mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Windows Server 2003

Reply

Thread Tools
Old 11th Nov 2007, 17:18
New Member Group

Default Windows Server 2003

Hva gjør all virksomheten har, når du logger på serveren, og ikke den faktiske maskin, så alle har samme filer og programmer,
Hva er det faktiske navnet på det.
Jeg har Windows Server 2003 Enterprise Edition, og jeg vil gjerne ha noe simular til det, hvordan går jeg om å gjøre det?
Skål.
Old 16nde Nov 2007, 06:32
New Member Group

Its kalt et nettverk, har du en server hvor alle filer lagres og delt, en ruter som routs den lokale datamaskiner til serveren, vanligvis av nettverk kabler eller trådløse forbindelser.
Old 19nde Nov 2007, 14:28
Donor Group

Hei

Den nøyaktige oppsett de bruker er en Active Directory, som er en del av Windows Server 2003.

Det kan være stille komplisert å sette opp, så kan være verdt å få litt hjelp.

Hvor abouts befinner du deg, så jeg kan kanskje hjelpe deg?

Mange takk

Leo
Old 20nde Nov 2007, 13:24
Moderator Group

Som de andre plakat sagt, er du etter et domene og Active Directory.

Et domene er egentlig en gruppe av datamaskiner og brukere som stoler på hverandre. De er hver gitte tillatelser fra en Domain Controller på hva de har lov til å gjøre. For eksempel en vanlig bruker kan ikke slette noen elses filer.

Som du sa, du vil at alle maskinene har samme tilgang til programmer og filer. Du også vil enhver bruker skal kunne logge på hvilken som helst PC og få de vanlige desktop med det normale ting.

Det er gjort med Windows Server 2003 eller tidlig 2008 og den stasjonære må kjøre XP Pro eller Vista Business eller høyere.

Det finnes flere versjoner av Windows Server og Enterprise er utviklet for større virksomheter, men vil gjøre det du ønsker bra, med mindre bedriften er mindre enn om lag 75 brukere er det enklere å bruke Small Business Server.

På serveren, må du sette opp en domenekontroller. Dette er utgangspunktet sekretær for nettverket og forvalter alle brukerne og hva datamaskiner og skrivere er det. Du kan ha flere DC er, men en er mer enn nok for et lite nettverk.

På DC må du opprette brukerkontoer for alle mennesker som du vil kunne logge deg på domenet. Du kan også tildele dem hvilke rettigheter de har til hva mapper.

Du kan også fortelle DC om alle datamaskiner som du ønsker å være del av domenet og det vil administrere dem. For hver datamaskin, må du ha en lisens for å tillate den å bli med i domenet. Jeg tror at bedrifter kommer med en hel del, men jeg er ikke nøyaktig hvor mange.

På skrivebordene du trenger å installere noen programmer på selve maskinen, mens andre kan kjøres på en delt nettverksressurs.
Noen programmer kan du gi brukeren mulighet til å installere et program hvis de ønsker det, og hvis de bestemmer de gjør det, vil nedlasting av serveren og installere.

Når du legger til en bruker i Active Directory, kan du sammenligne det å gi brukeren et pass for å angi server. Det vil gi brukeren tilgang til sine personlige filer og mapper og alle mappene du dele dem.

De logger på via en vanlig skrivebord, men i stedet for å bruke lokale innstillinger lagret på PC, bruker de innstillingene lagret på serveren. For eksempel kan de ha en mappe tilordnet egne filespace på serveren, slik at de har sine dokumenter på hvilken PC de logger seg på.

Fordelen med å bruke en server basert nettverk er at administrasjon og forvaltning er mye lettere fordi du bare trenger å gjøre endringer gang på serveren og alle stasjonære endres til. For eksempel, hvis du vil legge til en bruker som kan logge seg på hvilken som helst PC, trenger du bare å gjøre det en gang på tjeneren og klikk for å tillate dem å logge på hvilken som helst PC. Hvis det var ingen server måtte man gå rundt og lage den samme bruker på hver enkelt PC.

Passordene også holdes synkronisert i et domene miljø, så hvis en bruker endrer sitt passord på en PC, vil det synes å forandre på alle andre PC også.

Active Directory gjør det også enkelt å holde orden på andre ting som skrivere. Det er lett å stoppe folk fra utskrift til A1 farge blekkskrivere som koster £ 10 en side når de bare kunne bruke A4 B & W laser.

Du kan gjøre systemet så avhengige av serveren som du vil. Du kan ha hele brukerprofil lagret på serveren, kalles roaming profiler, og har brukere hele profilen, inkludert Mine dokumenter, desktop ikoner og bakgrunnsbilder og alt annet du kan ønske. Men dette er ikke anbefalt på grunn av den store mengden tiden det tar for profilen til å kopiere fra serveren når brukeren logger seg på og deretter kopiere den tilbake når de logger seg av igjen.

Et bedre alternativ er å bruke mappeomadressering for brukere dokumenter og å ha en generell retningslinje for alle de andre datamaskinene for å gjøre arbeidsflatene lignende. Med mappeomadressering, brukeren kan arbeide direkte på serveren, slik at når du klikker på Mine dokumenter du enkelt åpne en mappe på serveren. Du kan arbeide direkte fra denne og det er ingen forsinkelse for å kopiere de filene rundt.

Dette er flott, bortsett fra når brukeren tar sin bærbare hjemme og får ikke tilgang til serveren og få på hans dokumenter. Men Frakoblede mapper løser dette problemet ved å ha en lokal kopi av alle brukerne dataene synkronisert med serveren, slik at brukeren alltid har hans dokumenter.

En server system kan være vanskelig å sette opp, men det er på ingen måte umulig. En god forståelse av generelle nettverk og Microsoft-programvare er ganske mye nødvendig men alt annet kan lært.

Hvis du har mindre enn 75 personer i din virksomhet så er det verdt å se på Small Business Server. Dette reduserer komplisert arbeid i å sette opp et domene og Active Directory og legger til noen nyttige funksjoner for små bedrifter. Det er vel verdt en titt.

Jeg håper at dette har gitt deg litt mer forståelse av hvordan en Windows Server-basert nettverk fungerer. Hvis det har alt gått helt over hodet så er det sannsynligvis best å ikke prøve å gjøre det selv.

Men hvis du forstår det meste av det da jeg tror at du kan få den i gang.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Windows Server 2003 ikke viser alle mine RAM sndbad82 Windows-operativsystemer 1 20 juni 2009 05:19
FTP-tilgang problemet på Windows 2003 Server med ISA Server 2004 steveballmer Windows-operativsystemer 0 12 juni 2009 01:02
Terminalserveren ikke logge inn - Windows 2003 server gideon112 Windows-operativsystemer 0 5 juni 2009 23:52
Windows 2003 SP2 på Citrix PS 3.0 - Server på nytt etter siste brukeren logger ut dmb Windows-operativsystemer 0 20 mai 2009 13:40
Windows Server 2003 bigyin Windows-operativsystemer 2 20 mai 2008 02:54
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.