![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| siste nite Jeg laget en sikkerhetskopi av min harddrive med Windows og alle programmene ect. til en annen harddrvie. hvis jeg skulle brenne backup filen til cd og en dag jeg trengte å installere windows .. Kan jeg bare bruke denne cd. ville det fungere? også ville alle programmer og innstillinger selv mitt endrede innstillinger som Windows fonter stilen som jeg har endret. Hvis dette er mulig Hvordan kan jeg brenne sikkerhetskopifilen til cd (dvd) for PC-en for å starte opp fra den som første boot enhet ![]() takk!
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ok, godt hvis du kopierte hele HDD på disk (ghosting) det skal fungere, men hvis du bare coppied velger deler, er det sannsynligvis ikke. Og som for å få det til å virke, vel først må du brenne den på en CD (eller DVD CD er ikke stort nok) med ett av programmene som skulle ha kommet med en av flere DVD skribenter. Da må du starte fra harddisken, bør du kunne stille bios for å velge den optiske stasjonen før HDD for oppstart, og dermed starte fra CD / DVD først.
Jeg er ikke 100% sikker på at dette ville fungere, men i teorien (atleast så langt jeg vet) den skal. Og jeg vet ikke hvordan du vil gå om endring oppstartspartisjonen enheten på motherboad fordi alle bios er forskjellige, kan du bare se gjennom menyene til du ser et alternativ for å si noe sånt som "Boot priotity" Når du har funnet det du vil vite for neste gang, så avslutte uten å lagre changs den tiden, bare incase du har gjort en endring etter ulykken. Min System: Først OC
|
|
| |||
| |||
| arr skrive takk Jeg har nero jeg kan brenne den med men jeg tror magic iso kunne ha mer en mulighet som det vil brenne det som en bootabe bildet jeg tror! sikkerhetskopieringen er på 11 BG's som min DVD cd's grensen på min HP DVD-plater er 4GB Jeg er nødt til å bruke mer enn én cd .. selv om den wont støvel til cd jeg kunne jo installere windows så bare sette CDer i og bruke min sikkerhetskopier .. Jeg tror det vil også arbeide ill brenne litt og se om det fungerer THANKS![]() som for boot-enheter i bios. i mer enn ingen vei rundt det som jeg alltid i det lol:)
__________________ |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den enkleste måten å ta en fullstendig sikkerhetskopi av din HDD er å bruke en bildebehandlingsprogrammet som Acronis True Image eller Norton Ghost.
Dette lar deg lage et bilde av partisjonen som kan imaged tilbake til en ny HDD og vil bli oppstartbar. Noen andre metoden ikke fungerer, så må du ha oppstartsfilene, samt data. Jeg har brukt Acronis True Image mange ganger og kan anbefale det. Min System: Hjem Bygg
|