mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows 98 systemfilen saknas

Reply

Thread Tools
Old 16 august 2008, 09:27
New Member Group

Jag har fått en bärbar dator med Windows 98 med AMD. Den undersökning filen ntkern.vxd sägs vara försvunna och att vissa förare inte länken / arbete. Finns det någon som vet hur jag kan lösa detta problem eller hämta lämplig programvara. Jag har försökt installera om från CD och tips från nätet men ingenting har löst problemet så här långt. Det är lite föråldrad, men den bärbara datorn är bra förutom att OE fryser. Jag har rekommenderat att dike men det verkar vara en synd. Tack.
Old 16 august 2008, 09:30
Administrator Group

Vad spec på maskinen?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 august 2008, 09:46
New Member Group

Jag har funnit att den har en AMD K6 333 MHz processor med 64 ram. Vad mer behöver ni veta.
Old 16 august 2008, 09:49
Administrator Group

Tja, det är definitivt gamla ...

Jag vill åter installera OS, ett oskrivet blad kommer att avlägsna eventuella fel eller buggar också installera ett OS är en test av hårdvaran inuti.

Om det inte kommer att installera OS, blir det i regel innebär att en maskin fel.
Old 16 august 2008, 10:03
New Member Group

Jag gjorde installera Win 98 på toppen av vad som var på datorn. Jag var lite rädd för att bli strandsatta, men jag har gjort en start-up disk. Kanske det är hårdvara, så jag tror inte det är värt att lägga pengar på det. Tack för din hjälp.
Old 16 august 2008, 10:05
New Member Group

En annan fråga, det säger ntkern.vxd fil saknas, men även på en punkt ett meddelande här filen har hämtats från Win 98 disken jag har det har inte löst problemet. Och jag kan inte hitta ntkern.vxd fil när jag gör en sökning.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.