![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Is uw Windows XP OS (Operating System) niet laden of crashen op een regelmatige basis? Sommige basis aanwijzingen hieronder: Minor probleem: Het beste scenario is dat een pleister heeft een nadelig effect op uw systeem. Als u toestemming Windows Update de toepassing van patches automatisch belangrijke Windows-bestanden kunnen veranderen zonder uw medeweten of toestemming. Gelukkig, wanneer er een patch of update wordt toegepast (zelfs als u handmatig de vervanging van een bestuurder (veruit de meest voorkomende bron van instabiliteit) het installatieprogramma creëert een checkpoint-systeem, dus het is gemakkelijk om terug de gewraakte patch. Als u XP , kunt u met behulp van de Systeem herstellen functie voor het herstellen van uw pc naar een staat werd voordat dingen gestopt werken. Anders start de computer opnieuw op, en zodra je hoort de PC pieptoon (met vermelding van de voltooiing van zijn power-on self-test, of post), drukt u op F8 en kies Laatste bekende juiste configuratie (uw meest recente instellingen die werkte). Matig probleem: Indien terugkeer naar het laatst bekende goede configuratie niet helpt, een stuk hardware of software systeem heeft waarschijnlijk verdwenen buik omhoog. Te onderzoeken, moet je kruipen rond uw systeem met behulp van Veilige modus-een minimaal functionele manier van Windows dat rondwegen uw start-up programma's; negeert wezen alle hardware, behalve het toetsenbord, muis en monitor, en voorkomt dat uw grafische driver (vaak een bron van problemen). Om te beginnen in Veilige modus, Herstart, wacht u voor uw systeem te voltooien van de POST, druk F8En kies vervolgens Veilige modus. Om te controleren op hardware problemen met Windows Device Manager, Kies Start, Control Panel, Prestatie en Onderhoud, Systeem, klik op de Hardware tabblad en klik op de Device Manager knop. Apparaten die worden weergegeven met een vraagteken worden onmiddellijk verdachte: Dubbelklik op elk van de follow-up. Voor het verwijderen van een onlangs geïnstalleerd (en dus verdachte) software, klik op Start, Control Panel, Software. Wanneer u vindt dat u bent klaar om te gaan, start de computer opnieuw op en dan laat het booten normaal. Groot probleem: U hebt geprobeerd de Veilige modus en het is niet het probleem opgelost. Misschien een van uw Windows-systeem bestanden heeft de hik. Voordat u opnieuw uw harde schijf, het uitvoeren van een reparatie. Om dit te doen, het opstarten van uw Windows XP-cd en wanneer de keuze 'Voor het instellen van Windows XP nu ', Drukt u op Voer. Accepteer de licentie-overeenkomst. Dan, 'Aan het herstel van de geselecteerde Windows XP-installatie ", Drukt u op R. Windows opnieuw al haar bestanden en vervolgens opnieuw op. Zodra uw pc draait opnieuw bevestigen dat uw firewall werkt, gaat u naar Windows Update (Start, Alle programma's, Windows Update) en download en installeer alle patches van uw systeem vereist.