![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, jeg har å sette opp en server for en skole, og hver bruker har sin egen logikk. Hva er den beste måten å sette brukerne for bruk på pc. Jeg vil at de skal ha tilgang til alt, men ikke permanent gjøre endringer. Jeg vil at de skal kunne bevege seg fra datamaskin til datamaskin og har sine egne ting. Jeg vil ha deres Outlook eller Outlook Express for å gå med dem og deres Office-programmer ikke alltid å fullføre installasjonen føre den tror den en ny bruker. Jeg har sett roaming-profiler, men har blitt advart om at de kan være treg. Også har sett mappeomadressering men vet ikke om dette dekker hva jeg må gjøre. Eventuelle tips ville være verdsatt. Takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vel, foreslår jeg at du får en Windows Server 2003 for Dummies bok og få lesing! Ærlig talt, er at den beste investeringen du skal gjøre hvis dette er hva du må gjøre. Men jeg vil si noen punkter. Du definitivt ikke vil Roaming Profiles. Det er et stort no no. Altfor sakte ettersom du allerede har blitt fortalt. Mappeomadressering er veien å gå. Du må komme Server 2003 installert på en anstendig spec server klasse maskin (ikke en stasjonær maskin). Hvis du allerede har serveren da trenger du ikke bekymre deg for dette. Så du trenger for å fremme den til en domenekontroller og legge alle klientmaskiner (kjører XP Pro jeg forvente) til domenet slik at du kan håndtere dem. Deretter konfigurere alle brukere og omdirigere alle deres Mine dokumenter osv. til en andel på serveren. Det er så mange forskjellige måter å gjøre dette kan jeg ikke gå gjennom dem alle, men en Group Policy er sannsynligvis den beste veien videre. Så får AV, internett osv. sortert og du er ferdig! Det er ikke så lett i virkeligheten selv. Jeg er glad for å hjelpe deg mye mer for å oppnå det du trenger å gjøre, men jeg trenger mye mer informasjon. I likhet med hvor mange kunder det er, hva slags maskinvare du har, hvilken erfaring med Server 2003 du har, hva slags internettforbindelse du har osv. Hvis det er et begrenset antall mennesker (under 50) som du kan gå med Small Business Server som ville være mye enklere å sette opp, men begrenser deg til 75 brukere / klienter. For e-post, foreslår jeg en web-basert løsning. VPOP3 er det jeg foreslå for en skole som den er enkel å bruke og har god støtte og er rimelig. Ikke engang forsøke å sette opp en Exchange Server! Avhengig av din internettforbindelse, kan det være lurt å bruke en gateway / Smarthost server for å sende mail til andre servere. Dessuten er nettet allerede oppsett med nødvendig kabling, trådløse etc? Hvis ikke du har mye arbeid! Du kan også lese enkelte ting på Technet. TechNet fora er også en utmerket ressurs.
|
| |||
| |||
| Takk for ditt svar Serverguy. Jeg drar på mandager, så bare sett tråden i dag. Jeg vet hva du får på angående mappeomadressering slik at de har sine mine dokumenter og desktop hvor de sitter. Men hva andre innstillinger kan tas når personen beveger seter. Veileder har e-postkontoer via Outlook og Outlook Express, og de trenger disse for de kursene de lærer så hun vil at de skal flytte sammen med brukeren. Hun har også media player spillelister, slik at hun må gå til hver datamaskin for å konfigurere. Finnes det en måte å dele spillelister, slik at hvis jeg opp en ny bruker kan det være pekte på mappen. Hun ønsker at brukerne skal ha alt de bruker når de beveger seg. Jeg antar hva jeg snakker om er sentrale profiler så jeg er ikke sikker på hva applikasjonsdata jeg kan også omdirigere. Foreløpig har jeg serverinstallasjonen på et domene for brukerne og de har påloggingsskript peker dem til egne mapper. Når de flytter datamaskiner de kan logge ok og få sine mapper, men IE og Kontor tar det som en ny bruker og går gjennom oppsettet. Ønsker å kvitte seg med denne også. Takk for hjelpen. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| FTP-tilgang problemet på Windows 2003 Server med ISA Server 2004 | steveballmer | Windows-operativsystemer | 0 | 12 juni 2009 01:02 |
| Terminalserveren ikke logge inn - Windows 2003 server | gideon112 | Windows-operativsystemer | 0 | 5 juni 2009 23:52 |
| Server 2003 DNS Fail Under Domain Setup | mctw | Windows-operativsystemer | 0 | 5 juni 2009 09:24 |
| Windows 2003 SP2 på Citrix PS 3.0 - Server på nytt etter siste brukeren logger ut | dmb | Windows-operativsystemer | 0 | 20 mai 2009 13:40 |
| Windows Server 2003 | kgilmore | Windows-operativsystemer | 3 | 20 nov 2007 13:24 |
| Thread Tools | |
| |