![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, hoppas du kan hjälpa till. När jag startar min bärbara dator jag alltid mappen "C: \ Program Files \ BT Voyager" visas, och detta mappar visar en annan mapp som ingår i titeln: "BT Voyager Wireless mapp". Jag måste avsluta det här så jag kan komma till mitt skrivbord. Silly är, om jag inte tillräckligt snabb för att stänga det, min mus droppar ut och jag måste då starta om med hjälp av Mousepad. Är detta något som jag lätt kan åtgärda? Stort tack i förskott. Richie |
|
| |||
| |||
| Det för mig låter som ett virus, bäst att göra ett virus / spyware scan, se om det återvänder några resultat. Det kan vara andra saker, men för mig att inte låta som ett virus. |
|
| |||
| |||
| Som Axegrinder påpekade köra ditt antivirusprogram, och minst en spyware scan. Något kan ha fått i och har ändrat start menyn runt. Även gå till Start> Kör> skriv msconfig och klicka på OK> fliken Autostart. Se om C: \ Program Files \ BT Voyager är inställd att köras vid starten. Din BT bör inleda vid start, men inte hela mappen. |
|
| |||
| |||
| Jag har tagit bort den andra tråden så att vi kan arbeta utifrån denna. |
|
| |||
| |||
| Många tack. Har kör min Virus Checker - McAfee och kontrolleras uppstartsmeddelanden via MSCONFIG. Inga virus hittades och mappen inte finns i Autostart-fil. Alla andra förslag? Jag antar att jag kan avinstallera och åter installera min BT Internet Modem, men jag verkligen inte vill göra det. Det verkar en sådan enkel sak, men jag är helt stumped nu! Många tack. Richie |
|
| |||
| |||
| Jag måste se vad alla är igång vid start så jag kommer att behöva en logg. Hämta HijackThis på skrivbordet. Dubbelklicka på den fil du just laddat ned. Klicka på "Installera"Knappen för att installera. Den kommer som standard installeras till katalogen -- C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis Jag ber er att inte ändra standardinställningarna installera plats. Efter installation, HijackThis bör öppna för dig. Nästa klicka på "Har en av datorn och spara en loggfil " knappen. HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar. I det övre vänstra av notepad fönstret klicka på "File" > "Spara som" namn det HijackThis och sedan spara den till Desktop. Spara log som ett textmeddelande (. txtFil). I ditt inlägg lägger log som en Anslutningskrav. * Har du inte HijackThis fastställa något. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig. Guide för att fästa Loggar till en tjänst |
|
| |||
| |||
| Tack för ett snabbt svar - igen. Jag ska prova detta i morgon när jag är vaksam och kattens inte runt att gå över mitt tangentbord! Hälsningar. Richie |
|
| |||
| |||
| Hej, Tack för sådana tydliga instruktioner. Jag har bifogat loggen. TUMMARNA! Hälsningar. Richie |
|
| |||
| |||
| Jag inte ser någon malware men ni har Internet Explorer v6.00 SP1 Den nuvarande versionen är jagInternet Explorer v6.00 SP2 Varför har du inte uppdaterat till SP2 Är detta ett licensierat exemplar av Windows? |
|
| |||
| |||
| Hej, tack igen. Ja. Alla fullt legitima. Alla program kom med min Dell laptop. Jag hade ett problem när jag fick den och Microsoft sorteras det för mig. De sa att om jag vill ha automatiskt uppgraderas till IE7 då de inte skulle ha kunnat rätta till mitt problem. Sedan dess har jag tillåtit att en automatiska uppdateringar som jag är lite försiktig. Skulle du rekommendera mig att gå in på MS hemsida och ladda ner alla uppdateringar som hittills? Hälsningar. Richie |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows Vista misslyckas igen. Please help?! Won't Let Me Ta bort min egen mapp! | KerrBearr xo | Windows-operativsystem | 2 | 18 november 2009 14:10 |
| Dell Laptop - Trouble Starta Windows - Håller avstängningsanordningar | jazker | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 25 mars 2009 06:59 |
| Windows XP Mappalternativ | cuttingplier | Windows-operativsystem | 3 | 29 december 2008 10:55 |
| Windows-mappen Säkerhet / Lås? | SirStukings | Windows-operativsystem | 3 | 18 maj 2008 19:48 |
| Starta Windows i felsäkert läge | philipbatten | Off Topic Discussion | 1 | 1 november 2007 03:19 |
| Thread Tools | |
| |