mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Logga in - Logga ut Loop

Reply

Thread Tools
Old 15 april 2009, 08:50
New Member Group

Default Windows Logga in - Logga ut Loop

Ok,
bära med mig .... det är min "chefens" dator. Vid logga in skärmen står
hans namn, eller admin ... antingen när du loggar in på, säger spara inställningar och sedan på en delad andra loggar ut. Jag utforskade och sätta i windows cd, gick till Återställningskonsolen, och det nu vill administratörslösenord som admin lösenord kommer inte att fungera. Det verkar som administratör bara popped upp där, inget lösenord fungerar. Kan inte komma in på felsäkert läge heller, loggar in på loggar ut.
Så startas från Windows CD igen, tryck F8, gjorde reparation, det lastas filer, så det ville ladda fönster, jag tog ut cd, drabbades Skift F10, och det tog upp användare i systemet, alla hade var Gästens, Boss och administratörskonsolen ingen administratör.
Alla tankar, och hur kan du tala om för mig att jag inte utplåna hans hårddisk.
aldrig formateras.
tack
Old 15 april 2009, 15:18
Ledamot Gruppen

ta ut batteriet mitten genom lastning, sedan starta om i felsäkert läge kommer till inloggningssidan prers CRL alt del två gånger sedan administratör som användarnamn och lösenord eller hur allt u stava det, som kommer att få u inloggad och kan kopiera C göra en återhämtning , format början igen
Old 16 april 2009, 08:01
Givargruppen

Det Admin kontot är en inbyggd funktion för att rädda dig själv med Incase du råkar skruva averything upp och / eller ta bort ditt admin-konto, om omstarten kommer den att visas igen, så att du kan rädda dagen.

Det är inte längre behövs för daglig användning, i själva verket är det uttryckligen rekommenderas av Microsoft att du inte använda den, annat än när det är nödvändigt för att rädda datorn.
Old 16 april 2009, 16:48
Givargruppen

Detta kan orsakas av ett AV eller Anti Spyware program som tar bort en fil som registret fortfarande samtal. Det vanligaste är wsaupdater.exe

Prova detta:

Boot använder din winxp cd.
Ange Återställningskonsolen.
vid kommandotolken gå till

C: / windows/system32

Nästa typ:
Dir *. exe

Om du hittar det, typ

kopia userinit.exe wsaupdater.exe

Avsluta och starta normalt. Du bör nu kunna inloggning.

Kör regedit

Navigera till
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \

I den högra rutan ska du se

C: \ WINDOWS \ System32 \ wsaupdater.exe,

Ändra det så att det lyder:

C: \ WINDOWS \ System32 \ userinit.exe

Det borde lösa problemet, om sabotageprogram var den som orsakade problemet.

<Artighet av gerryf @ geekstogo forum>

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk eller Windows? St wont Boot korrekt och har fastnat i en ständig loop! soupdragon1973 Windows-operativsystem 12 7 november 2009 09:00
Boot Loop! På grund av windows? Hansi1993 Windows-operativsystem 2 24 januari 2009 09:08
XP Pro inloggning / utloggning Loop mbossardet Windows-operativsystem 2 22 januari 2009 07:26
Dator som fångats i en loop craigbenham Windows-operativsystem 2 11 sep 2008 12:06
Windows logon / off loop killbox Windows-operativsystem 5 27 mars 2008 22:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.