mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows inte fungerar?

Closed Thread

Thread Tools
Old 4 maj 2007, 07:59
Givargruppen

Default Windows inte fungerar?

Är ditt Windows XP OS (Operativsystem) inte lastning eller kraschar med jämna mellanrum?

Några grundläggande tips nedan:

Mindre problem:
Det bästa scenariot är att en patch har haft en skadlig inverkan på ditt system. Om du godkänner Windows Update att tillämpa patchar automatiskt, skriver Windows-filer kan ändras utan din vetskap eller samtycke. Lyckligtvis, när en patch eller uppdatering får användas (även om du manuellt ersätta en förare (den allra gemensamma källa till instabilitet) installeraren skapar ett system kontrollpunkt, så det är lätt att rulla tillbaka de störande plåster. Om du kör XP kan du försöka använda Systemåterställning funktionen för att återställa datorn till ett skick som det var i innan det slutade fungera. Annars, starta om datorn, och så fort du hör PC pip (tyder på att den effekt på självtest eller POST), tryck F8 och välj Senast fungerande konfiguration (de senaste inställningarna som fungerade).

Måttliga problem: Om de återgår till den senast fungerande konfigurationen inte hjälper en maskinvarudel eller systemprogram har förmodligen gått magen upp. Att undersöka, bör du söka igenom hela ditt system att använda Felsäkert läge-ett minimalt funktionella sätt att köra Windows som kringgår din nystartade program; ignorerar huvudsak all hårdvara utom ditt tangentbord, mus och bildskärm, och undviker din grafik drivrutinen (ofta en källa till problem). Om du vill börja i Felsäkert läge, Starta, vänta på ditt system för att avsluta POST, tryck F8Och sedan välja Felsäkert läge. För att kontrollera om hårdvaran problem med Windows Enhetshanteraren, Välj Start, Kontrollpanelen, Uppträdande och underhåll, System, Klicka på Maskinvara fliken och klicka på Enhetshanteraren knappen. Alla produkter som visas med ett frågetecken omedelbart misstänker: Dubbelklicka på varje för att följa upp. För att avinstallera nyligen installerat (och därför misstänker) mjukvaran, klicka Start, Kontrollpanelen, Lägg till eller ta bort program. När du känner att du är redo att gå, starta om datorn och sedan göra det möjligt att starta upp normalt.

Stora problem: Du har provat felsäkert läge och det har inte löst problemet. Kanske ett av ditt Windows systemfiler har hicka. Innan du formaterar hårddisken, köra en reparation. För att göra detta, starta upp från din Windows XP CD; vid valet "För att ställa in Windows XP nu ", Tryck Ange. Acceptera licensavtalet. Sedan, "För att reparera valt Windows XP installation ", Tryck R. Windows reinstalls alla sina filer och startar om. När datorn är igång igen, bekräftar att din brandvägg fungerar, gå till Windows Update (Start, Alla program, Windows Update), och hämta och installera alla patchar ditt system kräver.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Closed Thread

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Min Tower har slutat att fungera ordentligt, Please Help! nickny General Hardware Chat 3 22 november 2009 11:12
Windows 7, Windows Movie Maker har slutat att fungera! xactly General Software Chat 7 15 november 2009 15:33
Tillbaka-knappen inte fungerar katiecoos Webbläsare & FTP Klienter 8 15 juli 2008 12:49
USB-portarna inte fungerar Katana General Hardware Chat 10 13 juli 2008 05:52
Ubuntu inte fungerar, alla codecs saknas ashaiba Linux & Alternativa OS 13 24 februari 2008 11:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.