![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla. Kort sagt, mitt problem är (och tro mig, detta har visat sig vara mycket svårare att lösa än jag trodde): Hur man vända vertikal synkronisering (vsync) off? Jag har: -OS: Windows Vista Home Premium, version: 6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001 -Display adapter: ATI Radeon 3100 Graphics -Monitor: Generic PnP Monitor -DirectX version: DirectX 10 -Upplösning: 1440 * 900 -Mer info om min grafik programvara (som ATI Catalyst Control Center): Driver Packaging Version 8.612-090428a-080268C-ATI Catalyst ™ Version 09.5 Provider ATI Technologies Inc. 2D Driver Version 8.01.01.899 2D Driver filsökväg / REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/Class / (4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318) / 0000 Direct3D Version 8.14.10.0662 OpenGL version 6.14.10.8664 Catalyst ™ Control Center Version 2009.0428.2132.36839 Låter som jag är noob, men jag har redan försökt att sätta vsync off med följande saker: -ATI Tray Tools (senaste version) -ATI Catalyst Control Center (nyaste versionen) -Inaktivering Desktop Window Manager och AERO gränssnittet (Jag hörde att de har något att göra med att tvinga vsync på) Naturligtvis har jag hittat vsync byta från ATI Tray Tools samt ATI Catalyst Control Center. Men även om jag byta det till "Alltid off", det går inte bort. Hur vet jag det inte av? Jo, eftersom spelet (som jag vill spela med vsync off) håller säga fps är 60 (ska bli mycket över 200 med vsync off). Spelet har ingen inbyggd vsync byta alternativ. Jag tror inte hänvisar till spelets namn är viktigt. Detta är konstigt eftersom det program tror vsync är avstängd, men detta är falskt. Jag har börjat tro att problemet beror på Windows Vista. Jag har också hört att DirectDraw acceleration påverkar detta vsync sak, men jag kan inte stänga av den i dxdiag.exe. Jag har aldrig bett om hjälp i forum, jag har bara surfa - i timmar för att lösa detta enkla klingande problem. För att hålla ditt rykte, snälla hjälp mig! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Spelet sannolikt har en max fps cvar, om den är avstängd i alla relevanta program, Vista har inget med det att göra, det är alla hanteras genom förarens och du har vänt bort i drivrutinen. Slags meningslöst i alla fall se hur över 60fps egentligen inte påverka någonting, men jag förutsätter att du har dina skäl.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Vista Home SP1 - Hibernation Problem! | hitman0042 | Windows-operativsystem | 6 | 4 juni 2009 03:49 |
| Problem Öppet Windows Fotogalleri Bild i full storlek "Vista | tolet | Windows-operativsystem | 0 | 12 maj 2009 10:24 |
| Vertical Sync? Dina åsikter. | Mikel | PC & Console Gaming | 2 | 20 januari 2009 18:12 |
| Windows Vista Audio Problem | johnsoncody18 | Multimedia & Codecs | 5 | 18 december 2007 16:24 |
| Thread Tools | |
| |