mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Activation Problem

Reply

Thread Tools
Old 1 januari 2008, 00:28
New Member Group

Default Windows Activation Problem

Ok killar, jag är en noob här så bli inte arg på mig för att jag mår något dumt.

Så i princip har jag en dator i mitt rum och en bärbar dator, båda körde fruktansvärt eftersom Windows bara sucks. Så min vän gav mig en ominstallation av Windows Home Edition. Så jag installerat på min dator som redan hade Home Edition på den. Det fungerade bra så jag bestämde mig för att göra samma sak till min laptop. Men problemet var min laptop körde XP Professional Edition, och när jag ominstallerat Windows, installerat det Home Edition. Så idag försökte jag aktivera min laptop men när jag kom in i den produkt nyckel, sa att det inte var en riktig nyckel. Jag tänker på att Produktnycklar avsedda för Windows Professional är annorlunda än nycklar för Windows Home Edition. Men återigen, jag är en noob, så om någon känner till mitt problem, skulle bidra till att vara mycket uppskattat. Tack!
Old 1 januari 2008, 00:54
Moderator-gruppen

Produkt nyckel är unika för varje CD.

http://www.microsoft.com/Education/P...ctivation.mspx

Old 4 januari 2008, 22:49
New Member Group

Så, eller kan göra något åt det? Eller måste jag bara åter-format hårddisken var 30 dagar?
Old 4 januari 2008, 23:17
Moderator-gruppen

Nej du kontakta Microsoft och få en ny nyckel.

Old 5 Januari 2008, 08:47
Givargruppen

Det är nyckeln som är det viktiga bit. Om du kan låna en XP Pro-skiva som är samma typ som din (Retail, OEM, studerande etc) kommer du att kunna aktivera Windows lagligt.

Mitt System: Mcbee C2D

Processor (s):
Intel Core2Duo E6600
Moderkort:
Asus P5W-DH Deluxe
RAM Minne:
Corsair 2 x 1Gb
Grafikkort (s):
XFX 7600GT XXX
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung320Gb,
Optisk enhet (er):
LG DVD-RW
Mål / PSU:
600W
Kylning:
AC Freezer 7 Pro
Nätverk / Internet:
Hemnätverk trådbundna och trådlösa. B
Monitor (s):
2x LG 19 "DVI LCD.
Operating System (s):
Windows XP Home SP3
Old 5 januari 2008, 10:29
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mcbee View Post
Det är nyckeln som är det viktiga bit. Om du kan låna en XP Pro-skiva som är samma typ som din (Retail, OEM, studerande etc) kommer du att kunna aktivera Windows lagligt.
Just det, sa jag CD i tidigare inlägg när jag borde ha sagt OS.

Old 5 Januari 2008, 18:01
New Member Group

Tack killar, jag är skyldig dig en!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Windows kräver aktivering - Återkommande aktivering robina80 Windows-operativsystem 7 19 februari 2009 17:11
Aktivering av Windows som jag hade aktiverat. joohen Windows-operativsystem 10 16 december 2008 15:16
Windows aktivering robina80 Windows-operativsystem 2 17 mars 2008 11:01
Windows XP Aktiveringen Fråga PC WhizzKid Windows-operativsystem 3 1 november 2007 08:18
Windows-aktivering efter ominstallation, "koden redan används"? TheWeirdo Windows-operativsystem 2 20 august 2007 09:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.