mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Windows sikkerhetskopi cd?

Reply

Thread Tools
Old 17 juni 2008, 03:17
Donor Group

Default Windows sikkerhetskopi cd?

siste nite Jeg laget en sikkerhetskopi av min harddrive med Windows og alle programmene ect. til en annen harddrvie.

hvis jeg skulle brenne backup filen til cd og en dag jeg trengte å installere windows .. Kan jeg bare bruke denne cd. ville det fungere? også ville alle programmer og innstillinger selv mitt endrede innstillinger som Windows fonter stilen som jeg har endret.

Hvis dette er mulig Hvordan kan jeg brenne sikkerhetskopifilen til cd (dvd) for PC-en for å starte opp fra den som første boot enhet

takk!

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 17 juni 2008, 07:29
Donor Group

ok, godt hvis du kopierte hele HDD på disk (ghosting) det skal fungere, men hvis du bare coppied velger deler, er det sannsynligvis ikke. Og som for å få det til å virke, vel først må du brenne den på en CD (eller DVD CD er ikke stort nok) med ett av programmene som skulle ha kommet med en av flere DVD skribenter. Da må du starte fra harddisken, bør du kunne stille bios for å velge den optiske stasjonen før HDD for oppstart, og dermed starte fra CD / DVD først.

Jeg er ikke 100% sikker på at dette ville fungere, men i teorien (atleast så langt jeg vet) den skal. Og jeg vet ikke hvordan du vil gå om endring oppstartspartisjonen enheten på motherboad fordi alle bios er forskjellige, kan du bare se gjennom menyene til du ser et alternativ for å si noe sånt som "Boot priotity" Når du har funnet det du vil vite for neste gang, så avslutte uten å lagre changs den tiden, bare incase du har gjort en endring etter ulykken.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 17 juni 2008, 12:36
Donor Group

arr skrive takk Jeg har nero jeg kan brenne den med men jeg tror magic iso kunne ha mer en mulighet som det vil brenne det som en bootabe bildet jeg tror! sikkerhetskopieringen er på 11 BG's som min DVD cd's grensen på min HP DVD-plater er 4GB Jeg er nødt til å bruke mer enn én cd .. selv om den wont støvel til cd jeg kunne jo installere windows så bare sette CDer i og bruke min sikkerhetskopier .. Jeg tror det vil også arbeide ill brenne litt og se om det fungerer THANKS

som for boot-enheter i bios. i mer enn ingen vei rundt det som jeg alltid i det lol:)

Old 19 juni 2008, 15:45
Donor Group

Den enkleste måten å ta en fullstendig sikkerhetskopi av din HDD er å bruke en bildebehandlingsprogrammet som Acronis True Image eller Norton Ghost.
Dette lar deg lage et bilde av partisjonen som kan imaged tilbake til en ny HDD og vil bli oppstartbar. Noen andre metoden ikke fungerer, så må du ha oppstartsfilene, samt data.
Jeg har brukt Acronis True Image mange ganger og kan anbefale det.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.