![]() |
|
| |||
| |||
| Enkel overføring! ?? Hvis noen gang noe var ikke det som er oppgitt å være dette må det, og som en del av Vista det virkelig er en haug av søppel. Jeg har en ny Dell Inspiron 1520 og har fjernet som beskrevet harddisken fra min gamle XP maskin, lastes det inn en ekstern HD bærebølge og koblet både sammen med tilhørende USB-kabel. Dell anerkjenner den gamle harddisken, Great! Jeg starter enkelt overføre, livlig bort gjennom alle filene i omtrent en time og deretter viser en liste over alle filene sine overføres og gi råd som å fullføre jeg må starte på nytt. OK så langt, reboot og jeg skrånende finner overførte filer overalt. Kan noen vennligst fortelle meg hvordan du finner den overførte filer og gang plassert hvordan jeg så enkelt integrere dem i min nåværende filer, f.eks favoritter, epost etc. Jeg må si at du prøver å forstå enkel overføring råd om veiviseren er som et annet språk. Det bør være skrevet for idioter. Jeg oppmerksom på at som sortering gjennom alle filer for eksempel, er det også synes å være inkludert filene på den nye maskinen. Im helt tapt med dette. Ive sett på nettet, men samtidig er det mange tråder om Enkel overføring der isnt noe virkelig noe som er en sann opplæringen og slett ikke hva du skal se etter når overføringen er fullført. Ta noen poeng meg ned rett bane. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg er ikke sikker på hvilke instruksjoner du bruker, men med mindre det gamle systemet var unbootable, er det normalt ikke nødvendig å fjerne HDD. I stedet er det valg i de ulike deler av programvaren til å eksportere filer / data .... og lignende alternativer i Vista til å importere dem.
| |||
| |||
| ja den gamle harddisken krasjet og jeg couldnt få det til å få hjelp F8 i det hele tatt, det bare holdt ber meg om å velge XP og deretter "blank skjerm". Så råd årsskiftet på dette forum anbefalt bruk av en ekstern Caddy. Som jeg oppgitt når jeg åpner den gamle harddisken vista og enkelt overføre leser det, og synes å være å overføre alle filene. Under C-stasjonen i Vista, jeg har nå en fil kalt "from_old_computer" Hvis jeg klikker på at det begynner å gå gjennom overføringen regime igjen men denne gangen spør etter "nøkler". På dette tidspunktet hele maskinen bare fryser og jeg må restarte vista. Også på Vista under C / Jeg har nå en fil kalt migwiz og hvis jeg klikker på det starter overføringen uten behov for nøkler osv. Den migwiz filen er på ca 30 MB i størrelse, noe som tyder på en eller annen måte har det filene jeg vil. Det er så frustrerende og ærlig absurd. |
|
| |||
| |||
| Dessverre Outlook Express DBX-filer fra XP, kan ikke individuelt importert til Vista Windows Mail, kan du bare importere dbx filer fra en mappe skapt ved å gjøre en fullstendig OE backup i XP. Du bør kunne kopiere dine favoritter fra Internet Explorer lett skjønt. Naviger på den gamle stasjonen for å Dokumenter og innstillinger /brukernavn/Favoritter. Hvis du markerer alle elementene, høyreklikk og velg kopier, og deretter navigere på Vista stasjon til brukere /brukernavn/Favoritter og høyreklikk og lim, som vil kopiere dem over. Mens du ser på den gamle stasjonen i dokumenter og innstillinger, bør du kunne få tilgang til og kopiere filer fra Mine Dokumenter, som omfatter Mine bilder, Min musikk osv. HTH |
|
| |||
| |||
| takket Phil Et annet spørsmål. En av de programmene jeg virkelig vil flytte hele mitt familietre Programm. Jeg har installert FT programvaren på vista men hvordan går jeg om flytting over den gamle filen til den nye maskinen? Eller kan jeg bare kopiere den gamle programmet filen over og ikke bry deg med å installere en ny kopi? Takk |
|
| |||
| |||
| Avhengig av hva Family Tree programmet du bruker, må du ha en jakten rundt den gamle stasjonen for data fil (er). Jeg bruker Family Tree Maker, som lagrer filer med ett. Ftw forlengelse, så i dette tilfellet vi bare kunne søke stasjonen på. Ftw filer ... dvs. *. ftw ...... eller hvis nei, det ser i programfiler og har jakten på ditt familietre Program, åpne mappen og søke etter filen (e) der. HTH |
|
| |||
| |||
| Thanks Phil jeg bruke det samme programmet. Beklager for å være en slik numpty men kan jeg bare kopiere hele FTW mappe og slipp den over den nylig installerte virgin FTW program eller hva. Pledase xplain i så mange detaljer som mulig. Jeg setter pris på det. Takk |
|
| |||
| |||
| Nei ... ikke mappen bare filen (e) med forlengelse. ftw Hvis yo ser ikke utvidelser av filer, gå til Control Pane / / Mappealternativer, klikker kategorien Vis, og bla til Skjul filetternavn for kjente filtyper og untick, deretter klikker du Bruk ..... Du skal da se 3 bokstav forlengelse på alle filer. HTH |
|
| |||
| |||
| Phil, kan jeg bare se en fil av typen FBC? datert rundt mai 2007. Som Im bruker nå Vista og prøvde å gripe med sine kompleksitetene jeg skrånende se noen som helst måte i kontrollpanelet for å oppsøke mappealternativer etc. noen forslag? |
|
| |||
| |||
| I Vista, går du til Kontrollpanel og det er et element som heter "Mappealternativer" Når det er sagt, dersom du kan se 3 bokstav forlengelse, på alle filer. så det er ikke nødvendig. Hvis du klikker på Start-knappen, en boks vil vises nederst på "Start søk" .... skriv inn *. ftw og trykk Enter. Dette vil søke på HDD "for noen. Ftw (Family Tree Maker datafiler). Når beliggenhet kan du kopiere og lime dem til ønsket stasjon / sted. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Windows Enkel overføring | Katana | Windows-operativsystemer | 2 | 13 juli 2009 23:55 |
| Enkel overføring ledninger | Jungel-bhoy | Nettverk, modem og VoIP | 6 | 28 desember 2008 05:52 |
| Fra Windows til Ubuntu (Installasjonen gjøres enkelt) | xJiX | Linux og alternative OS | 3 | 7 mars 2008 12:57 |
| Jeg ser etter en ny LCD-skjerm som er så lett som mulig på øyet | andrewanimation | Kabinetter & Skjermer | 5 | 8 februar 2008 04:41 |
| Er det en enkel måte å gjøre dette annet enn formating? | Kona1984hawaii | General Software Chat | 5 | 16 desember 2007 00:43 |
| Thread Tools | |
| |