mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows Vista Service Pack SP1 Frisläppandedatum?

Reply

Thread Tools
Old 2 januari 2008, 08:37
Administrator Group

Default Windows Vista Service Pack SP1 Frisläppandedatum?

Någon som vet om detta?

Kan inte hitta någon uppdaterad information med Google-sökningar ...

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2 januari 2008, 09:08
Moderator-gruppen

Det bör komma nära, är det SP1 RC nu. (Release Candidate)

Jag skall se om jag kan hitta någon ny info.

Old 2 januari 2008, 09:28
Administrator Group

Tack kompis.
Old 2 januari 2008, 09:41
Givargruppen

Dum fråga men vad är uppdateringen kommer att innehålla? Any ideas?

Make Poverty History

Rättvisa för de 96 <- Ta gärna en titt

Mitt System: HistoryGirls Self Build!

Processor (s):
AMD Phenom X3 II 720
Moderkort:
Gigabyte MA770-UD3
RAM Minne:
4GB Ballistix
Grafikkort (s):
Radeon HD 4850 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
1TB Western Digital
Optisk enhet (er):
DVD-ROM/CD RW + DVD-RW LightScribe
Mål / PSU:
Coolermaster Elite 330/450W PSU
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Ethernet
Monitor (s):
20 "Acer
Operating System (s):
Vista HP med uppgradering för W7
Old 2 januari 2008, 09:41
Givargruppen

Osäker på en release datum Dave, men från vad jag läst från Tester rapporter, bortsett från en hastighet förbättring filkopiering, det verkar finnas mycket annat att bli upphetsad över.
Om inte M $ dra några sista minuten kaniner ur hattar, de förväntar SP1 lösa alla prestandaproblem, kommer att bli grymt besviken

Inga tecken på en SP2 levereras när som helst under 2008 heller!

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2 januari 2008, 09:45
Administrator Group

Cool, thanks guys!
Old 2 januari 2008, 11:30
Moderator-gruppen

OK, skickade jag ut en rök signal till en MS betatestare jag vet.

Citat:
Hej

Inget slutgiltigt datum spikade, och vid denna tidpunkt om de var jag skulle vara bundna av ett NDA Microsoft, men den föreslagna tiden är brett i Q1/Q2 2008, men jag skulle gissa mer på Q2.

Det är tidigt RC, dess när det träffar RC2 (om de släpper en att dess nära final)
Skål.

Old 2 januari 2008, 12:49
Administrator Group

Inside info ...

Tack EF.
Old 2 januari 2008, 17:59
Moderator-gruppen

Jag fick lite mer info. är sannerligen värt passerar längs.

Citat:
HI Evil

Ja SP1 RC ger en hel del snabba uppdateringar och stabilitet i många områden till Vista, men också ge några fler buggar tillbaka i dag för vissa, för mig sin fina och inga större problem än så länge!

Men bra beslut på att inte gå med beta RCs så många kommer inte att få läsa hela installera instruktioner till detta finns det en trevlig fångsten i gång ytterligare RCs övergår du måste avinstallera tidigare RC, finns det ingen samlad och Detta innebär också att när det slutliga SP1 släpps någon använder den slutliga RC kommer återigen att behöva avinstallera RC innan du installerar den fullständiga SP1.

Så i den allmänna livscykel betas, kan det finnas ytterligare minst 4 privata betaversioner prov och två offentliga * ones (* beror på hur många de bedömer necassary), där du kommer att behöva avinstallera RC att flytta till nästa, sedan med den slutliga utgåvan, betyder att du kan avinstallera på nytt installerar Service Pack minst 2-4 gånger.

Citat:
Innan du installerar

Du måste avinstallera alla tidigare versioner av Windows Vista SP1 innan du installerar Windows Vista SP1 RC

Att avinstallera tidigare versioner av Windows Vista SP1
Öppna Program och funktioner Kontrollpanelen och välj Visa installerade uppdateringar. I Microsoft Windows avsnittet, högerklicka Service Pack för Windows (936330) och välj Avinstallera.

Din dator kommer nu avinstallera den tidigare versionen av Windows Vista SP1 Beta och kan starta flera gånger.

Vänta en timme efter att avinstallera en tidigare version Windows Vista SP1 innan du installerar Windows Vista SP1 RC. Installeraren tjänst måste rensa upp och slutföra avinstallationen innan du installerar RC. Underlåta att göra detta kan resultera i installationsfel när du installerar RC versionen.

Windows Vista SP1 RC är pre-release programvara och kommer att förändras innan den slutgiltiga versionen. Windows Vista SP1 RC är för individer, organisationer och tekniska entusiaster som är bekväm att utvärdera pre-release programvara och ges endast till för teständamål. Microsoft rekommenderar inte att installera denna programvara på primär-eller verksamhetskritiska system. Microsoft rekommenderar att du har en säkerhetskopia av dina data innan du installerar pre-release software.

Windows Vista SP1 RC är tidsbegränsade program.

Windows Vista SP1 RC kommer inte längre i drift efter 30 juni 2008 och bör avinstalleras före detta datum. Efter installationen skrivbordet kommer att visa texten "Evaluation Copy". Detta betyder inte att ditt system inte längre är äkta men att du har installerat en testversion av programvaran som är tidsbegränsad. Den "Utvärdering Kopiera" text kommer att visas på skrivbordet efter den andra omstarten efter installationen av Service Pack. Samma sätt kommer "Utvärdering Kopiera" text kvar på skrivbordet under den första omstarten efter avinstallera Service Pack, utan försvinner efter nästa omstart.

Om du installerar Windows Vista SP1 RC rekommenderas det starkt att du installerar den slutliga versionen av Windows Vista SP1 när det släpps. För att göra detta måste du avinstallera RC version av Windows Vista SP1.

Assisted Support (telefon, e-post och online chat) är inte tillgänglig från Microsoft Hjälp och support för RC lanseringen av Windows Vista SP1. Självhjälp och kamratstöd är tillgänglig via Windows Vista SP1 forum.
Du måste ha ett äkta exemplar av Windows Vista installerat innan du installerar Windows Vista SP1 RC.
Jag lade Fet bitar som är varningar, gjorde de dem två gånger och det röda markerade bit.

Old 2 januari 2008, 18:38
Administrator Group

Utmärkt info, mycket fräsch, glad jag frågade, cheers grabben.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista Bubba Windows-operativsystem 4 27 maj 2009 08:22
Windows XP Service Pack 2 från Service Pack 1 byggnad Windows-operativsystem 6 21 mars 2009 08:54
Vill du inte se Vista SP1? - Windows Service Pack Blocker Tool evilfantasy Windows-operativsystem 3 10 maj 2008 15:21
Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig. evilfantasy Windows-operativsystem 54 18 mars 2008 11:46
Windows Vista Frisläppandedatum Hybr! D Windows-operativsystem 6 11 sep 2006 08:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.