mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Windows indefrysning på filen åbne / lukke - help

Reply

Thread Tools
Old 21. august 2007, 11:02
Donor-Gruppen

Default Windows indefrysning på filen åbne / lukke - help

Hej,

Jeg har for nylig bygget et nyt system og har et problem, at jeg synes, er software-relaterede. Nogle gange, når jeg åbner eller lukker filen skærmen fryser i cirka 10 sekunder, alle eller de fleste desktop ikoner forsvinder, men det sted indehavere forblive. Efter denne gang, systemet opdateres hurtigt. Musen fungerer uden problem i hele men de mapper og ikoner er frosne. Det kan ske på et hvilket som helst punkt, mens computeren er tændt.

Spørgsmålet synes at blive værre og systemet ser ud til at hænge lidt længere hver gang. Dette sker også på min laptop, men på den tendens til at være for et kort øjeblik på den bærbare computer, med denne nye computer det varer meget længere, og den nye computer er meget hurtigere.

Computeren er hurtig og har masser af hukommelse, så jeg cant forstå, hvorfor dette sker. Windows-opdateringer er alle up-to-date. Harddisken er defragmenteret. Jeg har forsøgt følgende for at forsøge at løse problemet, men indtil videre uden held:

Ajourføring alle drivere (inkl. video og Bios)
Kontrol af vinduer fejllog - intet er anført, når problemet opstår
Ran chkdsk på min harddisk - Samsungs diagnostisk software plejer køre
Ændret SATA porte, hvor harddisken er tilsluttet
Handikappede unødvendige startprogrammer
Handikappede unødvendige drivere f.eks Jmicron IDE-controller
Ændre skærmkort indstillinger til ydeevne
Mindskelse vinduer sidefilen
Changed registeradministratoren DisablePagingExecutive til 1

Den spec er som følger:

Core 2 Quad Q6600 CPU (2,4 GHz quad kerne)
Asus EN8600GT Silent video card (256MB passiv køling)
Asus P5K-E/Wi-fi bundkort
Samsung HD501LJ Harddisk (SATA)
Asus 1814BLW DVD-ROM (SATA)
Transcenderer DDR2-800 RAM (1GB x 2 = 2 GB i alt)

Relevante software, der køres ved start:

Windows XP SP2 med alle aktuelle opdateringer
ZoneAlarm Pro firewall (Windows Firewall handicappede)
Webroot Spysweeper
BitDefender standard antivirus
Timeleft - desktop clock
Secondcopy - backup-software - indstillet til at køre manuelt

Venligst hjælp, hvis du kan, dens meget irriterende! Thanks in advance.

Mit system: Elefanten

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Bundkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Hukommelse:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (r):
Asus EN8600GT Silent
Lydkort:
Harddisk (e):
Samsung HD501
Optisk drev (r):
Asus drw-1814BLT
Sag / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Køling:
Thermalright Ultra-120 ekstreme
Network / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tommer
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 21. august 2007, 11:07
Administrator Gruppen

Når maskinen er bygget var OS en frisk installation?

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 21. august 2007, 11:19
Donor-Gruppen

Ja det var en frisk installation. Jeg har installeret Windows, men så var nødt til at geninstallere et par dage senere for at installere driverne til at køre SATA harddisk som ACHI. Den anden installere var også en frisk installation.
Old 21. august 2007, 11:27
Administrator Gruppen

Prøv at køre registreringsdatabasen fastsætte del af CCleaner fra vores download sektion.
Old 21. august 2007, 16:07
Donor-Gruppen

Prøvet det før, men desværre ingen glæde. Også har Win ASO registreringsdatabasen renere. ingen glæde med, at enten.
Old 21. august 2007, 16:28
Redaktør Gruppen

Bruger du den samme software på begge comps? Det måske en konflikt mellem ZoneAlarm, Webroot Spysweeper eller BitDefender, kan du prøve at deaktivere dem i rotation se, om det hjælper

Mit system: Nogle andre elsker!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (bestand volt)
Bundkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Hukommelse:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINUM
Grafikkort (r):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (e):
2
Optisk drev (r):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Sag / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Køling:
Big Typhoon VX
Network / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
ACER X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 64bit
Old 21. august 2007, 19:13
Donor-Gruppen

Den software set-up er nøjagtig det samme, men den adfærd på 2 computere er anderledes. Den bærbare computer er meget langsommere med med 1.2GHz Pentium M CPU, 1GB RAM og 4200rpm harddisk, men når det sker på den bærbare computer det opdateres i ca 1 eller 2 sekunder. På skrivebordet, dette er i øjeblikket 10-15 sceonds. Dette synes at antyde, at noget andet er anderledes. Jeg har forsøgt at deaktivere bitdefender og spysweeper på separate lejligheder på skrivebordet, og problemet ikke synes at forekomme, men det jeg ikke deaktivere dem i en lang periode. Fordi adfærd på den bærbare computer er anderledes ser det ud til at foreslå mig, at måske er det ikke en konflikt med de programmer, men noget at gøre med en indstilling eller ressourceforvaltningen om ordningen - det ser ud som noget er bottlenecking eller kører i et langsommere hastighed til alt andet og har noget at indhente, og dermed den lange forsinkelse. Når det sker harddisken er intermitterende aktiv i den periode og derefter meget aktiv i løbet af de senere opdateringshastighed.
Old 21. august 2007, 19:19
Donor-Gruppen

en hurtig opdatering. Jeg løb Win ASO og tune-up forsyningsværker 2007. Indefrysningen skete igen, men denne gang adfærd var anderledes. Ikonerne forsvundet, så kun det sted indehavere men denne gang kunne jeg stadig åben og flytte mapper. Jeg medregnes den tid, det tog for ikonerne for at komme tilbage, og det var omkring 27 sekunder.
Old 21. august 2007, 20:12
Donor-Gruppen

Mate næsten de samme ting, der sker på både pc'er og samme software er installeret på både pc'er.
Så du siger det.
Citat:
Jeg har forsøgt at deaktivere bitdefender og spysweeper på separate lejligheder på skrivebordet, og problemet ikke synes at forekomme, men det jeg ikke deaktivere dem i en lang periode.
Du dont tror måske SocialWarfare har givet dig det råd, du har brug for?

Mit system: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Bundkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Hukommelse:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Grafikkort (r):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 MEM)
Lydkort:
Ombord HDA
Harddisk (e):
Et par lol 1650GB samlede
Optisk drev (r):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Sag / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Køling:
Tuniq Tower 120
Network / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 22 august 2007, 09:36
Donor-Gruppen

Beklager, jeg gjorde ikke gøre udtrykke mig klart nok. Problemet på skrivebordet er meget værre. Jeg oplever det problem på andre computere, men det er meget kort (1-2 sek refresh), så ikke et stort problem. På skrivebordet, er det indefrysning nu for op til 25 sekunder ad gangen, så problemet er ikke det samme (dvs. 1-2 sekunder mod 25-30 sekunder). Der synes at være en anden faktor.

Jeg bygget dette desktop omkring 3 uger siden, og det erstattes en Shuttle skrivebordet, at jeg var bruger. De Bus kørte den samme software, men opdateres i 1-2 sekunder, så noget andet forårsager denne computer til at låse op for et langt længere tidsrum.

Med hensyn til software - problemet sker intermitterende så ikke er forudsigelig. Jeg kan bruge skrivebordet for en halv dag uden at det sker, og så kan jeg lukke en mappe som jeg er ved at lukke ned og det vil fryse og jeg er nødt til at pille ved mine tommelfingre for de næste 30 sekunder. Min pointe var, at bare fordi softwaren kun blev slået i en kort periode var det vanskeligt at sige, om det gjorde ikke ske, fordi softwaren har begået fejl, eller simpelthen fordi uanset omstændighederne at få det til at ske, ikke var på plads i denne periode.

Men desværre er det ikke længere et spørgsmål, som jeg handicappede både igen (særskilt) i dag og det skete igen, mens de blev slået så hverken spysweeper eller bitdefender er årsagen. Jeg vil afbryde forbindelsen til internettet for en tid i morgen og køre uden ZoneAlarm for at se, om det sker.

I går jeg kørte memtest86 at se, om det var hukommelse relateret men 9 passerer og 0 fejl så ram synes bøde.

Mit eneste gæt er, at det er relateret til enten den hardwaredrivere eller indstillinger modstridende med noget eller måske en fejl med harddisken, selvom chkdsk gjorde ikke afslører noget, og det samsung diagnostiske stuff plejer køre.
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Hvordan man skriver autorun.inf fil at åbne en. Bat? 4D (Fordy (Ford) Ollie General Software Chat 0 September 7, 2009 14:33
Hvordan at åbne en. PUB fil i Open Office? sagheer Office Suites & Applications 1 6. jun 2009 06:04
Excel Udskrivning - "Out of Memory. Gem eller Luk alle åbne filer eller programmer" Fejl ruipistola Digital Imaging & Printere 0 23. maj 2009 01:18
Internet Explorer & HP C4280 Issue - Luk et vindue, og de alle tæt Goran Webbrowsere & FTP Klienter 1 22. maj 2009 08:07
Hvilke programmer åbne en zip-fil? Bubba General Software Chat 15 12. sep 2008 15:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.