mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows XP Home

Reply

Thread Tools
Old 12 april 2008, 05:07
Givargruppen

Default Windows XP Home

Hej killar, just ställt en fråga från en vän som vill prova att åter vert hans 3 år XP Home tillbaka till nästan nya,
hans fråga var följande
Om han un-installerar alla program han icke vill ha från sina mappar i C / köra och sedan går till att lägga till och ta bort och tar bort allt utom nvidia drivrutiner, mediaspelare och uppdateringar gör en omformatera kommer hans o / s vara "färska" igen
han har ingen återvinning cd eller xp skiva, jag ber därför im inte säker på om detta skulle fungera och jag vill här från andra om detta är möjligt? kommer han att bli bra det här och sedan använda vissa program för att rensa ut registret på slutet
HES gör detta som han vill placera den i barnen rum som en "ny" dator och inte på grund av malware eller virus problem
många tack

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 12 april 2008, 05:24
Administrator Group

Default Windows XP Home

Om han tar bort mapparna första, sedan program wont avinstallera via lägg till / ta bort program.

Även en formatera torkdukar allt så en återvinnings-eller Windows-CD behövs.

Och nej, det kommer inte vara färskt, om han bara gör en sanering, registret osv fortfarande har spelat med.

Det är inte sagt att avinstallera program ordentligt via Lägg till / ta bort, ta bort personliga dokument och göra en spyware / virus och ccleaner köra kommer inte ge dig ganska mycket där.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 april 2008, 05:43
Givargruppen

Default Windows XP Home

ledsen att jag gjorde vill säga en formaterar jag menade en att säga om han un-installerar alla program från att lägga till och ta bort och sedan går in i hans c / köra och sedan avlägsnar eveything han icke vill (utom nvidia drivrutiner, mediaspelare och uppdateringar ) och gör en "DEFRAGMENTERA" efter att hans o / s vara "färskt" igen

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.
Old 12 april 2008, 07:34
Administrator Group

Default Windows XP Home

Nej, men det kommer att vara nära om han gör allt detta och kör ccleaner både rena bitars och register bit.

Oavsett, utan en Windows cd vad valet har han.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur gör jag Formatera Windows XP Home OEM? cheesepuff Windows-operativsystem 2 2 september 2009 09:03
Windows XP Home inte fullt lastad Sarah Lou 2 Windows-operativsystem 16 12 oktober 2008 09:50
Hjälp windows home premumn samwar003 Windows-operativsystem 3 3 februari 2008 11:37
Windows XP Home SP2 Wutz Windows-operativsystem 10 30 oktober 2007 13:35
Windows XP Home ominstallation. xphelpme Windows-operativsystem 4 3:e sep 2007 09:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.