![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag verkar ha problem med XP och jag vet inte vad det är.
En eftermiddag när jag vände min dator på MSN wouldnt arbete. Jag fick ett felmeddelande säger tjänsten inte tillgänglig, försök igen senare. Så jag gjorde och samma budskap ..... I Kinda ignorerade detta och fortsatte att göra några andra uppgifter. Gick att gå uppdatera windows ... Sidan kan inte visas ... EHHH ??!!?!?!?! Det var konstigt eftersom jag lyssnar på internet radio och på YouTube. Så jag tänkte att jag har ett virus och couldnt vara arsed till roten runt för det etc så jag formaterade. Gick att aktivera windows, jag använder en MSDN nyckel från college så dess alla legit men wouldnt aktivera. Jag var tvungen att göra det via telefon. Installerad SP2 och andra program och gick att uppdatera men WindowsUpdate vill inte ladda, hotmail.com wouldnt belastning, msn doesnt arbete. Im på min nya systemet nu och jag skränande ens på Windows Live Messenger platsen för att hämta det. Det gillar jag förbjudas. Ive kontrolleras min hosts-filer, körde HJT (här log men ser fin), återställs fabriksinställningarna på routern. Vet inte vad det kan vara, jag är så förbryllad. Skål, Brad |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Så ska du få något samband .... det vill säga e-post eller Internet?
|
|||
|
|||
|
Ja. Jag är på datorn just nu. Min vän föreslog att försöka WGA för att se om det fungerade. Jag kommer att försöka torka min hårddisk med 0 och se om det fungerar. Jag tänker att det kan vara ett rootkit i min router eller djupt i min hårddisk eftersom min andra dator som är ansluten wirelesly inte kan använda Live Messenger för eller ladda alla MS webbplatser.
Jag var tvungen att registrera dig här på min gmail i stället för min defualt e-post som är med hotmail eftersom hotmail inte lasten. |
|
|
|||
|
|||
|
Kontrollera detta först .... i IE gå till Verktyg -menyn, klicka på Internet-alternativ and.on den Avancerad fliken under SäkerhetKontrollera att följande kryssrutor är markerade:
•Använd SSL 2.0 •Använd SSL 3.0 •Använd TLS 1.0 |