mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows XP lastning problem

Reply

Thread Tools
Old 30 april 2007, 16:20
Ledamot Gruppen

Hallå där,

Tidigare Jag vände min dator och det var Laddar upp, när det kom till skärmen där det står windows XP och har rörliga lastning bar under logotyp, strax innan du väljer din profil, lastning bar stoppas och ingenting hände. Jag tryckte på reset-knappen (CPU ljus på framsidan var avstängd och det verkade inte finnas någon verksamhet alls) och lastas upp DOS (eller vad det är!) Och gav mig ett par alternativ för felsäkert läge eller normalt fönster. När jag gick till normala fönster det kraschade igen på samma plats, så jag lastade den i säkert gjort och sprang ett virus check (enda jag kunde tänka på), men allt var bara bra så jag ner och lämnade den för 10-15mins och försökte igen. Den här gången är lastade fina och det fanns inga probs. Någon aning om vad som orsakade detta?

Skål

Kris
Old 30 april 2007, 16:54
Administrator Group

Har du lagt till några program eller installerat några nya drivrutiner innan omstarten?

Dessa är de troligaste orsakerna, fönster inte röra om ganska vanligt, det är det OK nu skulle jag inte oroa dig för mycket kompis.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 30 april 2007, 17:21
Ledamot Gruppen

Jag har installerat en skrivardrivrutin (inte att det fungerade) som jag laddat ner från HPs hemsida. Men ja det fungerar i dag så jag ska lämna det!

Skål
Old 30 april 2007, 22:06
Banned Group

Hej shroomo

Fönstret ni beskriver är Windows lastning visar Förloppsindikatorn "som Dave sa Windows inte röra om", men jag undrar hur många program har du igång i början av processen? Jag har sett datorer med så många som 70 + och Windows kämpar för att klara sin alltid en bra idé att avinstallera alla program du inte använder något mer eller om du tror att du kanske vill använda dem någon dag stoppa dem från att laddas vid start via (msconfig eller services.msc)

Mitt System: #

Processor (s):
E8400
Moderkort:
ASUS
RAM Minne:
2GB GEIL
Grafikkort (s):
8800GT SLI
Ljudkort:
M-AUDIO
Hårddisk (s):
WD Raptor
Optisk enhet (er):
Blu-ray
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Operating System (s):
VISTA
Old 30 april 2007, 23:15
Ledamot Gruppen

Jag fick bara datorn nyligen och jag har egentligen bara installerat några spel jag havn't berättade att starta några program på start-up. Förutom program jag har redan installerat Jag skulle vara lite orolig för att stoppa / ta bort något annat (Windows närstående) i fall det är viktigt! Som jag säga att jag bara har den senaste tiden och är definitivt inte strö med outnyttjade eller bortglömda program eller filer.

Är detta vad du fick på Maria, eller har jag inte få det? Det är helt gemensamma för mig!

Tack vare vägen!

Kris
Old 30 april 2007, 23:20
Banned Group

Hej Kris

Som ni datorn är ny problemet med att mannen program lastning vid start ska inte vara ett problem "Windows inte få hicups ibland lol"
Old 30 april 2007, 23:25
Ledamot Gruppen

Tja ... Jag har aldrig gillat Microsoft ändå (shhhhh!). Men jämfört med Apple Jag antar att det inte mycket val! Om bara Sony gjort en version!

Varning: Vad skrevs ovan var den enda yttrande shroomo och var inte på något sätt förknippade med något eller någon, någonstans!

: D: D: D
Old 1 maj 2007, 19:50
Ledamot Gruppen

Jag har alltid gå in och stänga av de onödiga start program. Microsoft är ett sådant besvär med dem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.