![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| senaste Nite jag gjorde en backup på min hårddisk med Windows och alla program ect. till en annan harddrvie. om jag var att bränna backup-fil till cd och en dag jag behövde nytt installera windows .. Kan jag bara använda den här cd. skulle det fungera? också skulle alla mina program och inställningar med mitt ändrade inställningar som Windows teckensnitt stil som jag har förändrats. om detta är möjligt hur ska jag bränna backup-fil till cd (dvd) för min dator att starta upp från det första startenhet ![]() tack!
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ok, bra om du kopierade hela hdd på disken (spökbilder) det bör fungera, men om du bara coppied väljer delar, det förmodligen inte. Och som för att få det att fungera väl måste du först bränna det på en CD (eller DVD-CD inte är stor nog) med ett av de program som borde ha kommit med en av dina flera DVD författare. Sen när du behöver för att starta upp från skivan, bör du kunna ställa in bios att välja den optiska enheten före hårddisken för att starta upp och därmed starta upp från CD / DVD först.
Jag är inte 100% säker på att detta skulle fungera, men i teorin (åtminstone så vitt jag vet) den borde. Och jag vet inte hur du skulle gå att ändra startenhet på din motherboad eftersom alla bios's är olika, precis titta igenom menyerna tills du ser en möjlighet att säga något i stil med "Boot priotity" När du har hittat det du vet till nästa gång, så avsluta utan att spara changs att Temne bara Incase du gjort en förändring av en slump. Mitt System: Första OC
|
|
| |||
| |||
| arr skriva tack Jag har nero jag kunde bränna den med men jag tror magi iso kunde ha mer av en slump eftersom det kommer att bränna det som en bootabe bilden tror jag! säkerhetskopian är på 11 BG: s som min DVD skivor gränsen på min HP DVD-skivor är 4GB's jag kommer att använda mer än en cd .. även om det brukar starta upp på CD Jag kan alltid installera windows sedan bara sätta in cd-skivor och sedan använda mitt säkerhetskopior .. Jag tror att det skulle också arbeta sjuka bränna några och se om det fungerar TACK![]() som för startenheter i bios. i mer än några mig runt det som jag alltid i det lol:)
__________________ |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det enklaste sättet att göra en fullständig säkerhetskopiering av din hårddisk är att använda en avbildning, till exempel Acronis True Image eller Norton Ghost.
Detta kommer att tillåta dig att göra en bild på din partition, som kan avbildas tillbaka till en ny hårddisk och kommer att vara startbar. En annan metod som inte fungerar, så måste du ha boot filer samt data. Jag har använt Acronis True Image många gånger och kan rekommendera det. Mitt System: Hem Bygg
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Din Backup Solutions | platti | Drives & Removable Media | 10 | 4 maj 2009 10:30 |
| Skapa Windows backup disk | antbann | Windows-operativsystem | 5 | 26 januari 2009 13:00 |
| Need backup programvara | thingie2 | General Software Chat | 1 | 24 april 2008 13:27 |
| Backup filmer | demacs | General Software Chat | 2 | 11 januari 2008 18:38 |
| Hur man backup windows xp original disk | fredted40x | Windows-operativsystem | 3 | 11 oktober 2007 13:31 |
| Thread Tools | |
| |