mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows 7 kraschar

Reply

Thread Tools
Old 12 maj 2009, 02:48
Givargruppen

Default Windows 7 kraschar

Hej,

Detta är förmodligen inte den bästa platsen att ställa, men jag kan inte hitta några resultat någonstans. Min Windows 7 kommer att krascha en minut eller 2 efter uppstart. Kommer till en blå skärm. Det produceras en dumpfilen, utom Jag har problem med att läsa det. Jag använde den här att hjälpa mig, men felsökning av verktyget säger symboler inte erkänns. Jag har en känsla av att det är Windows 7.
Försökte att lägga dumpfilen, men det kommer inte ens acceptera. Rar eller. Zip

Dumpfilen linky:
http://www.mediafire.com/download.php?0extowfmj3z

All hjälp uppskattas, men om ingen vet, jag antar att det är en ominstallation.
Old 12 maj 2009, 21:52
Givargruppen

Om man tittar på din hårdvara inte har något utöver det vanliga.

Jag kan komma med en lista över olika orsaker till att systemet skulle krascha, men kommer att ställa dessa frågor i stället:

Vilket OS hade du innan Win 7?
När det kraschar gick du in i BIOS och titta på temp av processor och moderkort (Din MSI borde ha denna möjlighet).

Är dina Seagates Raid 1 (spegling?)

Och den sista frågan - Använder du en Dual Boot-inställningarna?

Om OS är över att köra processorn och orsakar termisk stängdes sedan BIOS kommer att tala om för er hur varmt det blir. (Jag har Win 7 installerad men har inte installerat ASUS utilites och har inte tittat på temp när den är igång) Det är en lång skott men en möjlighet.

I ett annat forum en kille sa att Win 7 bröt hans spegel set, sedan kraschade och inte köra mer än en minut eller två. Om du gjorde spegel dina diskar gjorde du det med ett annat operativsystem eller Win 7?

Ledsen för de frågor men dumpfilen är inte mycket hjälp för mig.

Mitt System: Aj

Processor (s):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Moderkort:
ASUS P5K D / WiFi
RAM Minne:
4 Gig
Grafikkort (s):
Nvidia 8500 GT
Ljudkort:
Två, inbyggda, SoundBlaster PIC 512
Hårddisk (s):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optisk enhet (er):
2 DVD - + RW
Mål / PSU:
Antec 500W
Kylning:
Thermalake, Tåg 3 Ton
Nätverk / Internet:
Firewalled hårdvara och mjukvara
Monitor (s):
Princeton 19 "LCD - Behöver du en ny.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Old 12 maj 2009, 23:42
Givargruppen

Jag använder XP innan 7, och fortfarande befinner mig i en dual boot.
De driver inte konfiguration i RAID.

Varför skulle OS bli overdriving processorn?
Och det började starta igår. Det var bra innan. Det enda som jag tror kan ha ändrats det var min högtalarinställning jag bort 2 högtalare.

Kommer försöka igen nu och se om det kraschar, och om temps är höga.

Tack.
Old 12 maj 2009, 23:59
Givargruppen

Temperaturer efter olyckan är ~ 45 celcius för processor
~ 25 celcius för systemet.
Old 13 maj 2009, 20:08
Givargruppen

Hej

45 * C är en mycket hög (113 * F), men inte outragious och bör inte orsaka en omstart. (Min ASUS med en Core 2 Quad@3.04 GHz kör på 35 * C (95 * F) under belastning, det är ca 80 * F på mitt kontor, så det är att köra 15 * F högre än room temp, jag bor i Az och det är inte kostnadseffektivt att hålla en plats under 80 * F, resten av huset skulle vara på 74 * F eller lägre.

Vad är normal temp för XP?

Ta bort ljudet förare bör inte ge det heller.

Du kan försöka göra en "Sök efter ny maskinvara" och se om något inte var installerat när OS installerat. En lång skott men jag har sett det hända förut.

När du ställer in Dual Boot använde du infödd Dual Boot att Win 7 föreskrivs eller använde du någon sak gillar VistBootPro?

När jag först installerat VistaBootPro jag inte säkerhetskopiera registret innan modifing Boot Manager. Detta orsakade startsektorn för den primära aktiva köra över skriftligt. Jag var tvungen att installera om XP och Win 7. Om då inte glömma denna del, om du sedan försöker avinstallera det och se om det gör någon differacnce.

En sak du kan titta på och det är Personsökn eller växlingsfilen. Normalt om du låter OS ställa upp kommer att göra filen 3x det fysiska minnet, men det rekommenderas att 1.5x fysiskt minne. Kanske växlingsfilen är så stort att det blir korrupta försöker hantera det. En annan sak som de flesta system administratörer göra för servrar som har över 2 Gig RAM göra växlingsfilen till max 2 gig per hårddisk eller volym, som om du har 6 Gig minne i comptuer du skulle sprida växlingsfilen över tre enheter på 2 gig varje (självklart måste du ha tre volymer eller enheter för att göra detta). Jag har inte gjort detta med min Win 7 men eftersom jag kommer att installera 64-bitars versoin och se hur det går på mitt system.

Du kanske måste installera om operativsystemet om växlingsfilens inte orsakar problemet.

Ditt system kraschar med Win 7 är det första jag har sett är detta ett nytt OS, och vi är ganska skytte i mörkret för att hitta en lösning för dig.
Old 13 maj 2009, 23:34
Givargruppen

Skulle det inte vara mycket enklare om du berättade för oss vad den blå skärmen sa?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 13 maj 2009, 23:58
Givargruppen

Blå skärm:
STOP: 0x000000E3 (0xFFFFFA8004D20AC0, 0xFFFFFA8005D79440, 0xFFFFFA8004E12140, 0x0000000000000003)

Temps för XP är ~ 35 celcius
När du söker efter ny maskinvara, inget hittades.
Jag använde Windows 7 bootmanager.
Växlingsfilens sattes till 4 GB, jag ökat, men inte bestämma någonting.
Jag antar att det är en ominstallation?
Old 14 maj 2009, 11:17
Givargruppen

Detta är vad MS säger om din stoppfel:

http://support.microsoft.com/kb/281317

Detta problem kan uppstå eftersom det är ett timing problem med Ntfs.sys fil, som kan orsaka en resurs att avges även om du inte skaffa det.

Lös problemet genom att skaffa senaste Service Pack för Windows 2000. För ytterligare information, klicka på följande artikelnummer och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base ---

Nu finns det inte en Service Pack-versionen för Win 7 och med ännu.

Du kan installera om OS, kanske du vill hämta 64 bitars versionen och provar det istället.

Beta tester är så roligt!

:)
Old 14 maj 2009, 13:52
Givargruppen

[CITAT = rider200; 110785]
Beta tester är så roligt!
Citat]

Sarkasm, eller om du faktiskt får en kick av datorn kraschar, om fastställande av det, och det kraschar igen?

Jag är säker på att jag kunde hitta några virus fyllt webbplatser för dig om du vill ha länkar ...

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 14 maj 2009, 18:41
Givargruppen

Detta är ett mycket mer allmänt fel.

Check den här ut och se om du har att AnyDVD sak installerat. Om inte, se till att din DVD-enheter har drivrutiner installerade på rätt sätt, se om avinstallation denna typ av program som fixar det, kan koppla dem och se om det går bort för att minska ner den.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.