![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Let overførsel! ??? hvis nogensinde noget ikke var, hvad det er angivet til at være det skal være det, og som sin del af Vista det virkelig er en bunke skrammel.
Jeg har en ny Dell Inspiron 1520 og har fjernet som anvist harddisken fra min gamle XP-maskine, indlæses det på en ekstern HD undertransportøren og tilsluttet både sammen med den tilhørende USB-kabel. Dell anerkender den gamle harddisk, Great! Jeg starter en let overgang, det summer væk ved hjælp af alle de filer i cirka en time, så viser en liste over alle de filer sin overført og rådgive, at for at fuldføre Jeg er nødt til at genstarte. OK så vidt, genstart og jeg cant find de overførte filer overalt. Kan nogen venligst fortælle mig, hvordan du finder de overførte filer og en gang placeret hvordan jeg så nemt at integrere dem i mit nuværende filer, f.eks favoritter, e-mails osv. Jeg må sige, at prøve at forstå den lette overførsel rådgivning om guiden er som et andet sprog. Det bør virkelig være skrevet for idioter. Jeg kan konstatere, at som sin sortering gennem alle de filer, for eksempel, det synes også at være herunder filerne på den nye maskine. Im fuldstændig tabt med denne. Ive kigget på nettet, men samtidig er der en masse tråde om Let overførsel der isnt noget virkelig der er et sandt tutorial og slet ikke, hvad man skal kigge efter, når overførslen er fuldført. Please nogen punkt mig ned rette vej.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jeg er ikke sikker på, hvad instruktioner du bruger, men hvis din gamle system var unbootable, er det normalt ikke nødvendigt at fjerne harddisken. I stedet er der muligheder i de forskellige stykker software til Eksporter filer / data .... og derefter lignende optioner i Vista til at importere dem.
|
|||
|
|||
|
ja den gamle harddisk styrtede ned, og jeg couldnt få det til at inddrive bruge F8 overhovedet, det bare holdes bede mig om at vælge XP og derefter "blank skærm". Så rådgivning udgangen af året på dette forum foreslået anvendelsen af en ekstern Caddy.
Som jeg antydede, når jeg åbner den gamle harddisk, Vista og nem overførsel læser den og ser ud til at være overføre alle filer. Under C-drev i Vista, jeg nu har en fil kaldet "from_old_computer" Hvis jeg klikker på, at det begynder at gå gennem overføringsrøret ordning igen, men denne gang beder om "nøgler". På det tidspunkt vil hele maskinen bare fryser, og jeg er nødt til at genstarte vista. Også på Vista under C / I nu også har en fil kaldet migwiz og hvis jeg klikker på at den starter overførslen uden behov for nøgler osv. Den migwiz fil er omkring 30 MB i størrelse, hvilket tyder på en måde det er de filer, jeg ønsker. Det er så frustrerende og ærligt absurd. |
|
|
|||
|
|||
|
Desværre Outlook Express dbx-filer, fra XP, kan ikke være individuelt importeres til Vista Windows Mail, kan du kun importere dbx filer fra en mappe oprettet ved at lave en komplet OE backup i XP.
Du bør være i stand til at kopiere dine Foretrukne fra Internet Explorer let selv. Navigere rundt på den gamle drev til Dokumenter & Indstillinger /dit brugernavn/Foretrukne. Hvis du fremhæve alle de elementer, højreklikke og vælge kopier og derefter navigere på Vista-drev til brugere /dit brugernavn/Favoritter og højreklik og indsæt, vil kopiere dem over. Selv ser på den gamle drev i Dokumenter & Indstillinger, skal du være i stand til at få adgang til og kopiere filer fra Mine Dokumenter, som omfatter Billeder, Musik osv. HTH |
|
|
|||
|
|||
|
takket Phil
Et andet spørgsmål. Et af de programmer, som jeg virkelig ønsker at bevæge sig på tværs er mit stamtræ programm. Jeg har installeret FT softwaren på vista men hvordan går jeg om at flytte over den gamle fil til den nye maskine? Eller skal jeg bare kopiere det gamle program fil over og ikke gider med at installere en ny kopi? Tak |
|
|
|||
|
|||
|
Alt hvad Family Tree program du bruger, bliver du nødt til at have en jage rundt i gamle drev for data file (r).
Jeg bruger Family Tree Maker, som gemmer filer med et. Ftw udvidelse, så vi i dette tilfælde kunne lige søgning drevet for. Ftw filer ... dvs *. ftw ...... eller hvis der ikke lykken, kig i Program Files, og som har en jagt på dit stamtræ Programpolitikker, skal du åbne mappen og søge efter filen (r) der. HTH |
|
|
|||
|
|||
|
Takket Phil, jeg bruger det samme program. Sorry for at være en sådan numpty men jeg bare kopiere hele FTW mappe og slippe det i løbet af de nyinstallerede jomfrupulp FTW program eller hvad. Pledase xplain i så mange detaljer som du kan. Jeg virkelig sætter pris på det.
Tak |
|
|
|||
|
|||
|
Nr. ... ikke den mappe, er det kun file (r) med extension. ftw
Hvis yo kan ikke se de udvidelser af filer, skal du gå til Control Pane / / Mappeindstillinger, klikke på fanen Vis og rulle til Skjul filtypenavne for kendte filtyper og Fjern, og klik derefter på Anvend ..... skal du se de 3 brev forlængelse på alle filer. HTH |
|
|
|||
|
|||
|
Phil, jeg kan kun se en fil med filtypenavnet FBC? dateret omkring maj 2007.
Som Im nu bruger Vista og forsøger at kæmpe med sine komplicerede I cant se nogen måde i Kontrolpanel for at finde frem til Mappeindstillinger osv. nogen forslag? |
|
|
|||
|
|||
|
I Vista, skal du blot gå til Kontrolpanel og der er en post, kaldet "Mappeindstillinger"
Når det er sagt, hvis du kan se på 3 brev udvidelse, om alle filer. Derefter er det ikke nødvendigt. Hvis du klikker på knappen Start, en boks frem i bunden "Start søgning" .... type i *. ftw og trykke Enter. Dette vil søge på din HDD 'for enhver. Ftw (Family Tree Maker datafiler). Når beliggende du kan derefter kopiere og indsætte dem på din ønskede drev / placering. |