mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows XP Home ominstallation.

Reply

Thread Tools
Old 3 september 2007, 08:45
New Member Group

Default Windows XP Home ominstallation.

Ok. Jag har i lite av en röra med min bärbara Dell-datorer. Jag köpte den ca 2 år sedan och under årens lopp har det blivit så IGENPROPPAD och virus ridit att jag bestämde mig för det behövde torkas. Jag fick reda på att genom att installera om operativsystemet, blir datorn torkas och du startar en ny. Så jag gjorde det gick jag i produktkod, valt "Ny installation" snarare än "uppgradera". Jag gick igenom en lång process. När det var gjort återupptog jag min dator och på en svart skärm, gav mig valet av Windows XP Home eller Windows XP Home (det fanns två av dem). Så jag tryckte bara in, och jag fick till mitt nya skrivbord. Det verkade ha fungerat, men efter att ha tittat i lokala skiva c, det hadnt. Allt var där, men jag kunde inte komma åt den så jag var inte längre "Adrian" som var min dator namn innan. Om att starta om datorn, försökte jag lasta upp den andra XP-alternativet, men det ville inte jag. Så det verkar nu har jag en ganska messed up dator. Jag vill bara installera om Windows, bara har ett operativsystem med alla gamla saker torkas, så det kan bli som ny igen. Hur gör jag detta och reda ut Dilema jag?

(om jag behöver installera om Windows Jag behöver instruktioner, jag har ingen aning om vad IM gör!) tack.
Old 3:e Sep 2007, 08:59
Administrator Group

Du gjorde en installation över toppen av den dåliga installera.

När du går igenom installationen gör ny installera och inte reparera också göra det fullständigt format i stället för snabbformatering.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 3:e Sep 2007, 09:03
New Member Group

hej. Det frågade aldrig mig om "format" det tar mig till en svart skärm där man frågar om partions etc. Det är FAT och NTSC. Också, im säker på att jag valt "ny installera" och inte reparera.
Old 3 september 2007, 09:09
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av xphelpme View Post
hej. Det frågade aldrig mig om "format" det tar mig till en svart skärm där man frågar om partions etc. Det är FAT och NTSC. Också, im säker på att jag valt "ny installera" och inte reparera.
Det gav dig en lista av partitioner att installera sig. Du måste ta bort dem alla och sedan skapa en ny för att installera till.
Old 3 september 2007, 09:10
New Member Group

Det tyckte jag med, men det skulle inte låta mig ta bort NTFS ena eftersom det står saker är på det som behövs för installation, eller något liknande tht.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
My One HD är inte tillgänglig Efter ominstallation sambro Drives & Removable Media 1 10 oktober 2009 16:19
Windows XP Home redden137 Windows-operativsystem 3 12 april 2008 07:34
Hjälp windows home premumn samwar003 Windows-operativsystem 3 3 februari 2008 11:37
Dell Inspiron 9300 - ominstallation Problem rthies1 Windows-operativsystem 2 18 december 2007 14:11
Windows XP Home SP2 Wutz Windows-operativsystem 10 30 oktober 2007 13:35
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.