![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hoi,
Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd en hebben een probleem dat ik denk dat de programmatuur. Soms als ik open of sluit het dossier van de scherm blijft ongeveer 10 seconden, de meeste of alle van de pictogrammen op het bureaublad verdwijnen, maar de plaats houders blijven. Na deze tijd van het systeem wordt vernieuwd snel. De muis werkt zonder probleem in, maar de folders en iconen zijn bevroren. Het kan gebeuren op elk punt, terwijl de computer is ingeschakeld. Het probleem lijkt erger te worden en het systeem lijkt te hangen voor iets langer per keer. Dit gebeurt ook op mijn laptop, maar op het is vaak voor een kort moment op de laptop, met deze nieuwe computer duurt het veel langer en de nieuwe computer is veel sneller. De computer is snel en heeft veel geheugen, zodat I cant begrijpen waarom dit gebeurt. Windows-updates zijn allemaal up-to-date is. De harde schijf is gedefragmenteerd. Ik heb geprobeerd de volgende om te proberen en het probleem oplossen, maar tot dusver zonder succes: Actualisering alle stuurprogramma's (incl. video-en BIOS) Controle van de Windows Error log - niets vermeld voor wanneer het probleem zich voordoet Ran chkdsk op mijn harde schijf - Samsungs diagnostische software wont run Changed the SATA-poorten waar de harde schijf is aangesloten Gehandicapten overbodige opstartprogramma's Met een handicap onnodig veel drivers bijvoorbeeld Jmicron IDE-controller Veranderende videokaart instellingen om de prestaties te Vermindering van Windows-wisselbestand Changed the registry DisablePagingExecutive tot 1 De spec is als volgt: Core 2 Quad Q6600 processor (2,4 GHz quad-core) Asus EN8600GT Silent videokaart (256mb passieve koeling) Asus moederbord P5K-E/Wi-fi Samsung HD501LJ harde schijf (SATA) Asus 1814BLW DVD-ROM (SATA) Transcend DDR2-800 RAM (1GB x 2 = 2 GB) Relevante software die werd uitgevoerd aan start-up: Windows XP SP2 met alle recente updates ZoneAlarm Pro firewall (Windows Firewall uitgeschakeld) Webroot Spysweeper BitDefender standaard antivirus TimeLeft - desktop klok Secondcopy - back-up software - ingesteld op handmatig uitvoeren Gelieve te helpen als je kunt, zijn zeer vervelend! Thanks in advance. Mijn Systeem: De Olifant
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wanneer de machine werd gebouwd was het OS een verse installatie?
| |||
| |||
| Ja, het was een verse installatie. Ik installeerde Windows, maar moest vervolgens opnieuw een paar dagen later om de drivers installeren op de SATA harde schijf als ACHI draaien. De tweede installatie is ook een verse installatie. |
|
| |||
| |||
| Probeer het register vast te stellen deel van CCleaner uit onze downloadsectie. |
|
| |||
| |||
| Probeerde het voorheen, maar helaas geen vreugde. Ook hebben Win ASO registry cleaner. geen vreugde met deze beide. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Maakt u gebruik van dezelfde software op beide comps? Het misschien een conflict tussen Zonealarm, Webroot Spysweeper of BitDefender, schakelt u ze in de rotatie te zien of dat helpt
www.Trade4Free.ie Het echte gevaar is niet dat computers beginnen te denken als mannen, maar dat mannen beginnen te denken als computers. Wanneer er geen optie, kan er geen keuze! ![]() Mijn Systeem: Enkele andere liefhebber!
|
|
| |||
| |||
| De software-set-up is precies hetzelfde, maar het gedrag op de 2 computers is anders. De laptop is veel trager met met 1,2 GHz Pentium M CPU, 1GB RAM en 4200rpm harde schijf maar als het er op de laptop, maar hij wordt vernieuwd in ongeveer 1 of 2 seconden. Op de desktop is dit momenteel 10-15 sceonds. Dit lijkt te suggereren dat er iets anders is anders. Ik heb geprobeerd uit te schakelen bitdefender en spysweeper op verschillende gelegenheden op het bureaublad en het probleem lijkt niet te gebeuren, maar ik niet uitschakelen voor een lange periode. Omdat de gedragingen op de laptop is anders lijkt te suggereren mij dat misschien is het geen conflict met de programma's, maar iets te maken met een instelling of het beheer van de middelen op het systeem - het lijkt alsof er iets wegnemen van knelpunten of het functioneren op een lagere snelheid voor alles wat anders en heeft in te halen, vandaar de lange vertraging. Als het de harde schijf er gebeurt is met tussenpozen actief tijdens de periode en dan zeer actief tijdens de uiteindelijke vernieuwen. |
|
| |||
| |||
| een snelle update. Ik rende Win ASO en tune-up utilities 2007. De bevriezing gebeurde het opnieuw, maar deze keer het gedrag was anders. De pictogrammen verdwenen, waardoor alleen de houders plaats maar deze keer kon ik nog steeds open en mappen te verplaatsen. Ik telde de lengte van de tijd die nodig was voor de pictogrammen om terug te komen en het was ongeveer 27 seconden. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Mate bijna hetzelfde gebeurt er op beide pc's en dezelfde software is geïnstalleerd op beide pc's.
|
| |||
| |||
| Sorry, misschien heb ik didnt make make me duidelijk genoeg. Het probleem op de desktop is nog veel erger. Ik ervaar het probleem op andere computers, maar het is zeer kort (1-2 seconden refresh) dus niet een groot probleem. Op de desktop is het bevriezen nu voor maximaal 25 seconden per keer, zodat het probleem is niet hetzelfde (dwz 1-2 seconden v 25-30 seconden). Er lijkt een andere betrokkene factor. Ik bouwde deze desktop ongeveer 3 weken geleden en het vervangen door een Shuttle bureaublad dat ik werd gebruikt. De Shuttle liep dezelfde software, maar vernieuwd in 1-2 seconden, dus iets anders waardoor deze computer om tot slot voor een veel langere periode. In termen van de software - het probleem met tussenpozen gebeurt dus niet voorspelbaar is. Ik kan gebruik maken van de desktop voor een halve dag zonder dat het gebeurt en dan kan ik dichtbij een map als ik sta af te sluiten en het zal vriezen en ik moet mijn duimen ronddraaien voor de komende 30 seconden. Mijn punt was dat alleen omdat de software is alleen gehandicapten voor een korte tijd was het moeilijk te zeggen of it didnt gebeuren omdat de software een fout heeft begaan of gewoon omdat ongeacht de omstandigheden die ervoor zorgen dat het gebeuren niet op zijn plaats in die periode. Maar helaas is het niet langer een probleem aangezien ik zowel met een handicap weer (apart) en vandaag gebeurde het weer, terwijl ze werden uitgeschakeld, dus geen spysweeper noch BitDefender zijn de oorzaak. Ik zal de verbinding met het internet voor een tijdje morgen en ZoneAlarm draaien zonder om te kijken of het gebeurt. Gisteren liep ik memtest86 te zien of het geheugen is het verband, maar 9 passes en 0 fouten, zodat de ram lijkt in orde. Mijn enige gok is dat het ofwel is gerelateerd aan de hardware-stuurprogramma's of instellingen in strijd zijn met iets, of misschien een fout met de harde schijf, maar chkdsk didnt iets openbaar maakt en de Samsung diagnostische spul gewoon draaien. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Hoe Schrijf Autorun.inf te openen bestand een. Vleermuis? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Algemene programmatuurnoot Chat | 0 | 7 september 2009 14:33 |
| Hoe open je een. PUB-bestand in Open Office? | sagheer | Office Suites & Toepassingen | 1 | Van de 6 juni 2009 06:04 |
| Excel afdrukken - "Out of Memory. Opslaan of sluit alle geopende bestanden of Applications" Fout | ruipistola | Digital Imaging & Printers | 0 | 23 mei 2009 01:18 |
| Internet Explorer & HP C4280 Issue - Sluit een venster, en ze allemaal dicht | Goran | Web Browsers & FTP Clients | 1 | 22 mei 2009 08:07 |
| Welke programma's open een zip-bestand? | Bubba | Algemene programmatuurnoot Chat | 15 | 12 sep 2008 15:27 |
| Thread Tools | |
| |