![]() |
|
| |||
| |||
| Hvad har alle virksomhederne har, når du logger på serveren, og ikke den faktiske maskine, så alle har samme filer og programmer, Hvad er den egentlige navn for det. Jeg har Windows Server 2003 Enterprise Edition, og jeg vil gerne have noget meget simular til, at Hvordan går jeg om at gøre det? Skål. |
|
| |||
| |||
| Dens kaldes et netværk, du har en server, hvor alle filer der holdes & delt, en router, som ruter det lokale computere til serveren, som regel ved netværkskabler eller trådløse forbindelser. |
|
| |||
| |||
| Hej Den nøjagtige setup, som de bruger er en Active Directory, som er en del af Windows Server 2003. Det kan være rolige kompliceret at sætte op, så det kan være værd at få nogen hjælp. Når abouts er du hjemme, som jeg måske kunne hjælpe dig? Mange tak Leo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Som den anden plakat sagde, du er efter et domæne og Active Directory. Et domæne er dybest set en gruppe af computere og brugere, der har tillid til hinanden. De er hver givet tilladelser fra en Domain Controller, hvad de har lov til at gøre. For eksempel kan en almindelig bruger, er ikke tilladt at slette nogen elses filer. Som du sagde, du ønsker, at alle computere for at have samme adgang til programmer og filer. Du kan også nogle gange vil en bruger for at kunne logge på en hvilken som helst pc, og få deres normale desktop med alle der normal ting. Det er gjort med Windows Server 2003 eller tidligt 2008 og desktops skal køre XP Pro eller Vista Business eller højere. Der er en række versioner af Windows Server, og virksomheden er designet til større virksomheder, men vil gøre hvad du vil bøde, medmindre virksomheden er mindre end omkring 75 brugere, så er det lettere at bruge Small Business Server. På serveren, skal du oprette en domænecontroller. Det er dybest sekretæren for dit netværk og forvalter alle brugerne og hvad computere og printere, der er. Du kan have flere DC's, men den ene er mere end nok for et lille netværk. På DC skal du oprette brugerkonti for alle de mennesker, du vil være i stand til at logge på domænet. Du skal også tildele dem, hvilke rettigheder de kan have til, hvad mapper. Du skal også fortælle DC om alle de computere, du ønsker at være en del af domænet, og det vil håndtere dem. For hver enkelt computer, skal du have en licens til at tiltræde domæne. Jeg tror, at Enterprise kommer med en hel del, men jeg er ikke præcist hvor mange. På desktops er du nødt til at installere nogle programmer på den faktiske maskine, mens andre kan køre på et netværksshare. Nogle programmer giver dig mulighed for at give brugeren mulighed for at installere et program, hvis de ønsker det, og hvis de beslutter, at de gør det, vil downloade fra serveren og installere. Når du tilføjer en bruger til Active Directory, kan du sammenligne det at give brugeren et identitetskort for at komme ind på serveren. Det vil gøre det muligt for brugeren at få adgang til deres personlige filer og mapper og alle mapper, som du deler med dem. De logger ind via en normal skrivebordet, men snarere end at bruge de lokale indstillinger gemmes på, at pc, de bruger indstillingerne gemt på serveren. For eksempel kan de have en mappe knyttet til deres egen filespace på serveren, så de har deres dokumenter på hvilken pc de logger ind på. Fordelen ved at bruge en server baseret netværk er, at administration og ledelse er meget lettere, fordi du kun har til at foretage ændringer gang på serveren og alle desktops vil skifte til. For eksempel, hvis du vil tilføje en bruger, der kan logge på en hvilken som helst pc, skal du kun gøre det én gang på serveren, og klik for at give dem mulighed for at logge på en hvilken som helst pc. Hvis der ikke var nogen server så skal du gå rundt og skabe den samme bruger på hver enkelt pc. Passwords er også holdes i sync i et domænemiljø, så hvis en bruger ændrer deres adgangskode på en PC, vil det synes at ændre på hver anden pc som godt. Active Directory gør det også nemt at holde styr på andre ting som printere. Det er let at forhindre folk fra trykkerier til A1 farve inkjet som koster £ 10 a side, når de bare kunne bruge A4 B & W laser. Du kan gøre systemet så afhængig af den server, som du ønsker. Du kan have hele brugerprofil lagres på serveren, kaldes roaming profiler, og har brugerne hele profil, herunder Mine Dokumenter, desktop ikoner og tapet og andre ting du kunne ønsker. Men dette kan ikke anbefales på grund af den store mængde tid, det tager for den profil, der skal kopieres fra serveren, når brugeren logger på og derefter kopiere den tilbage, når de logger af igen. En bedre mulighed er at bruge mappen omdirigering for brugerne dokumenter og derefter at have en generel politik for alle de andre computere at gøre desktops lignende. Med mappe omdirigering, at brugeren kan arbejde direkte fra serveren, så når du klikker på Mine dokumenter, du problemfrit åbne en mappe på serveren. Du kan arbejde direkte fra dette, og der er ingen forsinkelse for at kopiere de filer ca. Dette er meget, bortset fra når brugeren tager sin bærbare computer i hjemmet og derefter ikke kan få adgang til serveren og få ram på hans dokumenter. Men Offlinemapper løser dette problem ved at beholde en lokal kopi af alle brugeres data synkroniseret med serveren, så brugeren altid har sit dokumenter. En server kan være svært at sætte op, men det er på ingen måde umuligt. En god forståelse af generelle netværk og Microsoft-software er temmelig meget nødvendig, men alt andet kan lære af. Hvis du har mindre end 75 personer i din virksomhed, så er det værd at kigge på Small Business Server. Dette reducerer de komplicerede arbejde med at oprette et domæne og Active Directory og tilføjer nogle nyttige funktioner til små virksomheder. Det er også værd at se. Jeg håber, at dette har givet dig nogle mere forståelse af, hvordan en Windows Server baseret netværk fungerer. Hvis den har alle gået helt over hovedet så er det nok bedst ikke at forsøge at gøre det selv. Men hvis du forstår det meste af det så jeg tror, at du kunne få det i gang.
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Windows Server 2003 ikke viser alle mine RAM | sndbad82 | Windows-operativsystemer | 1 | 20. jun 2009 05:19 |
| FTP-adgang problem på Windows 2003 Server med ISA Server 2004 | steveballmer | Windows-operativsystemer | 0 | 12 juni 2009 01:02 |
| Terminal server ikke logge in - Windows 2003 Server | gideon112 | Windows-operativsystemer | 0 | 5. jun 2009 23:52 |
| Windows 2003 SP2 server på Citrix PS 3.0 - Server genstartet efter sidste bruger logger ud | DMB | Windows-operativsystemer | 0 | 20. maj 2009 13:40 |
| Windows Server 2003 Setup | bigyin | Windows-operativsystemer | 2 | 20. maj 2008 02:54 |
| Thread Tools | |
| |