![]() |
|
| |||
| |||
| Hej. Varning: Ok, första start vill jag säga att jag inte datorn smart alls. Haha. Jag vet vissa saker, såsom grunderna, men inte något verkligt tekniskt. Och jag frågar en massa frågor. Så bar med mig. Men jag lär mig snabbt så förhoppningsvis någon kan hjälpa mig.Jag fick just denna laptop nyligen från en kund till mig, (jag rent hem) och hon sa att det fungerar bra och det är på 8 eller 9 år gammal. Dess en Dell Inspiron 7000. Jag köpte det för att få trådlöst internet och vad. Allt var bra, och det var att köra ganska långsamt så jag ville uppdatera den från Windows 98 till XP. Så jag satte skivan i och började installera och allt var i trim och sedan sa att välja en partition (sp?) Och jag gjorde .. förhoppningsvis den rätta. Och så fortsatte med att kopiera filer. Då säger att en av filerna inte kan copyed och jag kan försöka igen eller hoppa över det. Tja Jag har försökt flera gånger och därefter beslutat att hoppa över den. Så gick allt bra igen och då måste "installera enheter" och när nedräkningen är 34 minuter kvar, skärmen går tomma och det isnt all verksamhet, (ljuset isnt blinkande). Så jag försökte flera gånger och det händer varje gång. Ive försökt från vad andra har berättat för mig, för att uttrycka det i felsäkert läge eller något och det fortfarande går tillbaka till intallation skärmen, med eller utan disk. I cant komma förbi det. Någon sa till mig att återställa den till fabriksinställningar, men jag tror jag måste vara där mitt skrivbord skärmen är att göra det och jag skränande ens komma till den punkten. Så nu har jag inte tillgång till grejer i den alls, eftersom jag skränande få passera installation mode. Så jag stannade Messing med det. Jag vet inte om jag kanske gjorde något fel (det isnt förvånande) eller kanske dess något enkelt. Snälla hjälp, det skulle vara mycket uppskattat. Tack. Oh och vara varsam med ditt svar. Haha. Speciellt om jag gjorde något riktigt dumt.J |
|
| |||
| |||
| Citat:
Du kommer att behöva kraft den bärbara datorn att starta från CD-skivan igen för att göra det.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Im sorry, men hur gör man allt detta? Ska jag bara ta den till någon? Jag försökte att undvika detta. |
|
| |||
| |||
| Im sorry, men hur gör man allt detta? Ska jag bara ta den till någon? Jag försökte att undvika detta. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För att vara ärlig, kommer du att bli bättre kommer BaCl till Windows 98SE
Från vad jag kan göra upp, Dell Inspiron 7000 är en Pentium II Laptop med 64MB RAM-minne och en 8 GB hårddisk, vilket betyder att det egentligen inte är mäktig enought att köra XP. Du kan få XP kör, men det skall gå lika långsamt som en snigel utan extra RAM så om du inte vill spendera pengar på det (inte värt det IMO), gå tillbaka till W98se Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Tack för alla dina bidrag. Jag tror att jag kommer att gå tillbaka till Windows 98SE. :) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp mig snälla:) Asus föraren installationen problem. | Cleolump | Grafikkort & Skärmar | 6 | 17 november 2008 00:40 |
| Vista Ultimate installationsproblem | ghulva | Windows-operativsystem | 2 | 24 januari 2008 13:44 |
| Installation problem ... är ansluten till min maskin? | lynxafc | Processorer, moderkort & RAM | 9 | 8 januari 2008 13:52 |
| Software installation problem | sparky33 | General Software Chat | 6 | 27 november 2007 11:47 |
| Installation problem behöver hjälp | dhirajahlawat | General Software Chat | 8 | 27 oktober 2007 13:36 |
| Thread Tools | |
| |