mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Dual Boot Config Hjälp

Reply

Thread Tools
Old 27 november 2007, 08:48
Ledamot Gruppen

Hej allihopa! Jag köpte en ny dator för några månader sedan från det goda ole bästa köp. Men de aldrig gav mig en formaterar hårddisken för Vista. Detta är ett problem eftersom jag verkligen vill tvåfaldig stöveln XP och Vista eftersom jag verkligen vill vänta bara tills Vista kommer ut med SP1 tills jag använder det. Under tiden min kompis tog med sin bricka vista hem premien till mitt rum och jag är ganska mycket just kopierat alla filer från hårddisken till min pc. Men hur kan du göra detta till en skiva som kan användas för att dual boot windows. Oh och jag har XP Pro-skiva från min äldre dator jag dont använda längre. Någon hjälp i detta skulle vara mycket uppskattat. Tack
Old 27 november 2007, 10:30
Ledamot Gruppen

You cant kopiera filer från en Vista-skiva ... och förväntar sig att arbeta som det går emot upphovsrätten. MS har mycket stränga restriktioner, kan du bara installera Vista på 1 PC från 1 nyckel. Samma sak med XP.
Old 27 november 2007, 11:02
Ledamot Gruppen

Tja det kommer bara vara på en dator (dual boot ett). Jag kommer att använda mina vänner filer men använda min nyckel som är tryckt på sidan av datorns hölje. Och för XP Pro att datorn inte fungerar så att vissa exemplar av XP bara kommer att ligga på en dator också.
Old 4 december 2007, 11:27
Givargruppen

Så du vill installera en legit kopia av Vista och XP Pro på en hårddisk? Eller till olika hårddiskar?

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 4 December 2007, 17:15
Ledamot Gruppen

Jag kommer förmodligen bara att använda en hårddisk. Här är vad jag tänkte så låt mig veta om det kommer att fungera eller inte. Ill använda en av de många partitionen skaparna att skapa två separata partitioner. Installera min kopia av Windows XP på både partitionerna och bara uppgradera till Vista på endast en av partitionerna. Skulle det fungera?
Old 4 December 2007, 18:11
Givargruppen

Det skulle, men det skulle vara meningslöst.

Installera XP på en partition sedan installera bara Vista på den andra ... Du behöver inte installera xp två gånger sedan uppgradera en av dem.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.