![]() |
|
| |||
| |||
| Som mange af jer vil vide fra den tidligere tråd: http://www.thecomputerforums.co.uk/f...843/ # post20872 Jeg har en fire år gamle PC (OS Windows XP Home), der er lidt mærkelig. Det er stadigvæk meget hurtig, men har alle mulige former for lille fejl, som jeg tror kunne være løst ved at tage den tilbage til fabrikken tilstand. Efter megen diskussion i de foregående tråd, besluttede jeg at købe en Windows XP Home OEM-disk, som jeg har nu. Mit spørgsmål denne gang er - kan jeg kun indsætte disken og væk jeg går og installere Windows XP igen på min pc, eller skal jeg formatere mit C-drevet først (efter opbakning alt op). Jeg vil gerne afslutte operationen med en helt ren og frisk maskine og jeg er parat til at tilbringe oodles tid genpålæsning software mv Thanks, og eventuelle kommentarer og råd er velkomne Yvonne |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Er det for tårnet Yvonne?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| XP vil automatisk formatere drev, hvis du ønsker det under opsætningen.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hvis du pop cd'en i det vil hjælpe dig format, hvis det er, hvad du beslutter dig for at gøre.
| |||
| |||
| Ja, det er for tårnet, og jeg ved, at det vil hjælpe mig format, men er det, hvad jeg skal gøre for at hjælpe mig opnå mit mål? Yvonne |
|
| |||
| |||
| Hvis du aktuelt kører samme version af XP, som du har købt så du kan udføre en reparation. Boot fra cd'en, og vælg den ANDEN reparation mulighed. Alle data og indstillinger vil forblive den samme, bare de fejl og problemer vil blive glattes ud. Hvis udgaver er forskellige det vil simpelthen ikke give dig reparation mulighed. En fuld format og installeres, er alt hvad du kan gøre på dette punkt, og alle data vil gå tabt. Jeg vil stadig anbefale sikkerhedskopiering af noget vigtigt. |
|
| |||
| |||
| Se her Yvonne. Nu ignorere alle de skriftligt ok, og rul ned på siden til skærmbilleder afbilledet på venstre side. På ca pic NO3 den siger "Kan du ikke finde en tidligere version af XP" Med venlig vil sige "Found en version, hvad vil du gøre?" Reparere den. Slet det Vælger at slette det og formatere partitionen gang slettet. Formatere partitionen i NTFS. Når partition er blevet formateret XP vil indlæse og installere. |
|
| |||
| |||
| Lige indset, at jeg ikke havde sagt tak for hjælp med dette - både computere fuldt formateret og fyrede op igen, men intet af det ville have været muligt uden alles hjælp - tak. |