mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows XP Home SP2

Reply

Thread Tools
Old 25 oktober 2007, 05:19
Ledamot Gruppen

Default Windows XP Home SP2

Ok ive några Q's jag ursprungligen hade XP home OEM på datorn men jag behövde installera men skivan var skadad så det ställt till min dator. Så im går att installera Windows XP Home SP2 (detaljhandel) Problemet är, doesnt OEM betyder att det har vissa drivrutiner installerade på din dator. När ive installerat retailversion Betyder det att jag måste gå och hämta alla drivrutiner för alla saker på min dator?? jag dont har Internet hemma så kan jag ha en förteckning över vissa drivrutiner jag behöver som cd-rom DVDRW grafikkort etc.

Hjälp im not good at this stuff!

Thx

PS: kommer backup cd (om jag får det att fungera) innehålla drivrutiner på det jag kan använda? och var är de belägna?
Old 25 oktober 2007, 05:36
Moderator-gruppen

XP kommer automatiskt att uppdatera drivrutinerna för CD / DVD-RW och liknande, kommer du att kunna hitta drivrutiner som du behöver lätt nog
Om du har problem att hitta några drivrutiner bara starta en tråd ange ditt problem och jag kommer gärna hjälpa dig

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 25 oktober 2007, 06:07
Ledamot Gruppen

OEM betyder Original Equipment Manufacture. I grunden har mindre dokumentation (om någon) och du är mer begränsat vad man får göra.

Skivan kommer att innehålla alla drivrutiner du behöver, förutom sådana som när du installerade, var du tvungen att sätta in produkterna CD.
Old 25 oktober 2007, 07:07
Ledamot Gruppen

Tack killar, ska försöka installera senare 2nite.
Old 26 oktober 2007, 02:15
Ledamot Gruppen

Ok im igång fick XP home SP2 installerat, men där nej ljud jag försökte spela ett spel och den sa DirectSound Error: No Driver, hur gör jag detta ive inte tillgång till internet, men jag kan ladda ner då och då från en diff pc. Jag tror att jag hade Realtek im inte säker .... Också jag vet inte om jag behöver någon annan förare, sätter jag på de senaste NVIDIA-drivrutinerna för mitt GeForce och det kändes som tillåter mig att ändra skärmens resoultion och färg så im gissar att det fungerade?

Behöver jag andra drivrutiner förutom ljuddrivrutinerna efter användning av en retail XP?

Thanks much appreciated!
Old 26 oktober 2007, 04:01
Moderator-gruppen

Känner du gör på datorn och moderkort

Old 26 oktober 2007, 04:05
Ledamot Gruppen

PACKARD BELL 1529 PC

NEC COMPUTER INTERNATIONAL

Modell - GA-8TRC410M-NF
Chipset ATI r5400/rc400/rc410
Southbridge ATI sb400
LPCIO ite it8712

Graphics Interface
Version - PCI Express
Länk Bredd X16 Max X16

Hjälper detta?
Old 26 oktober 2007, 04:25
Moderator-gruppen

Antar att detta är din comp, kan du ladda ner drivrutiner här

Old 26 oktober 2007, 04:33
Ledamot Gruppen

Tack, thats brilliant sjuk försöka hämta den i helgen, sjuk berätta om det fungerar eller inte ..

Thanks a million!
Old 29 Oktober 2007, 03:25
Ledamot Gruppen

Tack det fungerade!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur gör jag Formatera Windows XP Home OEM? cheesepuff Windows-operativsystem 2 2 september 2009 09:03
Windows XP Home inte fullt lastad Sarah Lou 2 Windows-operativsystem 16 12 oktober 2008 09:50
Windows XP Home redden137 Windows-operativsystem 3 12 april 2008 07:34
Hjälp windows home premumn samwar003 Windows-operativsystem 3 3 februari 2008 11:37
Windows XP Home ominstallation. xphelpme Windows-operativsystem 4 3:e sep 2007 09:10
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.