mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Filöverföring

Reply

Thread Tools
Old 7 januari 2008, 11:17
Ledamot Gruppen

Default Windows Filöverföring

Filöverföring! ??? om någonsin något var inte vad det står att detta måste vara det, och som en del av Vista det är verkligen en hög med skräp.

Jag har en ny Dell Inspiron 1520 och har tagit bort så som den hårddisk från min gamla XP-maskin, lastat den på en extern HD bärare och anslutas både med tillhörande USB-kabeln.
Dell inser den gamla hårddisk, Great!
Jag starta Filöverföring, den är välbesökt bort genom alla filer i ungefär en timme sedan visar en lista över alla filer har överförts och råd att slutföra jag måste starta om.

OK så långt, starta om och jag skränande finna den överförda filer överallt.

Kan någon tala om för mig hur man hittar den överförda filer och en gång placerade hur jag sedan enkelt integrera dem i mitt nuvarande filer, t.ex. favorit, e-post etc.

Jag måste säga att försöka förstå enkel överföring råd om guiden är som ett annat språk. Det borde verkligen vara skriven för idioter. Jag noterar att dess sortering igenom alla filer till exempel, det verkar också vara med filerna på den nya maskinen.
Im helt förlorat med detta. Ive tittat på nätet, men samtidigt finns det en hel del trådar om Filöverföring finns isnt någonting verkligen som en sann självstudiekursen och verkligen inte vad jag ska leta efter när överföringen är klar. Snälla någon punkt ner mig den rätta vägen.

Old 7 januari 2008, 12:56
Givargruppen

Jag är inte säker på vilka instruktioner du använder, men om inte din gamla systemet var unbootable är det normalt inte nödvändigt att ta bort hårddisken. Istället finns det alternativ i olika delar av programvara för att exportera filer / data .... och liknande alternativ i Vista för att importera dem.

Vilka råd har du följande och varifrån?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 7 januari 2008, 13:39
Ledamot Gruppen

ja det gamla hårddisk kraschade och jag couldnt få den att återhämta sig använda F8 alls, det bara hålls ber mig att välja XP och sedan "blank skärm. Så råd slutet av året på detta forum föreslog att man skulle använda en extern Caddy.
Som jag angav när jag öppnar den gamla hårddisk, Vista och enkel överföring läser den och verkar vara att överföra alla filer.
Enligt C köra i Vista, jag har nu en fil som heter "from_old_computer" Om jag klickar på att det börjar gå genom överföring ordning igen men denna gång bad om "nycklar". Vid den tidpunkten, hela maskinen bara fryser och jag måste starta om vista.
Även om Vista under C / jag också har nu en fil som heter migwiz och om jag klickar på att det börjar överföringen utan behov av nycklar etc.
Den migwiz fil är cirka 30 MB i storlek som tyder på något sätt har de filer jag vill ha.
Det är så frustrerande och helt absurt.
Old 7 januari 2008, 14:04
Givargruppen

Tyvärr Outlook Express dbx-filer från XP kan inte individuellt importeras till Vista Windows Mail kan du bara importera dbx-filer från en mapp skapas genom att göra en fullständig OE säkerhetskopiering i XP.

Du bör kunna kopiera dina favoriter från Internet Explorer lätt ändå.

Navigera på den gamla enheten för Dokument & Inställningar /ditt användarnamn/Favoriter. Om du markerar alla objekt, högerklicka och välj Kopiera och sedan navigera på Vista köra till Användare /ditt användarnamn/Favoriter och högerklicka och klistra in, som kommer att kopiera dem över.

Även titta på den gamla enheten i Dokument och inställningar, bör du kunna komma åt och kopiera alla filer från Mina dokument, som omfattar Mina bilder, Min musik etc.

HTH
Old 7 januari 2008, 14:16
Ledamot Gruppen

tack Phil
En annan fråga. Ett av de program som jag verkligen vill flytta över är mitt släktträd programm. Jag har installerat FT programvara till vista, men hur ska jag gå om att flytta över den gamla filen till den nya maskinen? Eller ska jag bara kopiera gamla program filen över och inte bry sig med att installera en ny kopia?
Tack
Old 7 januari 2008, 14:30
Givargruppen

Beroende vad Family Tree program du använder måste du ha en jaga runt den gamla enheten för datafil (s).

Jag använder Family Tree Maker, som sparar filer med en. Ftw förlängning, så i detta fall kan vi bara söka på enheten för. Ftw filer ... dvs *. ftw ...... eller om ingen tur, titta i Program Files och har jakten på ditt släktträd Program, öppna mappen och söka efter den fil (er) där.

HTH
Old 7 januari 2008, 15:03
Ledamot Gruppen

Tack Phil, jag använda samma program. Ledsen för att vara en sådan numpty men ska jag bara kopiera hela FTW mappen och släpp den över nyinstallerade virgin FTW program eller vad. Pledase xplain så detaljerat som möjligt. Jag uppskattar verkligen det.
Tack
Old 7 januari 2008, 15:07
Givargruppen

Nej ... inte mappen, bara fil (er) med förlängning. ftw

Om yo kan inte se en utvidgning av filer, gå till Control pane / / Mappalternativ, klicka på fliken Visa och bläddra till Dölj filnamnstillägg för kända filtyper och untick, klicka sedan på Verkställ ..... Du bör då se 3 skrivelse förlängning på alla filer.

HTH
Old 7 januari 2008, 15:51
Ledamot Gruppen

Phil, jag kan bara se en fil med ändelsen FBC? den runt maj 2007.
Som Im nu använder Vista och försöka tampas med dess komplexitet I cant se något sätt i kontrollpanelen för att få fram mappen optioner etc.
några förslag?
Old 7 januari 2008, 16:05
Givargruppen

I Vista är det bara att gå till Kontrollpanelen och det finns en punkt som heter "Mappalternativ"

Med detta sagt, om du kan se 3 skrivelse förlängningen på alla filer. då det inte finns något behov.

Om du klickar på Start-knappen, en ruta visas längst ned "Start Sök" .... skriv in *. ftw och trycka Enter. Detta kommer att söka igenom hårddisken för alla. Ftw (Family Tree Maker datafiler).
När beläget kan du sedan kopiera och klistra in dem till önskad enhet / position.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.