![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Som många av er känner till från tidigare tråd:
http://www.thecomputerforums.co.uk/f...843/ # post20872 Jag har en fyra år gammal dator (OS Windows XP Home) vilket är något SKRANGLIG. Det är fortfarande mycket snabbt men har allehanda små problem som jag tror skulle kunna lösas genom att ta den tillbaka till fabriken skick. Efter många diskussioner i föregående konversation jag bestämde mig för att köpa en Windows XP Home OEM-skiva som jag har nu. Min fråga denna gången är - kan jag bara sätta in skivan och bort jag går och installera Windows XP igen på min dator, eller ska jag formatera min C-enhet första (efter uppbackning allt uppåt). Jag skulle vilja avsluta med en helt ren och frisk maskin och är beredd att spendera MASSOR av Temne omlastning programvara etc. Tack, och alla synpunkter och råd är välkomna Yvonne |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Är detta för tornet Yvonne?
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
XP kommer automatiskt att formatera enheten om du vill att den under installationen.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
om du pop CD i det hjälper dig att formatera om det är vad du bestämmer dig för att göra.
|
|||
|
|||
|
Ja, det är för tornet, och jag vet att det kommer att hjälpa mig format, men är det vad jag borde göra för att hjälpa mig nå mitt mål?
Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
Om du för närvarande kör samma version av XP som du har köpt kan du göra en reparation.
Boota från CD-skivan och välj ANDRABEHANDLINGS reparation alternativ. Alla data och inställningar kommer att förbli den samma, bara de fel och problem kommer att lösas. Om versionerna skiljer sig åt det helt enkelt inte kommer att ge er reparation alternativ. En full och installera allt du kan göra på den punkten och all data kommer att förloras. Jag skulle ändå rekommendera att säkerhetskopiera allt viktigt. |
|
|
|||
|
|||
|
Se här Yvonne.
Nu ignorera alla skriver ok och rulla ner sidan till skärmdumpar på bilden till vänster. Ungefär pic NO3 det står "Kan inte hitta en tidigare version av XP" Yours säger "Hittade en version, vad vill du göra?" Reparera det. Radera det Väljer att ta bort den och formatera partitionen när utgå. Formatera partitionen med NTFS. När partitionen har formaterats XP laddas och installera. |
|
|
|||
|
|||
|
Just insett att jag inte hade sagt tack för hjälpen med detta - båda datorerna helt formaterad och eldas upp igen, men inget av det hade varit möjligt utan allas hjälp - tack.
|