mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Windows fryser på filen åpne / lukke - hjelp

Reply

Thread Tools
Old 21 august 2007, 11:02
Donor Group

Default Windows fryser på filen åpne / lukke - hjelp

Hei,

Jeg har nylig bygget et nytt system og har et problem som jeg mener er software relatert. Noen ganger når jeg åpner eller lukker filen skjermen fryser i ca 10 sekunder, de fleste eller alle desktop ikoner forsvinner men plassen holders gjenstår. Etter denne gang systemet oppdateres raskt. Musen fungerer uten problem gjennom men mapper og ikoner er frosset. Det kan skje når som helst mens maskinen er på.

Problemet ser ut til å bli verre og systemet ser ut til å henge på litt lenger hver gang. Dette skjer på min laptop, men den har en tendens til å være for en kort stund på den bærbare, med denne nye datamaskinen det varer mye lengre og den nye datamaskinen er mye raskere.

Maskinen er rask og har massevis av minne, så jeg skrånende forstå hvorfor dette skjer. Windows-oppdateringer er oppdatert. Harddisken er defragmentert. Jeg har prøvd følgende for å forsøke å løse problemet, men så langt uten å lykkes:

Oppdatere alle driverne (inc. video og BIOS)
Kontrollere vinduer feillogg - ingenting oppført på når problemet oppstår
Ran chkdsk på harddisk - Samsungs diagnoseinformasjon programvare wont kjøre
Endret SATA porter der harddisken er tilkoblet
Funksjonshemmede unødvendig oppstart programmer
Funksjonshemmede unødvendige drivere f.eks Jmicron IDE-kontrolleren
Skifte skjermkort innstillinger til ytelse
Redusere vinduer sidevekslingsfilen
Endret registret DisablePagingExecutive til 1.

The spec som følger:

Core 2 Quad Q6600 CPU (2,4 GHz Quad Core)
Asus EN8600GT Silent skjermkort (256MB passiv kjøling)
Asus P5K-E/Wi-fi hovedkort
Samsung HD501LJ harddisk (SATA)
Asus 1814BLW DVD-ROM (SATA)
Transcend DDR2-800 RAM (1 GB x 2 = 2 GB totalt)

Relevant programvare som kjøres ved oppstart:

Windows XP SP2 med alle gjeldende oppdateringer
ZoneAlarm Pro brannmur (Windows-brannmuren er deaktivert)
Webroot Spysweeper
BitDefender standard antivirus
Timeleft - skrivebordet klokke
Secondcopy - sikkerhetskopiserverne programvare - satt til å kjøre manuelt

Vennligst hjelp hvis du kan, det veldig irriterende! Takk på forhånd.

Min System: The Elephant

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad Q6600
Hovedkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM-minne:
2GB Corsair XMS
Graphics Card (s):
Asus EN8600GT Silent
Lydkort:
Harddisk (er):
Samsung HD501
Optisk stasjon (er):
Asus drw-1814BLT
Case / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Cooling:
Thermalright Ultra-120 Extreme
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Dell 2005FPW 20 tommer
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 21 august 2007, 11:07
Administrator Group

Når maskinen ble bygget var OS frisk installere?

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 21 august 2007, 11:19
Donor Group

Ja det var en frisk installere. Jeg installerte windows men da måtte installere noen dager senere for å installere drivere for å kjøre SATA harddisk som ACHI. Den andre installere ble også en frisk installere.
Old 21 august 2007, 11:27
Administrator Group

Prøv å kjøre registret fikse en del av CCleaner fra vår nedlastinger delen.
Old 21 august 2007, 16:07
Donor Group

Prøvd det før, men dessverre ingen glede. Har også Win Aso registret renere. ingen glede med det heller.
Old 21 august 2007, 16:28
Moderator Group

Vil du bruke den samme programvaren på både comps? Det kanskje en konflikt mellom ZoneAlarm, Webroot Spysweeper eller BitDefender, bør du deaktivere dem i rotasjon se om det hjelper

Min System: Noen andre lover!

Prosessor (er):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Hovedkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM-minne:
4GB OCZ PC2-8500 Platinum
Graphics Card (s):
X1950 Pro
Lydkort:
Harddisk (er):
2
Optisk stasjon (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Case / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Cooling:
Big Typhoon VX
Nettverk / Internett:
Chorus / 20MB NTL
Skjerm (er):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 21 august 2007, 19:13
Donor Group

Programvaren Konfigureringen er nøyaktig den samme, men oppførselen på 2 datamaskiner er forskjellig. Den bærbare datamaskinen er mye lavere med med 1.2GHz Pentium M CPU, 1GB RAM og 4200rpm harddisk, men når det skjer på laptop det oppdateres på cirka 1 eller 2 sekunder. På skrivebordet er dette øyeblikket 10-15 sceonds. Dette ville synes å tyde på at noe er annerledes. Jeg har prøvd å deaktivere bitdefender og spysweeper på separate anledninger på skrivebordet, og problemet ikke synes å skje, men det jeg ikke deaktivere dem for en lengre periode. Fordi oppførsel på den bærbare datamaskinen er ulik den synes å foreslå for meg at kanskje det er ikke en konflikt med programmene men noe å gjøre med en innstilling eller ressursforvaltning i systemet - det ser ut som noe er bottlenecking eller kjører på en lavere hastighet til alt annet, og har for å fange opp, derav lang forsinkelse. Når det skjer harddisken er intermitterende aktive i perioden, og svært aktive under eventuelt oppdatere.
Old 21 august 2007, 19:19
Donor Group

en rask oppdatering. Jeg kjørte Win Aso og tune-up utilities 2007. Den fryser skjedd igjen, men denne gangen oppførselen var annerledes. Ikonene forsvant forlate eneste stedet holders men denne gangen kunne jeg fortsatt åpen og flytte mapper. Jeg teller hvor lang tid det tok på ikonene for å komme tilbake og det var om lag 27 sekunder.
Old 21 august 2007, 20:12
Donor Group

Mate nesten det samme som skjer på både PC og samme programvare som er installert på begge PCer.
Så du sier dette.
Sitat:
Jeg har prøvd å deaktivere bitdefender og spysweeper på separate anledninger på skrivebordet, og problemet ikke synes å skje, men det jeg ikke deaktivere dem for en lengre periode.
Du dont Kanskje SocialWarfare har gitt deg rådene du trenger?

Min System: Krlll

Prosessor (er):
Intel Q9550@4.33Ghz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM-minne:
4x2GB OCZ Platinum PC8500
Graphics Card (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Lydkort:
Onboard HDA
Harddisk (er):
Noen lol 1650GB totalt
Optisk stasjon (er):
1xDVD Philips DVD +-RW
Case / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Cooling:
Tuniq Tower 120
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit Ethernet
Skjerm (er):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 22 august 2007, 09:36
Donor Group

Beklager, kanskje jeg gjorde ikke gjør gjøre meg klar nok. Problemet på skrivebordet er mye verre. Jeg opplever problemet på andre datamaskiner, men det er svært kort (1-2 sekunder oppdateres) så ikke et stort problem. På skrivebordet er det fryser nå i opptil 25 sekunder av gangen, slik at problemet ikke er den samme (dvs. 1-2 sekunder v 25-30 sekunder). Det synes å være en annen faktor involvert.

Jeg bygde dette skrivebordet om 3 uker siden, og erstattet en Pendelbuss skrivebordet at jeg bruker. Skyttelbussen kjørte den samme programvaren, men oppdateres i 1-2 sekunder, så noe annet som forårsaker denne maskinen til å låse opp for en langt lengre tid.

I form av programvare - problemet skjer fortløpende så er ikke forutsigbar. Jeg kan bruke skrivebordet for en halv dag uten at det skjer, og jeg kan lukke en mappe som jeg er i ferd med å stenge ned og det vil fryse og jeg må twiddle mine tommeltotter for de neste 30 sekunder. Mitt poeng var at bare fordi programvaren ble bare slått av på kort tid var det vanskelig å si om det gjorde ikke skje fordi programvaren var på feil eller rett og slett fordi uansett omstendigheter som fører det til å skje, var ikke på plass i denne perioden.

Men dessverre er det ikke lenger et problem som jeg deaktivert både nytt (separat) i dag, og det skjedde igjen, mens de ble deaktivert, slik at verken spysweeper nor bitdefender er årsaken. Jeg vil koble fra Internett på en stund i morgen og kjøre uten zonealarm å se om det skjer.

I går Jeg kjørte memtest86 å se om det var minne knyttet men 9 passerer og 0 feil så ram virker bra.

Min bare gjetning er at det er knyttet enten til maskinvaredrivere eller innstillinger i konflikt med noe eller kanskje en feil med harddisk, men chkdsk didnt avsløre noe og samsung diagnoseinformasjon ting wont kjøre.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hvordan skrive autorun.inf arkiv å åpne en. Bat? 4D (Fordy (Ford) Ollie General Software Chat 0 7 september 2009 14:33
Hvordan åpne en. PUB fil i Open Office? sagheer Office Suites & Applications 1 6 juni 2009 06:04
Excel Utskrift - "Out of Memory. Lagre eller Lukk eventuelle åpne filer eller programmer" Error ruipistola Digital Imaging & Skrivere 0 23 mai 2009 01:18
Internet Explorer og HP C4280 utgave - Lukk et vindu og de nære Goran Nettlesere & FTP Clients 1 22 mai 2009 08:07
Hvilke programmer åpner en zip-fil? Bubba General Software Chat 15 12. sep 2008 15:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.