mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig.

Reply

Thread Tools
Old 5 februari 2008, 14:09
Moderator-gruppen

Default Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig.

Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig.

Old 5 februari 2008, 14:29
Givargruppen

ladda ner nu ....

är det bara en rak installera och starta om?

aldrig installerat ett SP innan, aldrig behövt

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 5 februari 2008, 14:36
Moderator-gruppen

Du hade SP2 för XP rätt?

Troligtvis samma rutin. En omstart skulle få råd även om det inte be dig.

Gå till Windows uppdateringar om du föredrar att göra det direkt därifrån.

EDIT: Om du har något av SP1 RC betaversioner vara säker på att avinstallera dem innan ti denna hämtning.

Citat:
Innan du installerar

Du måste avinstallera alla tidigare versioner av Windows Vista SP1 innan du installerar Windows Vista SP1 RC

Att avinstallera tidigare versioner av Windows Vista SP1
Öppna Program och funktioner Kontrollpanelen och välj Visa installerade uppdateringar. I Microsoft Windows avsnittet, högerklicka Service Pack för Windows (936330) och välj Avinstallera.

Din dator kommer nu avinstallera den tidigare versionen av Windows Vista SP1 Beta och kan starta flera gånger.

Vänta en timme efter att avinstallera en tidigare version Windows Vista SP1 innan du installerar Windows Vista SP1 RC. Installeraren tjänst måste rensa upp och slutföra avinstallationen innan du installerar RC. Underlåta att göra detta kan resultera i installationsfel när du installerar RC versionen.

Windows Vista SP1 RC är pre-release programvara och kommer att förändras innan den slutgiltiga versionen. Windows Vista SP1 RC är för individer, organisationer och tekniska entusiaster som är bekväm att utvärdera pre-release programvara och ges endast till för teständamål. Microsoft rekommenderar inte att installera denna programvara på primär-eller verksamhetskritiska system. Microsoft rekommenderar att du har en säkerhetskopia av dina data innan du installerar pre-release software.

Windows Vista SP1 RC är tidsbegränsade program.

Windows Vista SP1 RC kommer inte längre i drift efter 30 juni 2008 och bör avinstalleras före detta datum. Efter installationen skrivbordet kommer att visa texten "Evaluation Copy". Detta betyder inte att ditt system inte längre är äkta men att du har installerat en testversion av programvaran som är tidsbegränsad. Den "Utvärdering Kopiera" text kommer att visas på skrivbordet efter den andra omstarten efter installationen av Service Pack. Samma sätt kommer "Utvärdering Kopiera" text kvar på skrivbordet under den första omstarten efter avinstallera Service Pack, utan försvinner efter nästa omstart.

Om du installerar Windows Vista SP1 RC rekommenderas det starkt att du installerar den slutliga versionen av Windows Vista SP1 när det släpps. För att göra detta måste du avinstallera RC version av Windows Vista SP1.

Assisted Support (telefon, e-post och online chat) är inte tillgänglig från Microsoft Hjälp och support för RC lanseringen av Windows Vista SP1. Självhjälp och kamratstöd är tillgänglig via Windows Vista SP1 forum.
Du måste ha ett äkta exemplar av Windows Vista installerat innan du installerar Windows Vista SP1 RC.

Old 5 februari 2008, 14:40
Givargruppen

jag sannolikt inte hade det för XP

Jag menar inte har använt XP sedan den dagen Vista släpptes och jag var inte mycket till datorer då så jag inte brydde

Old 5 februari 2008, 14:46
Givargruppen

Jag har inte själv laddat ner något SPs för Vista

och ive just gjort en Windows Update nu, som jag även var på automatisk uppdatering och jag har inte haft en uppdatering sedan jag köpte datorn, ive just få uppdateringarna, men det aldrig inträffat

Oh my hehe

Old 5 februari 2008, 14:47
Givargruppen

bara för att bekräfta detta inte är en beta rätt?

Old 5 februari 2008, 14:56
Moderator-gruppen

Nej beta, är det den slutgiltiga versionen.

Old 5 februari 2008, 15:03
Givargruppen

aye ledsen EF didnt läsa helt ya post

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

scrolla ner till SP1,

defragmentera nämns som förbättras. tillsammans med andra saker, bara att vänta och se

Old 5 februari 2008, 15:37
Ledamot Gruppen

Ah sweet. släppte de till slut. Förhoppningsvis hjälper mina systrar dell laptop ut lite.
Old 5 februari 2008, 16:36
Givargruppen

alla som laddade ner denna än?

uppackade filerna och nu im clueless

Jag får springa cd alternativ men jag kan bara verkar finna Windows Server 03 och AIK installatör och nätverk

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista Bubba Windows-operativsystem 4 27 maj 2009 08:22
Windows XP Service Pack 2 från Service Pack 1 byggnad Windows-operativsystem 6 21 mars 2009 08:54
Vista Service Pack 1 DriFT01 General Software Chat 3 21 december 2008 12:49
Vill du inte se Vista SP1? - Windows Service Pack Blocker Tool evilfantasy Windows-operativsystem 3 10 maj 2008 15:21
Windows Vista Service Pack SP1 Frisläppandedatum? Hybr! D Windows-operativsystem 11 5 januari 2008 01:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.