mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

Windows Server 2003 Setup

Reply

Thread Tools
Old 16 mei 2008, 06:38
Nieuw Lid Fractie

Default Windows Server 2003 Setup

Hoi, ik heb het inrichten van een server voor een school en elke gebruiker een eigen login. Wat is de beste manier om het instellen van de gebruikers voor gebruik op de pc. Ik wil dat ze in staat zijn om alles toegang, maar niet permanent veranderen. Ik wil dat ze te kunnen verplaatsen van computer naar computer en hun eigen spullen hebben. Ik wil hun Outlook of Outlook Express hebt om te gaan met hen en hun Office-toepassingen niet altijd de installatie te voltooien veroorzaken denkt haar een nieuwe gebruiker.
Ik heb gezien roaming profiles, maar zijn gewaarschuwd dat ze kunnen worden traag. Ook hebben gezien mapomleiding maar weet niet of dit betrekking heeft op wat ik moet doen.
Any pointers zou zeer gewaardeerd worden.

Bedankt
Old 16 mei 2008, 10:54
Moderator Groep

Nou, stel ik u een Windows Server 2003 Voor Dummies-boek en het lezen te krijgen! Eerlijk, dat is de beste investering die je gaat maken als dit is wat je moet doen.

Maar ik zal zeggen een paar punten.

U zeker niet wilt Roaming Profiles. Dat is een grote nee nee. Veel te langzaam als je al verteld. Mapomleiding is de manier om te gaan.

U moet krijgen Server 2003 is geïnstalleerd op een fatsoenlijke spec server grade machine (niet een desktop machine). Als u al de server dan moet je geen zorgen over.

Dan moet je om het te promoten op een Domain Controller en alle client-computers toe te voegen (draait XP Pro Ik verwacht) aan het domein, zodat u kunt beheren.

Dan configureren van alle gebruikers en omleiding al hun Mijn documenten etc op een aandeel op de server. Er zijn zo veel verschillende manieren om dit te doen kan ik niet verder door ze allemaal maar een groepsbeleid is waarschijnlijk de beste weg.

Dan krijgen AV, internet enz. gesorteerd en je bent klaar! Het is niet zo gemakkelijk in werkelijkheid wel.

Ik ben blij om u te helpen nog veel meer in het volbrengen van wat u moet doen, maar ik moet nog veel meer informatie. Zoals hoeveel klanten er zijn, wat voor hardware je hebt, wat ervaring met Server 2003 je hebt, wat voor soort internetverbinding je hebt, enz.

Als er een beperkt aantal mensen (minder dan 50) die u zou kunnen gaan met Small Business Server, die zou een stuk makkelijker op te zetten zijn, maar beperkt u tot 75 gebruikers / klanten.

Voor e-mail, stel ik een web based oplossing. VPOP3 is wat ik stel voor een school omdat het eenvoudig te gebruiken en heeft een uitstekende ondersteuning en is betaalbaar. Niet eens de moeite te proberen het opzetten van een Exchange Server!

Afhankelijk van uw internetverbinding kan u een Gateway / smarthost server te gebruiken om de mail te verzenden naar andere servers.

Ook is het netwerk al ingesteld met de nodige, bedrading, draadloos etc? Als je niet heel veel werk!

U kunt ook een aantal dingen lezen Technet. De Technet forums zijn ook een uitstekend middel.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 mei 2008, 02:54
Nieuw Lid Fractie

Serverguy Bedankt voor uw antwoord. Ik ben uit op maandag dus alleen gezien de draad vandaag.

Ik weet wat u krijgt op met betrekking tot de map omleiding zodat zij hun mijn documenten en desktop waar ze zitten. Maar wat andere instellingen kunnen worden genomen wanneer de persoon beweegt zetels. De docent heeft e-mail accounts via Outlook en Outlook Express en zij moeten deze voor de cursussen die zij onderwijzen, zodat ze wil hen te bewegen met de gebruiker.

Ze heeft ook media player playlists, dus ze moet naar elke computer te configureren. Is er een manier van het delen van de playlists zodat als ik een nieuwe gebruiker kan worden gewezen op de map.

Ze wil dat de gebruikers hebben alles wat ze gebruiken als ze bewegen. Ik neem wat ik het over heb is roaming profiles als ik ben niet zeker wat de toepassing gegevens die ik ook kan omleiding.

Momenteel heb ik de server setup op een domein voor de gebruikers en ze hebben aanmeldingsscripts wijzen ze hun eigen mappen. Wanneer ze bewegen computers die zij kunnen inloggen en hun mappen oke, maar IE en Office neemt het als een nieuwe gebruiker te krijgen en gaat via de setup. Zou graag om zich te ontdoen van deze ook.

Bedankt voor je hulp.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.