![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jeg har at sætte en server til en skole, og hver bruger har deres eget login. Hvad er den bedste måde at opsætte brugere til brug på pc. Jeg vil have dem til at kunne få adgang til alt, men ikke permanent foretage ændringer. Jeg vil have dem til at være i stand til at bevæge sig fra computer til computer og har deres egne ting. Jeg vil gerne have deres Outlook eller Outlook Express til at gå med dem og deres Office-programmer ikke altid at fuldføre installationen forårsage den mener dens en ny bruger. Jeg har set roaming-profiler, men er blevet advaret om, at de kan være langsom. Også har set mappeomdirigering men ved ikke om dette dækker hvad jeg skal gøre. Enhver pointers ville være meget værdsat. Tak |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nå, jeg foreslår, at du får en Windows Server 2003 For Dummies bog og få læsning! Helt ærligt, det er den bedste investering, du skal gøre, hvis dette er hvad du skal gøre. Men jeg vil sige et par punkter. Du absolut ikke vil Roaming Profiles. Det er et stort no no. Alt for langsomt, som du allerede har fået fortalt. Mappeomdirigering er vejen at gå. Du har brug for at få Server 2003 installeret på en ordentlig spec-server grade maskine (ikke en desktop maskine). Hvis du allerede har den server, behøver du ikke bekymre dig om dette. Så har du brug for at fremme det til en domænecontroller og tilføje alle de klientcomputere (kører XP Pro forventer jeg) til det domæne, så du kan styre dem. Derefter konfigurere alle brugere og omdirigere al deres Mine dokumenter osv. til et share på serveren. Der er så mange forskellige måder at gøre dette kan jeg ikke gå igennem dem alle, men en Group Policy er sandsynligvis den bedste vej frem. Så får AV, internetadgang sorteret osv., og du er færdig! Det er ikke så nemt i virkeligheden selv. Jeg er glad for at hjælpe dig meget mere med at udføre, hvad du behøver at gøre, men jeg har brug for meget mere information. Gerne, hvor mange kunder der er, hvilken slags hardware du har, hvilke erfaringer med Server 2003 du har, hvilken type internetforbindelse du har osv. Hvis der er et begrænset antal personer (under 50), du kunne gå med Small Business Server, som ville være meget nemmere at sætte op, men begrænser dig til 75 brugere / kunder. Til e-mail, foreslår jeg en web-baseret løsning. VPOP3 er, hvad jeg foreslår en skole som den er enkel at bruge og har god støtte og er overkommelig. Ikke engang gider at forsøge at oprette en Exchange Server! Afhængig af din internetforbindelse, kan du bruge en gateway / Smarthost server til at sende mailen videre til andre servere. Også, er nettet allerede opsætning med nødvendigt, ledninger, trådløs etc? Hvis ikke du har en masse arbejde! Du kan også læse nogle ting på Technet. TechNet fora er også en fremragende ressource.
|
| |||
| |||
| Tak for dit svar Serverguy. I'm off om mandagen, så kun set den tråd i dag. Jeg ved, hvad du får i forbindelse med mappeomdirigering, således at de har deres min docs og desktop, uanset hvor de sidder. Men hvad kan andre indstillinger, der skal træffes, når den person, der flytter sæder. Læreren har e-mail-konti via Outlook og Outlook Express, og de har brug for disse for de kurser, de underviser i, så hun vil have dem til at flytte med brugeren. Hun har også medieafspiller afspilningslister, så hun har til at gå til hver computer til at konfigurere. Er der en måde at dele de spillelister, så hvis jeg sætte en ny bruger kan det bemærkes at mappen. Hun ønsker, at brugerne har alt, hvad de bruger, hvis de flytter. Jeg formoder, hvad jeg taler om, er roaming-profiler, som jeg ikke er sikker på, hvad anvendelsen af data, jeg kan også omdirigere. I øjeblikket har jeg den server setup på et domæne for brugerne, og de har logonscripts pege dem til deres egne mapper. Når de flytter computere, de kan logge ind okay og få deres mapper, men IE og Office tager det som en ny bruger og går igennem opsætningen. Ønsker at slippe af med denne også. Tak for din hjælp. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| FTP-adgang problem på Windows 2003 Server med ISA Server 2004 | steveballmer | Windows-operativsystemer | 0 | 12 juni 2009 01:02 |
| Terminal server ikke logge in - Windows 2003 Server | gideon112 | Windows-operativsystemer | 0 | 5. jun 2009 23:52 |
| Server 2003 DNS Fail Under Domain Setup | mctw | Windows-operativsystemer | 0 | 5. jun 2009 09:24 |
| Windows 2003 SP2 server på Citrix PS 3.0 - Server genstartet efter sidste bruger logger ud | DMB | Windows-operativsystemer | 0 | 20. maj 2009 13:40 |
| Windows Server 2003 | kgilmore | Windows-operativsystemer | 3 | 20 november 2007 13:24 |
| Thread Tools | |
| |