![]() |
|
| |||
| |||
| jag dont egentligen inte något om datorer men jag har fått en Celeron 1000Mhz mini-tower PC med Windows Millennium som har varit och jag citerar ch> nyligen installerat och lappat från Windows Update. Programvara installerade ch> inkluderar freeware Antivirus, brandvägg, Firefox och Open Office 2. PC ch> har USB1-portar, en Ethernet-port och ljudkort men inget modem. för min grandaughter Jag vill uppdatera Windows till XP som jag har en Windows XP-skiva för kan jag bara lägga in den och köra skivan? och jag kör även en PC hemma och trådlös laptop alla på bt hem nav Jag har också ett extra Netgear trådlös ADSL modem router kan jag ansluta till äldre st att göra det trådlöst istället för att köpa en trådlös USB-minne och info skulle fattas i lol |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du kommer att behöva dig ett USB-minne eller en Ethernet-anslutning till routern, beroende på var routern / datorn är en USB kanske ditt enda alternativ. har du XP aktiveringsnyckel? så det är lika enkelt som att sätta CD-skivan och startar upp från det se om du har några filer på det du behöver för att backa upp dem, Firefox, kontor etc kommer att gå förlorade!
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| |||
| |||
| Tack ja jag har fått har XP aktiveringsnyckel im inte orolig för att förlora något som datorn gav mig för min grandaughter så finns det ingenting om det som gäller för oss ändå. som för Ethernet-anslutning till routern? inte har en aning om vad du om om LOL ni mig gul kabel som jag ansluter till baksidan av datorn och sedan till Netgear modem / router? |
|
| |||
| |||
| jag dont anspråk på att vara ett geni bara för att hjälpa Jag ansluten min GF: s router upp till hennes dator med Ethernet-kabeln och sedan en andra dator med hjälp av den trådlösa USB-anslutning vi tog telefonlinje kabel hela vägen uppför trappan för att ansluta till routern bara för att det skall skickas tillbaka ner trådlöst, jag vet inte men det verkade lättare på temne och ja den gula kabel, thats Ethernet-anslutning men som jag säger ive bara inrätta en för någon annan och det fungerar bra för henne
__________________ Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om systemet har installerats med Windows ME och har USB1 hamnar, det låter som om maskinvaran kan bli ganska gamla. Om så är fallet kanske du inte har tillräckligt med resurser (särskilt RAM) för att köra XP och om du försöker, kan göra det mycket långsamt och okänslig ........ också måste du hitta ny maskinvara drivrutiner för XP.
| |||
| |||
| hej tackar alla för den hjälp hittills i redan installerade xp innan det senaste inlägget skrevs everythings verkar böter (berömda sista ord) lol Jag har installerat aol.vr också eftersom det är wqho mina döttrar isp är och earthnet ansluten till st nu vad göra? ![]() Christine x |
|
| |||
| |||
| AOL vr är för vista (VR = vista ready) rätt du inte behöver internet programvara för att köra en router så utgå AOL: s programvara få routern bruksanvisning i kommer det att finnas en IP måste du ansluta till via en webbläsare, något i stil med 192.168.2.2 <thats en gissning, men liknar du sedan ställa in routern steg för steg starta om datorn öppna en webbläsare och det bör automatiskt ansluta
__________________ Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! |
|
| |||
| |||
| Citat:
ok men min grandaughter är bara 6, så jag skulle föredra henne att bara kunna logga på AOL med förälder vakt om, så hon kan bara använda den webbplats som vi hämtar henne? heller ingen manual som min gamla router jag hade med AOL inte med dem längre |
|
| |||
| |||
| rätt ledsen över det här blir lite förvirrande dels finns det program som du kan använda för att skydda din dotter dont lita på AOL för att vi kan rekommenderas programvara för dig Om du inte är med AOL nu vem är du med? vad routern är det? modellnummer etc på routern?
|
| |||
| |||
| ok min dotter Shelley som ISP AOL är då datorn kommer att gå, men just nu har på mitt hus och im med bt internet nu med jag har en hem-hubb för min desktop PC och min andra dotter Faye driver en wirless laptop från det . Routern jag har anslutit till min grandaughter st är en 54Mbps trådlös ADSL modem router DG834Gv3 men kom ihåg min grandaughter skrivbordet har inget modem i den. Hoppas det gör det tydligare |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Vista Kan inte uppdatera | Bubba | Virus, spionprogram och säkerhet | 56 | 30 maj 2009 14:16 |
| Windows Vista Kan inte uppdatera | gamiseta | Windows-operativsystem | 6 | 4 februari 2009 11:44 |
| Windows update | rbscooby | Windows-operativsystem | 3 | 24 april 2008 13:06 |
| Windows update fungerar inte? | christine154 | Windows-operativsystem | 4 | 11 mars 2008 09:14 |
| Vista Windows Update | Slätterna | Windows-operativsystem | 1 | 13 januari 2008 11:26 |
| Thread Tools | |
| |