behöver göra på min DNS-inställningarna för att kontrollera nätet förblir friska. Tack. Philip |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Server 2008 Dilemma. | tmockingbird | Windows-operativsystem | 1 | 9 august 2009 14:27 |
| Microsoft Releases Windows 7 och Windows Server 2008 R2 | philthomas | Windows-operativsystem | 0 | 23 juli 2009 01:54 |
| Windows server 2008 avlägsen app | HUCIEL | Windows-operativsystem | 0 | 3 juni 2009 11:36 |
| Windows Server 2008 AD Frågor | RCI | Windows-operativsystem | 0 | 29 maj 2009 10:12 |
| Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista | Bubba | Windows-operativsystem | 4 | 27 maj 2009 08:22 |
| Thread Tools | |
| |