![]() |
|
| |||
| |||
| Ok. Jag har i lite av en röra med min bärbara Dell-datorer. Jag köpte den ca 2 år sedan och under årens lopp har det blivit så IGENPROPPAD och virus ridit att jag bestämde mig för det behövde torkas. Jag fick reda på att genom att installera om operativsystemet, blir datorn torkas och du startar en ny. Så jag gjorde det gick jag i produktkod, valt "Ny installation" snarare än "uppgradera". Jag gick igenom en lång process. När det var gjort återupptog jag min dator och på en svart skärm, gav mig valet av Windows XP Home eller Windows XP Home (det fanns två av dem). Så jag tryckte bara in, och jag fick till mitt nya skrivbord. Det verkade ha fungerat, men efter att ha tittat i lokala skiva c, det hadnt. Allt var där, men jag kunde inte komma åt den så jag var inte längre "Adrian" som var min dator namn innan. Om att starta om datorn, försökte jag lasta upp den andra XP-alternativet, men det ville inte jag. Så det verkar nu har jag en ganska messed up dator. Jag vill bara installera om Windows, bara har ett operativsystem med alla gamla saker torkas, så det kan bli som ny igen. Hur gör jag detta och reda ut Dilema jag? (om jag behöver installera om Windows Jag behöver instruktioner, jag har ingen aning om vad IM gör!) tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du gjorde en installation över toppen av den dåliga installera.
| |||
| |||
| hej. Det frågade aldrig mig om "format" det tar mig till en svart skärm där man frågar om partions etc. Det är FAT och NTSC. Också, im säker på att jag valt "ny installera" och inte reparera. |
|
| |||
| |||
| Det gav dig en lista av partitioner att installera sig. Du måste ta bort dem alla och sedan skapa en ny för att installera till. |
|
| |||
| |||
| Det tyckte jag med, men det skulle inte låta mig ta bort NTFS ena eftersom det står saker är på det som behövs för installation, eller något liknande tht. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| My One HD är inte tillgänglig Efter ominstallation | sambro | Drives & Removable Media | 1 | 10 oktober 2009 16:19 |
| Windows XP Home | redden137 | Windows-operativsystem | 3 | 12 april 2008 07:34 |
| Hjälp windows home premumn | samwar003 | Windows-operativsystem | 3 | 3 februari 2008 11:37 |
| Dell Inspiron 9300 - ominstallation Problem | rthies1 | Windows-operativsystem | 2 | 18 december 2007 14:11 |
| Windows XP Home SP2 | Wutz | Windows-operativsystem | 10 | 30 oktober 2007 13:35 |
| Thread Tools | |
| |