![]() |
|
| |||
| |||
| Wat betekenen alle bedrijfsonderdelen's, wanneer u zich aanmeldt op de server en niet de werkelijke machine, zodat ieder heeft dezelfde bestanden en programma's, Wat is de eigenlijke naam voor. Ik heb Windows Server 2003 Enterprise Edition, en ik wil graag iets heel simular aan dat, hoe doe ik doen? Sante. |
|
| |||
| |||
| Haar wel een netwerk, heb je een server waar alle bestanden worden bewaard en gedeeld, een router die routs de lokale computer naar de server, meestal door netwerkbekabeling of draadloze verbindingen. |
|
| |||
| |||
| Hoi De exacte configuratie die ze gebruiken is een Active Directory, die deel uitmaakt van Windows Server 2003. Het kan rustig complex op te zetten, dus kan de moeite waard om wat hulp. Waar bent u abouts gelegen, als ik kan helpen je uit? Many Thanks Leo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Als de andere poster al zei, je bent na een domein en Active Directory. Een domein is in principe een groep van computers en gebruikers die elkaar vertrouwen. Zij zijn elk gegeven machtigingen van een Domain Controller wat ze mogen doen. Bijvoorbeeld, een gewone gebruiker is niet toegestaan om te verwijderen iemand anders bestanden. Zoals u zei, wil je alle computers hebben dezelfde toegang tot programma's en bestanden. Soms wil je ook elke gebruiker in staat om in te loggen op een pc en krijgen hun normale desktop met alle daar normale spul. Het is gedaan met Windows Server 2003 of vroeg 2008 en de desktops moeten draaien XP Pro of Vista Business of hoger. Er zijn een aantal versies van Windows Server en Enterprise is ontworpen voor grotere bedrijven, maar zal doen wat u wilt boete, tenzij de werkzaamheden minder is dan ongeveer 75 gebruikers dan is het makkelijker om gebruik Small Business Server. Op de server, moet u een domein controller. Dit is eigenlijk de secretaris voor uw netwerk en beheert alle gebruikers en wat computers en printers zijn er. U kunt meerdere DC's, maar een is meer dan genoeg voor een klein netwerk. Op de DC moet u gebruikersaccounts maken voor alle mensen die u wilt kunnen inloggen op het domein. U kent ze ook welke rechten zij kunnen hebben op wat mappen. U ook vertellen de DC over alle computers die u wilt deel uitmaken van het domein en het zal beheren. Voor elke computer, moet u beschikken over een licentie te kunnen toetreden tot het domein. Ik denk dat Enterprise wordt geleverd met een behoorlijk aantal, maar ik weet niet precies hoeveel. Op de desktops u sommige programma's te installeren op de werkelijke machine, terwijl andere kunnen worden uitgevoerd op een netwerkshare. Sommige programma's kunt u geven de gebruiker de optie voor het installeren van een programma, indien zij dat willen, en als ze besluiten ze het doen, zullen uit de server te downloaden en te installeren. Wanneer u een gebruiker naar de Active Directory, kunt u vergelijken zij geven de gebruiker een wachtwoord om de server. Het zal de gebruiker om toegang te krijgen tot hun persoonlijke bestanden en mappen en alle mappen die u deelt met hen. Ze loggen in via een gewone desktop, maar dan met behulp van de lokale instellingen die zijn opgeslagen op pc, ze maken gebruik van de instellingen zijn opgeslagen op de server. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een map toegewezen aan hun eigen bestandssysteem op de server, zodat zij hun documenten op welke computer ze zich aanmelden. Het voordeel van het gebruik van een server-gebaseerd netwerk is dat het bestuur en het beheer is veel gemakkelijker omdat u alleen wijzigingen aan te brengen eenmaal op de server en alle desktops zal veranderen is. Bijvoorbeeld, als u wilt toevoegen van een gebruiker kan inloggen op elke PC, heb je alleen om het een keer op de server en klik op om hen in staat om in te loggen op een pc. Als er geen server dan u zou moeten gaan rond en maken dat dezelfde gebruiker op elke PC. Wachtwoorden zijn ook bewaard in sync in een domein milieu, dus als een gebruiker verandert hun wachtwoord op een PC, zal het lijken te veranderen bij elke andere pc ook. Active Directory maakt het ook eenvoudig te houden tabbladen op andere zaken zoals printers. Het is gemakkelijk om te stoppen met mensen uit het afdrukken van de A1 kleuren inkjet dat kost £ 10 per pagina wanneer ze kunnen gewoon gebruik maken van de A4 B & W laser. U kunt het systeem zo afhankelijk van de server als u wilt. U kunt het volledige profiel van de gebruiker is opgeslagen op de server, de zogenaamde roaming-profielen, en hebben de gebruikers volledige profiel, met inbegrip van de Mijn Documenten, desktop iconen en achtergrond en wat u zou willen. Maar dit is niet aanbevolen, omdat de grote hoeveelheid tijd die het duurt voor het profiel te kopiëren van de server wanneer een gebruiker inlogt op en kopieer het terug wanneer ze inloggen weer uit. Een betere optie is het gebruik van Mapomleiding voor de gebruikers documenten en vervolgens tot een algemeen beleid voor alle andere computers om de desktops vergelijkbaar. Met Mapomleiding, kan de gebruiker direct op de server, dus als u op Mijn documenten, die u naadloos open een map op de server. U kunt rechtstreeks vanuit dit en is er geen vertraging voor het kopiëren van deze bestanden rond. Dit is fantastisch, behalve wanneer de gebruiker neemt zijn laptop thuis en dan kan geen toegang tot de server en krijgt op zijn documenten. Maar Offline mappen lost dit probleem op door het bijhouden van een lokale kopie van alle gebruikers van de gegevens gesynchroniseerd met de server, zodat de gebruiker altijd zijn documenten. Een server kan worden lastig op te zetten, maar het is op geen enkele wijze onmogelijk. Een goed begrip van de algemene netwerken en Microsoft-software zijn behoorlijk veel nodig, maar alles kan worden geleerd. Als u minder dan 75 mensen in uw bedrijf dan is het de moeite waard te kijken naar Small Business Server. Dit vermindert aanzienlijk het gecompliceerde werk bij het opzetten van een domein en Active Directory en voegt enkele handige functies voor kleine bedrijven. Het is zeer de moeite waard een kijkje. Ik hoop dat dit heeft u wat meer inzicht in hoe een Windows Server-netwerk werkt. Als het over alle verdwenen volledig over je hoofd dan is het waarschijnlijk het best niet te proberen en doen het zelf. Maar als je begrijpt het merendeel van het dan denk ik dat je kon krijgen gaan.