![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hei, håper du kan hjelpe.
Når jeg starter laptop jeg alltid får mappen "C: \ Programfiler \ BT Voyager" vises, og dette mapper viser en annen mappe innenfor rett: "BT Voyager Wireless mappe". Jeg må lukke dette slik at jeg kan komme til skrivebordet mitt. Dum ting er, hvis jeg ikke er rask nok til å lukke det, min musen faller ut, og jeg så at du må starte ved hjelp av mus-matte. Er dette noe jeg enkelt kan rette på? Mange takk i påvente. Richie |
|
|
|||
|
|||
|
Som for meg høres ut som et virus, best å gjøre et virus / spyware skanning, se om det gir noen resultater. Det kan være andre ting, men for meg som gjør høres ut som et virus.
|
|
|
|||
|
|||
|
Som Axegrinder påpekt kjøre antivirus og atleast en spyware scan. Noe kan ha kommet inn og har endret oppstartsmenyen rundt.
Også gå til Start> Kjør> skriv inn msconfig og klikk OK> Startup tab. Se om mappen C: \ Programfiler \ BT Voyager er satt til å kjøre ved oppstart. Ditt BT skal lanseres ved oppstart, men ikke hele mappen. |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har slettet den andre tråden så vi kan arbeide fra dette.
|
|
|
|||
|
|||
|
Many thanks. Har kjørt min Virus Checker - McAfee og kontrollert oppstart via Msconfig. Ingen virus funnet og mappen ikke er oppført i Oppstartstype-fil. Noen andre forslag? Jeg antar at jeg kunne avinstallere og re-installere mitt BT Internet Modem, men jeg egentlig ikke ønsker å gjøre det. Det virker slik en enkel sak, men jeg er helt stumped nå!
Many thanks. Richie |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg faktisk trenger å se hvordan alt fungerer ved oppstart slik at jeg trenger en logg.
Laste ned HijackThis på skrivebordet. Dobbeltklikke på filen du nettopp lastet ned. Klikk på "Installer"For å installere. Det vil som standard installert i katalogen -- C: \ Programfiler \ Trend Micro \ HijackThis Vennligst ikke endre standard installere sted. Ved å installere, HijackThis skal åpne for deg. Neste klikk på "Gjør et system skanne og lagre en loggfil " knappen. HijackThis skanner og deretter en logg åpnes i notepad. I øvre venstre i notepad vindu klikker "Fil" > "Lagre som" name it hijackthis og deretter lagre den til Desktop. Lagre logg som tekst (. txtFil). I innlegget ditt, legger loggen som Vedlegg. * Ikke har Hijackthis fikse noe. Det meste av det de finner vil være harmløs eller nødvendig. Guide for Feste loggene til en Innlegg |
|
|
|||
|
|||
|
Mange takk for et raskt svar - igjen. Jeg vil prøve dette i morgen når jeg varsling og katten ikke rundt for å gå over tastaturet!
Hilsen. Richie |
|
|
|||
|
|||
|
Hei,
Mange takk for slike klare instruksjoner. Jeg har lagt ved logg. Fingrene krysset! Hilsen. Richie |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg ser ingen malware, men du har Internet Explorer v6.00 SP1
Den gjeldende versjonen er jegnternet Explorer v6.00 SP2 Hvorfor har du ikke oppdatert til SP2 Er dette et lisensiert eksemplar av Windows? |
|
|
|||
|
|||
|
Hei, takk igjen.
Ja. Alt er fullt lovlig. All programvare som fulgte med min Dell laptop. Jeg hadde et problem når jeg først fikk den, og Microsoft sorteres det for meg. De sa at hvis jeg vil ha automatisk oppgradert til IE7 så ville de ikke ha vært i stand til å løse mitt problem. Siden da har jeg lov eventuelle automatiske oppdateringer som jeg er litt skeptisk. Vil du råde meg til å gå inn på MS nettsted og laste ned alle oppdateringene til nå? Hilsen. Richie |